Renault Clio a Peugeot 208: Dva velcí rivalové přicházejí v nové generaci

přidejte názor
  • Oba modely cílí na stejnou zákaznickou skupinu

  • Oba jsou zavedenými stálicemi třídy malých aut

  • Zatímco Renault v Cliu vsadil na hybrid, Peugeot umí být plně elektrický

Většinu pozornosti možná na autosalonech získávají všechny ty krásné stroje od věhlasných automobilek. Když ale dojde na lámání chleba, veřejnost nakonec zajímají hlavně finančně dostupnější novinky. V Ženevě mají premiéru hned dvě francouzské stálice ve třídě malých vozů. Peugeot 208 i Renault Clio patří i k nejprodávanějším evropským autům celkově. A s trochou štěstí by to tak mohlo i zůstat, protože obě auta přijíždí jak s omlazeným a velmi povedeným designem, tak s nabídkou zajímavých technologií.

Nejnovější Clio je hodně připodobňováno k většímu modelu Mégane, což dělají hlavně nové přední světlomety. Renault vsadil na jednoduché tvary bez zbytečných kudrlinek. Pokud jde o interiér, Renault se poučil a u nového Clia vsadil na kvalitnější materiály a hlavně lepší zpracování. Novince nechybí ani digitální přístrojový štít nebo velký, na výšku orientovaný displej multimediálního systému.

Renault Clio Design Clia navazuje na styl o třídu většího hatchbacku Mégane
Renault-Clio (10) Také Clio dostalo na výšku orientovaný centrální displej. Interiér chce působit hodnotněji než dosud

V nabídce motorů najdeme i verzi LPG nebo nový hybrid s označením E-Tech. Ten bude k dispozici od roku 2020. Kombinuje zážehový motor 1,6 l se dvěma elektromotory. Přesné specifikace této jednotky ale automobilka zatím nezveřejnila.

Podobně jako se Clio inspirovalo u modelu Mégane, našel svůj předobraz nový Peugeot 208 o většího sourozence s označením 508. Nová 208 působí velmi dobře, určitě je to jedno z nejhezčích malých a levných aut, jaká jsou letos v Ženevě k vidění. Nový Peugeot 208 je postaven na platformě CMP (Common Modular Platform), která je určená pro segmenty B a C a doplňuje platformu EMP2 (Efficient Modular Platform). Jak už z jejího názvu vyplývá, platforma CMP je modulární z hlediska rozměrů a variant motorů. Dokáže pojmout motor s jakýmkoliv zdrojem energie, takže si zákazník může zvolit mezi spalovacím a elektrickým motorem. K tomu se ale dostaneme později.

peugeot-208 (10) Peugeot u nové 208 vsadil na ostré hrany. Výsledek působí velmi atraktivně
peugeot-208 (8) Přístrojový štít chce zaujmout výrazným prostorovým efektem

Interiér zachovává uspořádání typické pro většinu Peugeotů z poslední doby, s vyvýšeným přístrojovým štítem a malým, nízko posazeným volantem. Grafika přístrojového štítu má zajímavý 3D efekt. Celkem se těšíme, až si tuto novinku budeme moci vyzkoušet naživo.

Peugeot 208 nové generace přichází také jako elektromobil s dojezdem až 340 km
Přečtěte si také:

Peugeot 208 nové generace přichází také jako elektromobil s dojezdem až 340 km

A teď k hlavní technické novince. Peugeot 208 přijíždí také jako čistokrevný elektromobil e-208. Jeho elektromotor nabídne výkon 136 koní a točivý moment 260 Nm. e-208 je vybaven baterií o kapacitě 50 kWh, která podle cyklu WLTP umožňuje dosáhnout dojezdu až 340 km. Realita samozřejmě tak pozitivní nejspíš nebude, ale i tak je to malé městské auto velmi dobré.  Řidič dostane na výběr ze tří jízdních režimů: eko, kdy pracuje s optimalizací dojezdu, normal, který je určen pro každodenní použití a sport, ve kterém je prioritou výkon. Baterie má záruku 8 let nebo 160 000 km na 70 % kapacity a z klasické domácí zásuvky se Peugeot 208 nabije za 16 hodin. V případě, že budete dobíjet u rychlodobíjecí stanice, zvládnete to na 80 % kapacity baterií za půl hodinky.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?