Pokuty EU změní v roce 2020 trh. VW chystá 34 novinek, Mercedes drasticky omezí nabídku AMG

4 nové názory
Autor: Redakce
  • Značka VW v příštím roce představí 34 nových modelů a jejich derivátů

  • Většina nových modelů bude buď elektrifikovaných, nebo půjde o SUV

  • Mercedes-Benz kvůli emisím plánuje omezit výrobu sportovních modelů AMG na pouhou čtvrtinu

  • Cílem obou výrobců je snížit průměrné emise CO2

Flotilové limity CO2 jsou téma, které poslední roky doslova cloumá automobilovým světem. Evropská unie požaduje, aby průměrné emise v roce 2021 činily pouhých 95 g/km. Pokud automobilky limit nesplní, hrozí jim obrovské pokuty. Přísné normy se výrobci snaží plnit nejrůznějšími ekologicky orientovanými modely či rovnou elektromobily, jiné značky zase plánují výrazně omezit nabídku modelů s objemnými spalovacími motory.

Detailně jsme systém pokut, jejich pozadí a širší souvislosti rozebrali před časem v obsáhlém článku:

Pokuty EU za nadlimitní emise CO2 nepřejí levným autům. Trh se kvůli nim výrazně promění
Přečtěte si také:

Pokuty EU za nadlimitní emise CO2 nepřejí levným autům. Trh se kvůli nim výrazně promění

Právě kvůli této evropské legislativě plánuje značka Volkswagen uvést příští rok hned 34 nových modelů a jejich derivátů. Valná většina z nich bude nějakým způsobem elektrifikována. Elektromobil VW ID.3 má být hlavním trumfem ve snaze snížit celkový emisní průměr. Sekundovat mu bude první plně elektrické SUV ID Next, které by se na některých státech mimo Evropu mělo jmenovat ID.4. Volkswagenu se v letošní roce dařilo a podle všeho ho zakončí rekordním ziskem, který však obratem investuje do rozvoje eklektických aut a udržitelné mobility.

Elektrifikované modely výrazně sníží celkové emise značky VW. Prvním má být model ID.3
Příští generace Mercedesu C63 dostane hybridní dvoulitr, který nahradí motor V8

Velké starosti s plněním misních přepisů má také Mercedes-Benz. Podle deníku Financial Times zvažuje drastické omezení sportovních modelů Mercedes-AMG. Emisní průměr německé prémiové automobilky momentálně dosahuje 138 g/km. Pokud chce dosáhnout na plánovaných 100 g/km, musí výrazně snížit nabídku sportovních modelů AMG, většinou poháněných velkými osmiválcovými motory.

Financial Times hovoří až o 75% redukci nabídky modelů Mercedes-AMG. Průmyslový analytik Max Warburton tuto informaci okomentoval jako „ziskovou katastrofu“, neboť modely AMG jsou výrazně výdělečnější než standardní modelové portfolio.

Test Mercedes-AMG GLC 63 S 4Matic+ Coupé: Zametání sněhu
Přečtěte si také:

Test Mercedes-AMG GLC 63 S 4Matic+ Coupé: Zametání sněhu

Redaktoři Financial Times se také obávají, že podobná omezení se mohou dotknout některých standardních modelů značky Mercedes-Benz, například třídy E nebo S s velkoobjemovými motory. Ohroženy jsou i oblíbené SUV modely, přičemž například GLE Coupé se na některých trzích prodává výhradně s třílitrovým šestiválcem.

Další cestou ke snížení průměrných emisí CO2 je pro značku Mercedes-Benz je dramatický downsizing pohonných jednotek. To je ostatně případ budoucího modelu C63. Namísto vidlicového osmiválce dostane elektrifikovaný čtyřválec 2,0 l, zkonstruovaný na základech motoru M139.

Auta začínají hlásit EU svou spotřebu. Novinka má potenciál na zvýšení daní tomu, kdo jezdí rychleji
Přečtěte si také:

Auta začínají hlásit EU svou spotřebu. Novinka má potenciál na zvýšení daní tomu, kdo jezdí rychleji

Ve hře je také spojení s některým z výrobců elektrických vozidel. Tento postup zvolil koncern FCA, když podepsal smlouvu s Teslou a bude její vozy prodávané v Evropě započítávat do svého flotilového průměru.

Potíže s plněním limitů budou podle Financial Times mít také značky Ford, Mazda a další. Max Warburton listu rovněž sdělil, že pokud by automobilky prodaly v roce 2021 úplně stejnou skladbu automobilů jako v roce 2018, zaplatily by na pokutách těžko uvěřitelných 25 miliard eur!

Chevy (neregistrovaný)
Já být majitelem automobilky,tak jednoho dne vypnu energie,zamcu bránu a ty statisíce zaměstnanců pošlu domu. Vždyť ty limity už není možné škrtit. Kam to chtějí dotlačit ty eurosilenci! A kde budou brát tu El energii,když nastartovali elektrifikaci zrušením atm.elektraren.
Jaroslav (neregistrovaný)
Je pozitivní vědět že v téhle h EU sračkach strávím zbytek zivota
mara (neregistrovaný)
na ten ekoterismusu eu vsichni dojedem,jediny pozitivum je ze se snad eu rozpadne,do tehle evropy jsem vstoupit nechtel,stala se z ni nejvetsi totalita a melo by se z ni vystoupit,tvrde uz na to clenstvi doplacime a bude mnohem hur.
Petr (neregistrovaný)
chteli se zbavit konkurence a pomalu skonci sami.. a porad drzi usta... pritom by meli moc s tim neco udelat... takze at knuci nekde jinde
  • Našli jste v článku chybu?