Palivové články v jednom. Produkt Toyoty rozšíří vodík do firem

01.03.2021
přidejte názor
Autor: Redakce

Toyota vyvinula produkt, který integruje systém palivových článků (FC) do uceleného kompaktního modulu. Uvedení na trh se očekává na jaře 2021. Nový modul snadno najde uplatnění u všech firem, které vyvíjejí a vyrábějí produkty na palivové články. A to napříč různými oblastmi použití včetně mobility, jako jsou například nákladní auta, autobusy, vlaky a lodě.

V řadě zemí a regionů byly v posledních letech schváleny nejrůznější strategie využívání vodíku a na trh postupně vstoupilo mnoho různých firem. Poptávka po technologiích spojených s vodíkem a palivovými články proto v nejrůznějších oblastech použití roste.

Kromě snahy o rozšiřování technologií vodíkových aut plánuje Toyota i fungovat coby dodavatel systému palivových článků a prosazovat využívání vodíku prostřednictvím popularizace produktů na palivové články. Cílem je snižování emisí CO2 a dosažení uhlíkové neutrality v kontextu globálního oteplování.

V rámci budování vodíkové společnosti udělala Toyota už mnoho. Vodíkový sedan Mirai nebo autobus SORA na palivové články, prodej systémů palivových článků dodavatelům produktů na palivové články nebo například poskytování patentových licencí k bezplatnému užívání technologií aut na palivové články.

Firmy hledají jednoduché systémy palivových článků

Na základě těchto zkušeností Toyota zjistila, že celá řada společností zabývajících se produkty na palivové články napříč odvětvími hledá systémy palivových článků s možností snadného přizpůsobení pro vlastní produkty.

Právě proto vyvinula Toyota nové modulární řešení zahrnující jednotlivé produkty systému FC z modelu Mirai druhé generace. Řešení se chlubí vylepšenými vlastnostmi a zahrnuje sadu palivových článků i další komponenty zajišťující přívod vzduchu, přívod vodíkového paliva, chlazení a regulaci výkonu v podobě jediného kompaktního modulu.

Nový modul je k dispozici ve čtyřech různých provedeních – jako vertikální nebo horizontální typ s výkonem 60 nebo 80 kW.

Modul palivových článků vyvinula Toyota s využitím technologií zdokonalovaných mnohaletým vývojem elektromobilů na palivové články, jakožto i poznatků a odborných znalostí nashromážděných za nejrůznějších provozních podmínek po celém světě a dnes využívaných v modelu Mirai.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?