Potrestáme oběť dalším zákazem?

přidejte názor
Autor: Archiv MF

Informace Sdružení automobilových dopravců ČESMAD Bohemia.

14hodinový kolaps D1z minulého týdne se má dostat na pořad jednání poslanců. Z reakcí politiků bezprostředně po události i v nedělní televizní debatě vyplývá záměr uzákonění plošného zákazu předjíždění kamionů, který se vznikem kalamity ovšem nemá nic společného. Je to pokus řešit důsledek, ale příčinou je nedostatečná zimní údržba.

Kamiony kromě dalších daní odvedou ročně státu za použití dálnic více než deset miliard korun na mýtném. Za každý kilometr platí 5 - 10 Kč. Na stejně drahých západoevropských dálnicích tráví v kolonách v důsledku jejich nesjízdnosti daleko méně času a jezdit pouze na jejich polovičním profilu v jednom pruhu nuceni samozřejmě nejsou. Místo návrhu řešení jak předcházet podobným dopravním komplikacím, způsobujícím velké ekonomické ztráty, se kamionoví dopravci dočkali pouze výhrůžek, že za své peníze také mohou dostat jen polovinu toho co dosud. Jeden pruh a za pomalu jedoucím vozidlem jeďte třeba půl dne jako po normální silnici.

Generální tajemník Sdružení ČESMAD Bohemia situaci komentuje: „Pojďme si říct, jak se podobným zácpám vyhnout a přiblížit se k západoevropským standardům. Preventivní nadstandardní údržba nejsou peníze vyhozené, ale naopak ušetří mnoho nákladů za vzniklé kongesce. Když už hrozí opravdová sněhová kalamita, dálnici uzavřeme pro všechna vozidla a pusťme je tam, až bude sjízdná. Funguje to tak i v Alpách, nevím, proč by to nemělo fungovat na Vysočině. Jestliže tohle nezměníme, kalamity se opět dočkáme bez ohledu na zákaz předjíždění kamionů. Ten ostatně na vybraných místech můžeme regulovat proměnlivými značkami již dnes bez změny zákona.“

Martin Felix, ČESMAD Bohemia

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?