Porsche 917 patří mezi závodní legendy. Ačkoli si ze slavného závodu na 24 h v Le Mans odneslo „jen“ dvě vítězství v letech 1970 a 1971, prosadilo se i v dalších vytrvalostních závodech a soutěžích. Zatímco známá „evropská“ verze závodila s plochým vzduchem chlazeným dvanáctiválcem 4,5 l, v USA se používala ještě speciální verze 917/10 a 917/30 v závodech Can-Am.
Doporučujeme: Už jich jezdí milion! Podívejte se, jak Porsche vyrábělo jubilejní 911
Právě motor této americké verze nyní prošel renovací. Celý proces „rozborky a sborky“ si můžete pustit na přiloženém videu. Práci měla na starosti společnost Canepa, která se stará o závodní auta, vlastní závodní tým a spolupracuje s několika aukčními domy při hodnocení a opravách aut.
Prezentovaný dvanáctiválec z Porsche 917 pro sérii Can-Am má podle všeho objem 5,4 litru, ale nevidíme nikde turba. Slavná přeplňovaná verze měla v nastavení pro kvalifikaci výkon kolem 1500 koní, což bylo pro auto o hmotnosti okolo 850 kg možná až příliš. V závodním režimu měl vůz „jen“ okolo 1100 koní. Nicméně kvůli novým pravidlům o omezení spotřeby některé týmy přešly na atmosférickou verzi motoru, takže takový motor je zřejmě na videu.