Seat ukázal nový Leon. Je hybridní, má styl a umí pozdravit

29.01.2020
1 nový názor
  • Seat Leon 2020 narostl na délku, zvětšil se i rozvor, bude tak více místa v kabině

  • V nabídce budou motory na benzin, naftu i CNG, přijede také plug-in hybrid

  • Seat představil hatchback i kombi, to má o 30 litrů větší kufr než předchůdce

  • Za tmy vás Leon 2020 po odemknutí auto pozdraví nápisem Hola! promítnutým na silnici

Španělská automobilka představila čtvrtou generaci svého modelu Leon. Je výrazně větší, stylem nápadnější a samozřejmě on-line. Seat navíc ukázal hned obě varianty, tedy hatchback a kombi Leon Sportstourer. Auta sedí na platformě MQB, kterou sdílí s novou generací Škody Octavia a Volkswagenu Golf.

Nový Seat Leon 2020 je o znatelných 86 mm delší (měří 4368 mm), ale je kupodivu o 16 mm užší. Designéři zvolili také o 3 mm nižší karoserii. Rozvor se natáhl o 50 mm, takže by uvnitř mělo být víc prostoru. Obdobné změny se logicky odehrály i u kombíku. Sportstourer je ale dokonce o 93 mm delší než odcházející generace. Jinak jsou rozdíly oproti minulé verzi totožné s hatchbackem.

Test Seat Leon ST Cupra R: To nejlepší na konec
Přečtěte si také:

Test Seat Leon ST Cupra R: To nejlepší na konec

Stěhovavé řidiče určitě zajímají objemy kufru. V případě hatchbacku to je 380 litrů, což je stejná velikost jako u třetí generace Leonu. Kombi Sportstourer ale narostlo o 30 l na celkovou kapacitu 617 litrů. Automobilka zatím neudává objemy kufru po sklopení zadních sedadel.

Porovnání základních rozměrů koncernových sourozenců:

Seat Leon Škoda Octavia Volkswagen Golf
Délka 4368 mm 4689 mm 4284 mm
Šířka 1800 mm 1829 mm 1789 mm
Výška 1456 mm 1468 mm 1456 mm
Rozvor 2686 mm 2686 mm 2636 mm
Objem kufru 380 l 600 l 380 l

Seat u nového modelu vsadil na zajímavý design, který by mu měl pomoci vyniknout mezi koncernovými konkurenty. Auto má oblé křivky a nápadnou příď, kterou je možné doplnit o sportovní nárazník ve verzi FR. Záď, jež protíná diodový pás a zdobí rozevlátým písmem napsaný LEON, pomůže vozu vystoupit ze všednosti nižší střední třídy. Na katalánský původ jsou u Seatu patřičně hrdí a tak auto za tmy zdraví majitele promítnutím pozdravu Hola! na silnici.

Palubní deska má podobnou strukturu jako u Octavie a Golfu, dostala ale vlastní styl.

Koncernové propojení pro Leon 2020 znamená palubní desku silně podobnou nové Octavii a Golfu. V top verzích tak najdeme displej o velikosti 10,25“ nahrazující klasické budíky, který nabídne řadu různých zobrazení – od přehledných dat z palubního počítače po navigaci. Uprostřed pak stojí displej zábavního systému s vysokým rozlišením. Zařízení lze ovládat nejen dotykem, ale nově i hlasem nebo gesty. Podobně jako Octavia či Golf má také Leon ovládání klimatizace pohybem prstu po dotykové ploše pod displejem.

Jak si moderní doba žádá, Leon půjde kompletně propojit s chytrými telefony a internetem. Nechybí Apple CarPlay ani Android Auto, on-line ale můžete být i díky integrované SIM kartě. Podobně jako Škoda a Volkswagen bude mít také Seat vlastní aplikace, přes které pak půjde ovládat řadu funkcí vozu. Stejně tak bude možné z chytrého telefonu nebo přes počítač sledovat stav auta.

Videdojmy: Seat Tarraco je SUV pro ty, kdo chtějí Kodiaq za výhodnější cenu
Přečtěte si také:

Videdojmy: Seat Tarraco je SUV pro ty, kdo chtějí Kodiaq za výhodnější cenu

Seat Leon 2020 bude pohánět pestrá paleta motorů. Bude jezdit na benzin, naftu i stlačený zemní plyn (CNG) a nabídne také plug-in hybridní variantu. Podobně jako u koncernových sourozenců se bude řadit nejen manuální převodovkou, ale i dvouspojkovým automatem DSG s technologií shift-by-wire, systém se tedy bude ovládat „joystickem“. K dispozici budou i jízdní režimy Eco, Normal a Sport, za příplatek pak nastavitelné tlumiče DCC.

Benzin zastoupí tříválce 1.0 TSI o výkonu 66 kW (90 k) a 81 kW (110 k). Silnější jednotka bude existovat i v mild-hybridním provedení eTSI. Čtyřválec 1.5 TSI nabídne výkony 96 kW (130 k) a 110 kW (150 k), přičemž silnější motorizace dostane také mild-hybrid, tentokrát s 48V sítí. Slabší jedna-pětka se zase bude nabízet v provedení na CNG. Vrcholem nabídky pak má být benzinový dvoulitr o výkonu 140 kW, tedy 190 koní. Do dieselové nabídky spadají dvě verze motoru 2.0 TDI o výkonech 85 a 110 kW, tedy 115 a 150 koní.

Hatchback má stejný objem kufru jako minulá generace.
Kombi zaujme dlouhou zádí, díky ní nabylo další 30 litrů navíc.

Chystaný plug-in hybrid je řešen spojením benzinového 1.4 TSI s elektromotorem a šestistupňovou automatickou převodovkou DSG. Celý systém dohromady posílá na kola výkon 150 kW (204 k) a je tak prozatím nejsilnějším z nabídky. Baterie o kapacitě 13 kWh by měla poskytnout dojezd až 50 kilometrů čistě na elektřinu. I plug-in hybrid se bude nabízet jak pro hatchback tak pro kombík.

Seat Leon se začne na českém trhu prodávat v březnu, kombi zhruba v polovině roku. Některé motorizace ale nebudou hned k dostání, čekat se bude například na verzi spalující CNG. Ještě do konce tohoto roku se objeví také ostré provedení Cupra Leon. Ceny vozů zatím nejsou známé, pokud ale Leon naváže na strategii Octavie a Golfu, bude se i on nabízet výrazně dráž než odcházející generace.

Ernie (neregistrovaný)
A najlepsie su na Leone jeho atrapy vyfukov, ktore ladili v svetelnom tuneli, aby vyzerali menej trapne...
  • Našli jste v článku chybu?