Třetí generace modelové řady SEAT Leon překonala tento týden hranici jednoho milionu prodaných vozů od jejího debutu v roce 2012. Nejprodávanější model značky SEAT byl tehdy představen se zcela novým designem na Pařížském autosalonu a krátce poté byl uveden na trh. Díky svému výjimečnému designu a funkčnosti se Leon stal nejprodávanějším modelem v produktové řadě značky SEAT, a ukončil tak dominanci modelu Ibiza, která trvala po předchozích 30 let. SEAT Leon se těší velké oblibě motoristů také na českém trhu.
Aktuální generace modelu Leon, navržená, vyvinutá a vyráběná v Martorellu, používá od začátku modulární platformu MQB koncernu Volkswagen. Do platformy MQB bylo tehdy investováno 800 milionů eur. Tento krok znamenal nevídaný posun z hlediska technické vyspělosti. S modelem Leon vzrostla také kvalita výroby v souladu s koncernovými standardy. Leon navíc zajistil práci 1600 zaměstnancům přímo v montážním závodě a více než 6000 zaměstnancům u dodavatelů.
Předseda představenstva společnosti SEAT Luca de Meo vysvětlil, že „SEAT Leon, a zejména jeho třetí generace, je opravdovým pilířem značky. Je automobilem, který je zákazníky značky SEAT na pěti kontinentech nejvíce uznávaný a oceňovaný. Leon je jednou z hlavních hybných sil transformace naší společnosti a přispěl k rekordnímu počtu 517 600 dodaných vozidel, jehož SEAT dosáhl v roce 2018“.
Automobil, který změnil společnost SEAT
Úspěch modelu Leon utvářel nedávnou historii společnosti SEAT z obchodního i finančního hlediska a způsobil kvalitativní skok ve vnímání image značky. Leon také umožnil zvýšení ziskové marže, což přispělo k úspěšnému přechodu od záporného finančního výsledku v roce 2012 (-149 milionů eur) k historicky nejvyššímu zisku (294 milionů eur po zdanění v roce 2018).
SEAT uzavřel rok 2012 s celkem 321 000 prodanými vozy. V roce 2019 stačilo společnosti k dodání téměř shodného počtu vozidel zákazníkům prvních šest měsíců (314 300 vozů). Leon hraje rozhodující roli ve zvyšování prodeje v zemích, jako je Německo nebo Velká Británie, v nichž počty dodaných vozidel SEAT vzrostly od roku 2012 o téměř 70 %, resp. 60 %. Leon je i nadále nejprodávanějším modelem značky SEAT. Každý čtvrtý prodaný SEAT během prvních šesti měsíců roku 2019 byl Leon.
Leon byl prvním automobilem ve svém segmentu, vybaveným inovativními světlomety s technologií LED. Světlomety mu společně s charakteristickými prolisy na dynamicky tvarované karoserii dodávají nezaměnitelný charakter a sportovní styl. Postupné zavádění nejmodernější techniky do sériové výroby, například systému SEAT Full Link nebo digitálního panelu přístrojů či bezkabelové nabíječky, poskytuje zákazníkům nejvyšší úroveň konektivity, komfortu a bezpečnosti. Třetí generace modelové řady SEAT Leon si díky tomu získala vynikající pověst.
SEAT představil svůj kompaktní model se třemi druhy karoserie: třídveřový Leon SC, pětidveřový Leon a rodinné kombi Leon ST, které bylo později doplněno verzí X-PERIENCE. V současnosti se SEAT Leon prodává s pětidveřovou karoserií a jako kombi ST (Sport Tourer). Zákazníci mají na výběr motory na benzin, naftu nebo trvale udržitelný stlačený zemní plyn. Pro fanoušky sportovní jízdy je určena verze CUPRA.
Člen představenstva společnosti SEAT, odpovědný za prodeje a marketing, a předseda představenstva značky CUPRA Wayne Griffiths zdůraznil, že „nejvýznamnějším aspektem třetí generace modelové řady SEAT Leon je její přijetí širokými vrstvami zákazníků, jejichž přízeň si udržuje i po sedmi letech na trhu. V roce 2017 dosáhla aktuální generace Leonu rekordního počtu 170 000 prodaných vozů a jsme přesvědčeni o tom, že i v roce 2019 zůstanou prodeje na této vysoké úrovni. Leon byl, je a bude jedním z nejdůležitějších modelů značek SEAT a CUPRA. Díky různým karosářským verzím a rozmanitým variantám je nejvšestrannějším modelem značky“.
Věděli jste, že…?
- První generace modelu SEAT Leon byla představena v říjnu 1999; letos tedy oslaví své
výročí. - SEAT již prodal celkem 2 210 712 vozů SEAT Leon, z toho 534 797 vozů první generace, 675 915 vozů druhé generace a 1 000 000 vozů třetí generace. Aktuální generace se podílí na celkovém prodeji modelu Leon v uplynulých 20 letech 45 procenty.
- SEAT Leon se prodává na všech pěti kontinentech, od Španělska (v této zemi se aktuálně prodává nejvíce vozů SEAT Leon) přes Mexiko, Maroko a Singapur až po Nový Zéland.
- Německo, Španělsko a Velká Británie jsou třemi trhy s největším počtem prodaných vozů Leon třetí generace.
- Pokud bychom 1 000 000 vozů SEAT Leon, prodaných od roku 2012, seřadili za sebou do přímé řady, měla by délku 4370 kilometrů, což je trojnásobek vzdálenosti mezi Barcelonou a Wolfsburgem.