Aktuální generace oblíbeného rychlého hatchbacku Renault Mégane RS končí, ale nástupce už se intenzivně testuje. Dočkáme se ho na začátku příštího roku. Zásadní konstrukční změnou bude přechod k pětidveřové karoserii. Je to i kvůli nákladům, protože nový Renault Mégane se už jako třídveřový model nedělá.
Pokud jde o techniku, recept zůstane pořád stejný. Pod kapotou má být přeplňovaný čtyřválec o objemu 2,0 l, informuje australský Motoring. Půjde ale o úplně nový motor, aby poskytoval rezervu pro budoucí emisní předpisy a další zvyšování výkonu. Šestnáctistovka moc rezervy nenabízí, především pokud jde o vysoké výkony u hranice 300 koní v kombinaci s dlouhodobou spolehlivostí.
Doporučujeme: Čtyřikrát 4×4 — Souboj ostrých čtyřkolek
Hodně se mluví o převodovce, ale lidé z Renaultu se nakonec rozhodli nabízet Mégane RS s klasickým manuálem. Dvouspojkový automat bude za příplatek. S manuálem souvisí ještě jedna novinka. Objeví se systém s automatickými meziplyny pro dorovnání otáček motoru a převodovky při podřazování. Tohle zařízení vyvinul Nissan pro kupé 370Z a Renault si ho půjčí. Půjde ale vypnout, takže podřazování „špička-pata“ můžete trénovat dál.
Otázka je, co se syrovými vlastnostmi Méganu RS udělá systém 4Control s natáčením zadní nápravy. Cílem je systém naladit tak, aby pomáhal potlačovat nedotáčivost. Doufejme, že se ale z Méganu nevytratí jeho předvídatelné a trochu „vulgární“ chování, které utvářelo vždycky jeho nezaměnitelný charakter.