Prodeje Tesly se v Norsku propadly na minimum. Lidé ji vyměnili za Audi

04.03.2020
19 nových názorů
Autor: Tesla
  • Norsko je pro výrobce elektromobilů důležitou zemí, auta do zásuvky dominují trhu

  • Tesla patřila k nejprodávanějším vozům vůbec, teď se jí registrovaly jen desítky kusů

  • Naopak se začalo dařit evropským modelů, nejprodávanější je Audi e-tron

Zdá se, že kalifornská automobilka Tesla přišla o jeden ze svých důležitých trhů (elektromobily a plug-in hybridy mají 60procentní podíl). V Norsku se její prodeje propadly na minimum. Dokládají to statistiky, které zveřejnil server WheelsJoint, který se zabývá automobilovými trhy. Pád v Norsku zaznamenaly všechny modely Tesly.

Zatímco loni Norové kupovali Teslu Model 3 po tisících, letos v únoru si ji pořídilo jen 35 lidí. Za leden a únor dohromady se pak zaregistrovalo jen 201 aut. To je obrovský kontrast s loňským březnem, kdy Tesla v Norsku prodala 5 322 Modelů 3. Při srovnání s lednem a únorem loňského roku (zaregistrovalo se 809 kusů) jsou aktuální čísla o 75 procent nižší.

 

Audi e-tron vs. Jaguar i-Pace: Podrobný srovnávací test luxusních SUV na elektřinu
Přečtěte si také:

Audi e-tron vs. Jaguar i-Pace: Podrobný srovnávací test luxusních SUV na elektřinu

Tesla Model S patřila v Norsku mezi nejprodávanější vozy vůbec. V září 2013 byla dokonce nejžádanějším vozem v této severské zemi, když z čela žebříčku sesadila Volkswagen Golf. Loňský rok ale už tak úspěšný nebyl. Od října se prodávaly je desítky kusů, letos v únoru se zaregistrovalo devět aut. Celkem má Tesla Model S za rok 2020 zatím 19 registrací, tedy o 92 procent méně než loni.

Tesla Model X je na tom o trochu lépe. Její prodeje oproti loňsku poklesly o 85 procent. V únoru si ji pořídilo 14 lidí, nejméně od zahájení prodejů. V lednu to bylo 18, celkem tedy 32. Pro srovnání – například v září 2018 se udalo 1235 aut, v prosinci téhož roku pak 1037.

Mercedes EQC je tady. Srovnali jsme jeho reálnou dynamiku, spotřebu i prostornost s Audi e-tron a Jaguarem i-Pace
Přečtěte si také:

Mercedes EQC je tady. Srovnali jsme jeho reálnou dynamiku, spotřebu i prostornost s Audi e-tron a Jaguarem i-Pace

Zajímavé je, že prodeje Tesly spadly nezávisle na trhu s elektromobily. Jeden z jejich hlavních konkurentů se totiž dočkal obráceného vývoje. V únoru 2020 Audi e-tron zaznamenalo 988 prodejů, což je jeho rekord. V lednu to bylo 900 kusů, celkem tedy 1888 aut. S loňským obdobím hodnoty nelze srovnávat, protože prodeje teprve nabíhaly a registrovalo se jen 118 aut. Už v březnu to ale bylo 681 kusů. Audi e-tron stojí v 496 600 norských korun, tedy v přepočtu asi 1 221 636 Kč.

Rozdíl v prodejích Tesly Model X, Model S a Audi e-tron ukazuje graf:

Za pozornost stojí i přehled 15 nejprodávanějších elektromobilů v Norsku za leden a únor 2020. Audi e-tron se bleskově stala nejprodávanějším modelem v zemi a to s velkým náskokem. Následuje Volkswagen e-Gol a Nissan Leaf na třetím místě. Škoda Citigo do zásuvky zatím našla 251 zákazníků.

Norsko není jedinou evropskou zemí, kde se prodeje Tesly propadly. V Nizozemsku klesly podle magazínu Forbes o 68 procent a problémy může mít i v Číně, kde se propadl celý automobilový trh kvůli potížím s koronavirem.

Miloslav Oliva (neregistrovaný)
Elektromobil je slepá ulička Kdo do toho vidí,a drtivá většina lidí ne,tak si elektro nemúže koupit, nehledě na to že za tu cenu si nebudu kupovat auto, něco co mě bude stát peníze, když je múžu investovat a ty peníze mě múžou vydělávat,mimochodem za tu cenu múžu mít nový byt 4+1 v přímořském letovisku,a garzonku k tomu z pronájmem 50 a 30 euro denně po dobu 5 měsíců,tak bych musel být úplně blbej abych za to kupoval věc co za pár let vyhodim.A dál ,elektro jevnebezpečný,při banáli nehodě může dojít ke zkratu a zemřete,a ne hezky,když ězačne hořet,jde velmi špatně hasit,hořící auto může kdykoliv ujet,musí se zajistit klíny,jak?,a jak se likvidují baterie?,kecy pro lidi,při likvidaci je více "špíny" než vyprodukuje spalovací motor.Dnes existuje spalovaci motor,dvoutakt co produkuje 0,7% emisí než jsou současné požadavky a benzín taky neřekl poslední slovo a nafta je obnovitelný zdroj.Proč že mě někdo chce dělat blbce že elektro je cesta,není.
magy (neregistrovaný)
Miloslav Oliva - tolko ignorancie a nezmyselnych argumentov v jednej reakcii je fakt problem najst. Vyhravas... ani neviem co. Pobyt v sanatoriu pre dusevne chorych? Fakt nema cenu vyvracat tvoje bludy.
Pavel (neregistrovaný)
Norové jsou bohatí z těžby ropy, proto mohou dotovat elektromobily, hrát si na ekology a nepřímo podporovat Brusel v jejich v současné době nesmyslných aktivitách vůči automobilovému průmyslu. Tak tomu říkám "čestný přístup". Jinak proti eletromobilům nic nemám kromě malého dojezdu, toho lithia, výrobě elektřiny z uhlí a nutnosti vybudovat infrastrukturu nabíječek. Předpokládám, že ty kvanta baterií až přestanou mít kapacitu i pro úložiště elektické energie, ekologicky vyvezou k nám nebo někam do třetího světa, aby si neničili životní prostředí.
David (neregistrovaný)
Tesla skutečně za reklamu neutrácí nic. Je to mimochodem jeden z důvodů, proč ji nemají ráda oborovå média. ;-) Jejich jedinou reklamou je PR, které dĕlá Musk. Proto taky furt vymýšlí nėjaké blbiny.
Rudy Roedling (neregistrovaný)
VELICE by me zajimaly ceny VCSECH elektromobilu v Norsku prodavanych! To jen u nas za koupi elektraku musis zaplatit nejen 21% pokutu, ale jeste dalsi poplatky, v Norsku ne!
Tomáš Štěrba (neregistrovaný)
Tak logicky, Norové nemají "svou" značku, a tak kupují cokoli. Ne tak jako u nás at se děje cokoli, tak se nejvíc točí škodovky. Model S už je vysloveně prehistorický, Xko už není taky žádný mladík a 3 už se narodila do konkurenčního trhu. Prostě se norum ty modely už prejedly. Není se čemu divit že po těch letech teď radši sáhnou po nové krvi, než aby si třeba už podruhé koupili to samé Esko.
JohnST (neregistrovaný)
Na Norsku je vidiet, ze cely ten humbug okolo elektromobilov je len o dotaciach nie o skutocnom zaujme ludi o ekologiu. Proste ked je nieco lacne ludia to kupia. Je to normalne. Kupovali by aj auta na drevo.
Pepa (neregistrovaný)
Tesla jednoduše přepravuje auta pomocí lodí a nárazově. Klasicky v lednu nedodají žádné auto protože nepřijela žádná loď a celý konec 2019 šel do USA kde končily dotace. Větší demagogie už snad ani nelze vymyslet. Běžte si ten Model 3 objednat, páni redaktoři, pak pochopíte, že Tesla nestíhá z jedné továrny zásobovat celý svět kromě Číny.
Rosťa (neregistrovaný)
Vždyť psali že zastavili u e-tronu zastavení linek. Nejsou baterie. Tesla má svoje a jede dál. Že by staré zásoby Audi?
Jaroslav (neregistrovaný)
Chtělo by to větší nadhled a komplexnější. Co auta se spalovacími motory? Na druhou stranu, všeho se člověk nabaží. I ty naše hezké oktávky se mi v těch kvantech na silnicích už nelíbí. Navíc, firemní auta jezdí jako firemní auta. Nedodržují v provozu skoro nic. Pokud jde o Tesly, mě se líbí z těch "ekoele" nejvíc..
Doktor off (neregistrovaný)
Jestli to nebude tím že Tesla v lednu a únoru sytila trh USA a stejně jako vloni má silný až březen, kdy dorazí dodávka. Proč redaktoři, když už musí něco psát o tom alespoň něco netuší. Chápu že ti co znají asi pro tento plátek už nepíší :))
jan (neregistrovaný)
Jo kdo chce moc pak má obvykle prd.Nějaká nabubřelá reklama to nezachrání. Přitom název tesla je jeden velkej podvod Nikola Tesla je z Evropy. Musk by si měl rozmlátit palici kladivem nebo se přiznat ke zneužití jména.
Doktor off (neregistrovaný)
Nejsem si jist jak dřív, ale poslední 2 roky tesla (podle výročních zpráv - dostupné na tesla.com) neutratila za reklamu ani korunu. Pokud se jedná o vtipnou narážku na Audi pak asi ano :)
Lukáš (neregistrovaný)
Už v březnu to ale bylo 681 kusů. Audi e-tron stojí v 496 600 norských korun, tedy v přepočtu asi 1 221 636 Kč. coze, tak malo? To je asi blbe, u nas stoji min. 2 mega
Roman (neregistrovaný)
Tu cenu nechápu, ale možná je v tom nějaká dotace. Pomalu začínám o nějakém EV autě uvažovat a kdyby se tam dala za tu cenu koupit, tak by se vyplatilo tam pro ni zajet, ale jak říkám, to snad je po odečtení nějaké dotace, protože jinak by to u nás byla maximální zlodějna.
  • Našli jste v článku chybu?