Už před několika lety oznámila automobilka Volvo záměr redukovat svou účast na autosalonech. Švédská značka v rámci úspory nákladů už nechtěla být všude, ale každý rok se ukazuje na jednom velkém autosalonu v Evropě, v Americe a v Asii. Taktiku rušení účasti na autosalonech postupně převzaly další značky. Některé budou chybět i na nadcházejícím autosalonu v Ženevě.
Doporučujeme: Opel Grandland X dostal vrcholný diesel od Peugeotu a označení Turbo D
Jak píší Automotive News, Ženevu vynechá například Opel. Tato značka má za úkol dostat se v dohledné době ze ztráty. A tak pokud nebude mít Opel k vystavení opravdu významnou novinku, na autosalonech se ukazovat do budoucna nechce. Peugeot i Citroën naopak se Ženevou počítají. Opel ale nebude jediná chybějící značka. Na seznamu vystavovatelů nenajdete ani Mini nebo DS.
Někteří považují tuto zprávu za definitivní potvrzení úpadku tradičních autosalonů tak, jak je známe dnes. Ženevský autosalon je totiž vůbec největší akcí svého druhu v Evropě, takže neúčast zde rozhodně nebývala zvykem. Jenže automobilky si dobře uvědomují, že taková akce je sice stojí spoustu peněz, ale ve výsledku se musí dělit o pozornost publika s ostatními vystavovateli.
Doporučujeme: Má lepší pohon 4×4 Audi A5, nebo Opel Insignia? Výsledek vás překvapí
Ekonomicky výhodnější a hlavně efektivnější je odhalování nových modelů na samostatných akcích. Proto se v dnešní době na autosalonech dočkáme nějaké překvapivé premiéry už jen zcela výjimečně.
Pro úplnost dodejme, že například Peugeot vynechal loňský autosalon ve Frankfurtu. Pařížský autosalon pořádaný v roce 2016 pro změnu vynechaly značky Nissan, Fiat, Volvo, Jeep nebo Ford.