Bugatti se zdržuje velkohubých prohlášení a na svůj pokus o rychlostní rekord si počká, až bude mít k dispozici odpovídající pneumatiky. Přesto by francouzská automobilka neměla příliš otálet. Koenigsegg totiž nejprve doslova zadupal do země Bugatti v disciplíně 0-400-0 a teď přišel s další velkou výzvou. Na silnici 160 v Nevadě kousek od Las Vegas se totiž děly věci.
Koenigsegg Agera RS není se svým přeplňovaným osmiválcem o výkonu 1360 koní pomalé auto, ale kolik vlastně zvládne? První měřená jízda na dočasně uzavřené veřejné silnici (!) skončila na hodnotě 437,8 km/h, ale druhá jízda opačným směrem byla mnohem lepší. Poprvé v historii oficiálního měření rychlosti silničních homologovaných aut ukázal tachometr přes 450 km/h. Konkrétně 457,5 km/h.
Doporučujeme: Reálná spotřeba Bugatti Chiron? Není tak strašná, jak by se mohlo zdát
Průměr z obou jízd byl korigován na 447,6 km/h a Koenigsegg Agera RS se tedy oficiálně stal nejrychlejším produkčním homologovaným autem planety. Alespoň do té doby, než se o svůj rekord pokusí Bugatti Chiron. Každopádně bájná meta 300 mil za hodinu (483 km/h) není už moc daleko. Že by Bugatti mířilo rovnou sem?
Oficiální měřený a potvrzený pokus Koenigseggu si můžete pustit na přiloženém videu. Na veřejné silnici ten kalup při čtyřech stovkách působí opravdu děsivě. Vždyť při nejvyšší rychlosti auto urazí kilometr za 8 sekund. Povšimněte si také toho, jak testovací pilot auto nejprve „šetří“ a naplno akceleruje až zhruba od 300 km/h. V tom momentě začne Koenigsegg zrychlovat, jako by mu někdo zapnul raketový motor.