Automobilka Renault se pochlubila novým zážehovým čtyřválcovým motorem o objemu 1330 cm3. Zamíří pod kapotu nejen francouzských modelů, ale rovněž do některých Nissanů a také Mercedesů, například nové třídy A a příbuzných modelů. Nový motor totiž vznikl právě ve spolupráci s německou značkou. Svou premiéru zažije pod kapotou modelů Scénic a Grand Scénic.
Je zajímavé, že do třídy s výkonem v rozmezí 100 až 120 koní nevstoupil Renault s tříválcem. Zřejmě je to reakce na přísnější normy měření spotřeby WLTP, které platí od letošního září a od září 2018 bude povinné pro všechny nové modely. Testy totiž ukázaly, že současné extrémně malé downsizované jednotky budou mít s normou WLTP trochu problém.
Doporučujeme: Nový Renault Mégane R.S. nabízí manuál, samosvor a řízení zadní nápravy
Čtyřválec o vyšším objemi má lepší průběh výkonu než maloobjemové tříválce, které pracují optimálně jen ve velmi úzkém spektru otáček, přesně jak potřebuje norma NEDC. Nová norma ale motor využívá v mnohem širším spektru a pod větší zátěží. To je právě ta situace, kdy sice litrový tříválec v laboratoři dle NEDC bere o litr méně než dvanáctistovka se čtyřmi válci, ale v reálném provozu si vezme klidně i o pár deci víc.
Nová pohonná jednotka se bude pod kapotou renaultů označovat jako TCe 115, TCe 140 a TCe 160 vždy podle výkonu v koních. Ve srovnání s motorem TCe 130 například nová jednotka nabídne o 35 Nm víc v rozsahu 1500 až 3500 otáček. Přesné hodnoty točivých momentů slabších verzí Renault neuvádí. Vrcholná verze TCe 160 nabízí 260 Nm v 1750 otáčkách u manuálu, u dvouspojkového automatu EDC dokonce 270 Nm.