Plug-in hybridní koncept Audi Q8 naznačuje chystaného soupeře Range Roveru

09.01.2017
přidejte názor
Autor: Redakce
  • Koncept Audi Q8 naznačuje připravovaný produkční model

  • Sériové auto se představí příští rok

  • Velikostí (na šířku a délku) překonává Q8 dokonce i Range Rover

  • Plug-in hybridní pohon má 330 kW a 700 Nm

Audi přivezlo do Detroitu svoji vizi velkého luxusního SUV. Jmenuje se Q8 a velikostí připomíná spíše Range Rover. Je dokonce o trochu delší a širší, ale zároveň o dost nižší. Vlastně taková přerostlá X6. Audi právě pro BMW X6 a Mercedes GLE Coupé připravuje vlastního soupeře, ale tím bude model Audi Q6. Model Q8 míří ještě výš.

Koncept Audi Q8 se spoléhá na plug-in hybridní systém, který se skládá z šestiválce 3.0 TFSI o výkonu 245 kW (333 k) a točivém momentu 500 Nm a elektromotoru integrovaného do automatické převodovky. Celkový výkon hybridní soustavy je 330 kW (449 k), točivý moment má hodnotu 700 Nm.

Audi Q8 concept Z konceptu Audi Q8 vzejde produkční luxusní SUV. Sériový model uvidíme již příští rok
Audi Q8 concept Nové pojetí interiéru Audi se spoléhá jen na dotykový displej a hlasové ovládání

Kompaktní akumulátor s kapacitou 17,9 kWh má umožnit elektrický dojezd 60 km. Teoretický akční rádius Audi Q8 je až 1000 km, neboť Audi uvádí spotřebu 2,3 litru na 100 km. Z běžné zásuvky se akumulátor nabije asi za dvě a půl hodiny. Koncept zrychlí z 0 na 100 km/h za 5,4 sekundy a rozjede se na 250 km/h, kde ho zastaví omezovač.

Doporučujeme: Test Audi SQ7 TDI — Superdiesel

Řidič si může zvolit, jak bude hybridní systém fungovat. Buď si zapne ručně plně elektrický režim, nebo nechá hybridní systém fungovat automaticky. Případně může elektromotory odpojit a elektřinu si schová na pozdější jízdu, například do města. To je rozumné, protože někomu se běžný plug-in hybrid vybije hned na dálnici a pak ve městě vozí vybité baterie. Přitom právě dálniční režim více sedí spalovacímu motoru, ten městský pak elektřině.

Podle očekávání má koncept Audi Q8 adaptivní inteligentní LED světlomety a v interiéru už prakticky nenajdete žádná tlačítka. Vše se ovládá hlasem nebo pomocí dotykových displejů. Nastavit tak lze vedle funkcí hybridního systému i podvozek, který může měnit světlou výšku s rozdílem až 90 mm mezi krajními polohami.

Produkční SUV navazující na koncept Q8 představí Audi už v roce 2018. Další podrobnosti najdete v tiskové zprávě:

Otevřít tiskovou zprávu

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?