Systém Emergency Assist už známe z některých koncernových modelů. Stručně řečeno, pokud přestanete řídit, automobil sám a kontrolovaně zastaví, aniž byste sjeli do příkopu. Přirozeně také nový Arteon tuto věc nabídne, nicméně ve vylepšeném provedení 2.0 schopném větších zásahů do řízení.
Doporučujeme: VW Arteon stojí 1,3 milionu. Podívejte se, co všechno si za tyto peníze můžete koupit
Základ fungování systému Emergency Assist je stále stejný. Díky kombinaci adaptivního tempomatu a systémů Side Assist, Lane Assist nebo Park Assist vůz má v podstatě všechny informace potřebné k tomu, aby se mohl po silnici pohybovat sám. Jestliže řidič přestane řídit, spustí se série různých upozornění od varovného signálu po „klepnutí“ do brzd. Pokud nic nezabere, automobil aktivuje výstražné blinkry a začne zpomalovat. Při tom ještě jemně kličkuje v rámci jízdního pruhu, což by mělo varovat okolní řidiče.
Volkswagen Arteon k tomu přidává novinku pro případy, že vás neschopnost řídit přepadne na širokých dálnicích, kde je více jízdních pruhů a vy se pohybujete v prostředním, nebo v levém pruhu. Arteon pak sám zastaví a zároveň ještě automaticky přejede do pravého krajního pruhu.
Jak funguje systém Emergency Assist ve Škodě Kodiaq, to si můžete připomenout na našem starším videu.
[su_vimeo url="https://vimeo.com/205027130"]