Opel začne na vybraných evropských trzích brzy prodávat elektromobil Ampera-e, což je vlastně americký Chevrolet Bolt s jiným logem na kapotě. Výroba dokonce probíhá na stejné montážní lince v Orionu v americkém státě Michigan. Nyní německá automobilka zveřejnila všechna základní technická data. A nevypadají vůbec špatně.
Opel Ampera-e používá akumulátor o kapacitě 60 kWh, což mu má podle platné normy NEDC vystačit na dojezd 520 km. To už by byl opravdu pěkný akční rádius. Ovšem o normě NEDC se ví, že má ke skutečnosti hodně daleko. V reálném světě totiž žádný podobně velký elektromobil nebude dosahovat průměrné spotřeby 11,54 kWh na 100 km.
V našem srovnávacím testu elektromobilů jsme dosáhli nejlepšího výsledku spotřeby 17 kWh na 100 km, spíše jsme se ale pohybovali okolo 20 kWh na 100 km. S takovou by ale Opel Ampera-e ujel i tak velmi pěkných 300 km, čemuž odpovídá i údaj podle měřicího cyklu WLTP. V něm ujede elektrický Opel 380 km. Spotřeba 15,8 kWh na 100 km se přeci jen zdá reálnější a při troše snahy snad i dosažitelná.
Doporučujeme: Elektromobily produkci CO2 nesníží, dokud se bude elektřina vyrábět hlavně z uhlí
Opel také udává, že z 50kW veřejné DC nabíječky se na dojezd kolem 150 km nabije za 30 minut. Klasická domácí zásuvka má výkon maximálně 3,7 kW, takže na plnou kapacitu byste doma Ameperu-e nabíjeli zhruba 16 hodin. Opel se prozatím nezmínil, jestli nabídne i speciální domácí rychlonabíječku.
Opel Ampera-e rozhodně nebude pomalé auto. Jeho elektromotor má výkon 150 kW (204 k) a točivý moment 360 Nm. Z 0 na 50 km/h akceleruje vůz za 3,2 sekundy a na 100 km/h za 7,3 sekundy. Akcelerace z 80 na 120 km/h se odehraje za 4,5 sekundy, což také není špatná hodnota. Maximální rychlost je omezena na 150 km/h.
Konstrukčně je elektrický Opel pětimístný hatchback a v zavazadlovém prostoru odveze 381 litrů nákladu. Pokud sklopíte zadní sedačky, vejde se dovnitř až 1274 litrů. Opel poskytuje osmiletou záruku na životnost akumulátorů, limituje ji však nájezdem 160 000 km.