Mercedes-Benz se v roce 2017 stal jedinou evropskou luxusní značkou, která se pustila do výroby pick-upu. Model označený písmenem X nabízel design i výbavu typickou pro Mercedesy a dokonce i výkonné šestiválcové motory. Problémem se ale zřejmě stala cenovka, která byla také luxusní.
Auto přitom sdílí techniku s dostupnějšími modely Nissan Navara a Renault Alaskan, což mu mohlo odvést potencionální klienty. Na některých trzích včetně toho českého to ale nevadilo. Podle statistik Sdružení dovozců automobilů se loni zaregistrovalo 96 kusů Mercedesu X, 90 kusů Nissanu Navara a jen 33 kusů Renaultu Alaskan. Oproti Toyotě Hilux, která v Česku mezi pick-upy vede s 544 kusy, jde ale o malé prodeje.
Česko, potažmo Evropa však nikdy nebyly velkým trhem pro pick-upy, v USA se zase prodávají modely z větší kategorie, ve které je například Ford F-150. Mercedes proto spoléhal hlavně na Austrálii, Jihoafrickou republiku nebo jihoamerické země. Dokonce plánoval otevřít továrnu v Argentině, ze které ale záhy sešlo. Speciálně pro země tohoto kontinentu byl totiž Mercedes-Benz X příliš drahý. V roce 2019 se tak celosvětově prodalo 15 300 kusů, zatímco Nissanu Navara 66 tisíc.
Mercedes vyrábí řadu X spolu s Nissanem v Barceloně, poslední auto z této fabriky vyjede v květnu. Informoval o tom magazín Auto Motor Sport. Podle něj automobilka pravidelně kontroluje své modelové portfolio po celém světě a rozhoduje se, který vůz zůstane a který skončí. Vzhledem k slabým výsledkům padlo rozhodnutí i na řadu X, jakkoliv je v prodeji teprve tři roky.