Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlouhodobém testu: Měření výkonu na brzdě

přidejte názor
Autor: Redakce
  • Náš dlouhodobě testovaný Peugeot 2008 na brzdě nezklamal 

  • Naměřený výkon odpovídá oficiálně udávanému maximu 

  • Vrchol točivého momentu je téměř přesně o 50 Nm vyšší 

Peugeot 2008 v provedení 1.6 BlueHDi GT Line nám dělá v redakci společnost už od února letošního roku. Ukazuje se, že jde o příjemný městský crossover s poměrně dynamickým motorem a velmi nízkou spotřebou. Pokud byste si náš vůz chtěli připomenout, můžete si přečíst některý ze starších článků:

Tentokrát došlo na měření výkonu, které proběhlo jako už tradičně u kolegů ze společnosti Dieselpower. Pro úplnost dodejme, že aktuálně má náš Peugeot najeto necelých 24 tisíc kilometrů.

Motor 1.6 BlueHDi známe i z jiných modelů koncernu PSA. Jde o vznětový čtyřválec s objemem válců 1560 cm3, vybavený dvouventilovou technikou, přímým vstřikem paliva, hliníkovou hlavou válců, jedním turbodmychadlem a mezichladičem stlačeného vzduchu. Jak napovídá označení BlueHDi, tento motor využívá ke splnění emisních limitů technologii vstřikování močoviny.

2008_4 V rámci dlouhodobého testu jsme s naším Peugeotem 2008 vyrazili také do válcové zkušebny společnosti Dieselpower. Vznětová šestnáctistovka nezklamala. Naměřené údaje téměř přesně odpovídají oficiálním tabulkám

Oficiální údaje slibují maximální výkon 88 kW (120 k) při 3500 ot./min, vrchol točivého momentu by měl dosahovat hodnoty 300 Nm při 1750 ot./min. Jaká je realita?

Na brzdě obstál 

Peugeot 2008 se rozhodně nezařadil mezi ty automobily, které by během měření na brzdě zklamaly. Už letmý pohled na výsledný graf naznačuje, že je zde vše v nejlepším pořádku. Realita odpovídá oficiálním tabulkám jak co do maximálních hodnot, tak po stránce slibovaných otáček.

peugeot2008

Testovaný Peugeot 2008 dosáhl během měření na brzdě nejvyššího výkonu 123 koní při 3514 ot./min. Také vrchol točivého momentu se pohybuje přibližně tam, kde ho udává výrobce. Namísto 300 Nm jsme ale naměřili 349,8 Nm, a to při 1854 ot./min. Z grafu je dobře patrné, že udávaných 300 Nm je k dispozici už zhruba od 1600 ot./min až po 2500 ot./min.

V průměru za 5,8 l/100 km

Jak jsme psali dříve, dlouhodobá spotřeba klesla pod šestilitrovou hranici. Aktuálně palubní počítač stále ukazuje 5,8 l/100 km, ale znovu musíme připomenout, že většinu kilometrů najel náš Peugeot buď při svižné dálniční jízdě, nebo po městě.

Na spotřebu v různých režimech jízdy se podrobně podíváme příště.

[su_hello-bank-calculator]

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?