Přeprava nadrozměrného zásobníku k polárnímu kruhu

přidejte názor
Autor: Redakce

Společnost DB Schenker úspěšně realizovala další nestandardní zakázku, když přepravila skladovací zásobník na zkapalněný zemní plyn o celkové hmotnosti 71 tun. Nadrozměrný náklad děčínského výrobce kryogenních skladovacích zařízení, firmy Chart Ferox, bylo zapotřebí dopravit až k polárnímu kruhu do finského přístavu Roytta. Po cestě se dopravce musel vypořádat se suchem, extrémními teplotami a ledem.

Přepravovaný náklad byl výjimečný hned ve dvou ohledech. Celý kolos měl na délku 26,2 metru, šířku 4,3 metru a výšku 4,5 metru. To znesnadňovalo jak dopravu, tak manipulaci. Výjimečné v tomto případě bylo i místo určení. „V minulosti jsme již podobné přepravy realizovali, tato byla výzvou především pro svou destinaci. Přístav Roytta se nachází na severu Botnického zálivu, což je nejsevernější část celého Baltského moře. V zimě nejsou výjimečné ani teploty klesající pod – 25 °C,“ komentoval přepravu Pavel Trnka, manažer nadrozměrných přeprav v DB Schenker.

DB Schenker

Samotná přeprava byla zahájena už začátkem října minulého roku, kdy se skladovací zásobník během noční jízdy přepravil z výrobního závodu firmy Chart Ferox do děčínského přístavu v Loubí. Tam si musel náklad, pro bezpečné pokračování v cestě, tři měsíce počkat na dostatečnou výšku vodní hladiny v Labi. Rok 2018 totiž patřil mezi ty nejsušší za poslední desetiletí a na některých úsecích Labe bylo dokonce zaznamenáno největší sucho od roku 1937.

Z Děčína vyrazil náklad až začátkem ledna 2019, a zhruba o týden později byl v Hamburgu přeložen na zámořskou loď. Ani druhá část cesty ale nebyla jednoduchá. Bylo třeba najmout loď s potřebnou kvalifikací pro jízdu v ledech, Botnický záliv byl totiž v té době z velké části zamrzlý. Finální fáze přepravy do finského přístavu Roytta trvala zhruba týden a probíhala za asistence ledoborce.

DB Schenker

„Největší překážkou pro nás bylo čekání na dostatek vody v Labi. Je vidět, že i v době průmyslu 4.0, robotizace a jiných elektronických vymožeností, nám někdy nezbývá nic jiného, než čekat až dostatečně naprší a řeka se stane znovu splavnou. Skladovací zásobník nadstandardních rozměrů se nakonec podařilo doručit v pořádku a ke spokojenosti zákazníka, což je pro nás to nejdůležitější,“ uzavírá Pavel Trnka.

 

 

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?