Značka Polestar dnes představila svůj druhý model, pojmenovaný jednoduše Polestar 2. Na rozdíl od expresního plug-in hybridního kupé Polestar 1 jde tentokrát o čistokrevný elektromobil. Stojí na platformě CMA, známé z menších modelů Volvo. Světu se poprvé ukáže v Ženevě, vyrábět se začne příští rok.
Polestar říká, že Polestar 2 má být konkurencí pro Teslu Model 3. To by mohlo naznačovat, že půjde o vůz velikostně blízký sedanu S60. Polestar 2 ovšem bude pravděpodobně kratší než Tesla Model 3. Design totiž ve velkém navazuje na to, co v roce 2016 prezentoval koncept Volvo 40.2. Ten měl na délku 4507 mm. Navíc platforma CMA je určena menším modelům. S60 stojí na platformě SPA.
Nový elektromobil dostane koncepci použitou už například u Tesly, Jaguaru I-Pace nebo Audi e-tron. Řeč je o dvojici elektromotorů, kdy každý samostatně pohání jednu nápravu. V případě Polestaru 2 dostane řidič k dispozici celkový výkon 300 kW (408 k). Akceleraci z klidu na 100 km/h vůz zvládne za méně než pět sekund. Baterie budou mít kapacitu 78 kWh. Cílem je dojezd 500 km podle cyklu WLTP.
Zájemci si budou moci dokoupit paket Performance, který obsahuje tlumič Öhlins, brzdy Brembo a dvacetipalcová kola. Sportovní vzhled mají v případě tohoto paketu podtrhnout zlaté brzdiče, zlaté čepičky ventilků a zlaté bezpečnostní pásy.
Zajímavostí modelu Polestar 2 je také multimediální systém. Bude kompletně založen na systému Android. To má pro uživatele přinést výhody v podobě snadné instalace různých aplikací a především možnost používat funkce Google přímo prostřednictvím automobilu. Komunikaci s řidičem obstará rozměrný displej o velikosti 11", nahrazující středový panel.
Také Polestar 2 se bude vyrábět v Číně. Sériová výroba odstartuje začátkem příštího roku. V průběhu prvních dvanácti měsíců nabídne Polestar úvodní Launch Edition, která bude stát 59 900 eur, tedy v přepočtu zhruba 1,5 milionu korun. Později dorazí i levnější verze. Automobilka slibuje cenu od 39 900 eur, což je zhruba milion. Polestar ale neuvádí, jak se bude tato levnější varianta od Launch Edition lišit. Možná se dočkáme slabší baterie nebo pouze jednoho hnacího motoru.
Kromě Číny se prvního opravdu masově vyráběného modelu Polestar přednostně dočkají zákazníci v Německu, Belgii, Nizozemsku, Norsku, Švédsku, ve Spojeném království, v Kanadě a v Americe.