Většinu pozornosti možná na autosalonech získávají všechny ty krásné stroje od věhlasných automobilek. Když ale dojde na lámání chleba, veřejnost nakonec zajímají hlavně finančně dostupnější novinky. V Ženevě mají premiéru hned dvě francouzské stálice ve třídě malých vozů. Peugeot 208 i Renault Clio patří i k nejprodávanějším evropským autům celkově. A s trochou štěstí by to tak mohlo i zůstat, protože obě auta přijíždí jak s omlazeným a velmi povedeným designem, tak s nabídkou zajímavých technologií.
Nejnovější Clio je hodně připodobňováno k většímu modelu Mégane, což dělají hlavně nové přední světlomety. Renault vsadil na jednoduché tvary bez zbytečných kudrlinek. Pokud jde o interiér, Renault se poučil a u nového Clia vsadil na kvalitnější materiály a hlavně lepší zpracování. Novince nechybí ani digitální přístrojový štít nebo velký, na výšku orientovaný displej multimediálního systému.
V nabídce motorů najdeme i verzi LPG nebo nový hybrid s označením E-Tech. Ten bude k dispozici od roku 2020. Kombinuje zážehový motor 1,6 l se dvěma elektromotory. Přesné specifikace této jednotky ale automobilka zatím nezveřejnila.
Podobně jako se Clio inspirovalo u modelu Mégane, našel svůj předobraz nový Peugeot 208 o většího sourozence s označením 508. Nová 208 působí velmi dobře, určitě je to jedno z nejhezčích malých a levných aut, jaká jsou letos v Ženevě k vidění. Nový Peugeot 208 je postaven na platformě CMP (Common Modular Platform), která je určená pro segmenty B a C a doplňuje platformu EMP2 (Efficient Modular Platform). Jak už z jejího názvu vyplývá, platforma CMP je modulární z hlediska rozměrů a variant motorů. Dokáže pojmout motor s jakýmkoliv zdrojem energie, takže si zákazník může zvolit mezi spalovacím a elektrickým motorem. K tomu se ale dostaneme později.
Interiér zachovává uspořádání typické pro většinu Peugeotů z poslední doby, s vyvýšeným přístrojovým štítem a malým, nízko posazeným volantem. Grafika přístrojového štítu má zajímavý 3D efekt. Celkem se těšíme, až si tuto novinku budeme moci vyzkoušet naživo.
A teď k hlavní technické novince. Peugeot 208 přijíždí také jako čistokrevný elektromobil e-208. Jeho elektromotor nabídne výkon 136 koní a točivý moment 260 Nm. e-208 je vybaven baterií o kapacitě 50 kWh, která podle cyklu WLTP umožňuje dosáhnout dojezdu až 340 km. Realita samozřejmě tak pozitivní nejspíš nebude, ale i tak je to malé městské auto velmi dobré. Řidič dostane na výběr ze tří jízdních režimů: eko, kdy pracuje s optimalizací dojezdu, normal, který je určen pro každodenní použití a sport, ve kterém je prioritou výkon. Baterie má záruku 8 let nebo 160 000 km na 70 % kapacity a z klasické domácí zásuvky se Peugeot 208 nabije za 16 hodin. V případě, že budete dobíjet u rychlodobíjecí stanice, zvládnete to na 80 % kapacity baterií za půl hodinky.