Opel Ampera-e ujede 520 km dle normy NEDC. Podle WLTP to ale není tak horké

20.02.2017
1 nový názor
Autor: Redakce
  • Dle normy NEDC ujede Ampera-e 520 km

  • Norma WLTP ukazuje reálnější hodnotu 380 km

  • V reálném provozu by mohl 60kWh akumulátor stačit na dojezd 300 km

  • Z domácí zásuvky se bude Opel nabíjet více než 16 hodin

  • Z veřejné rychlonabíječky se za půl hodiny nabije na 150 km

Opel začne na vybraných evropských trzích brzy prodávat elektromobil Ampera-e, což je vlastně americký Chevrolet Bolt s jiným logem na kapotě. Výroba dokonce probíhá na stejné montážní lince v Orionu v americkém státě Michigan. Nyní německá automobilka zveřejnila všechna základní technická data. A nevypadají vůbec špatně.

Opel Ampera-e používá akumulátor o kapacitě 60 kWh, což mu má podle platné normy NEDC vystačit na dojezd 520 km. To už by byl opravdu pěkný akční rádius. Ovšem o normě NEDC se ví, že má ke skutečnosti hodně daleko. V reálném světě totiž žádný podobně velký elektromobil nebude dosahovat průměrné spotřeby 11,54 kWh na 100 km.

Opel Ampera-e (3) Opel si na žádné výstřelky nehraje. I uvnitř vypadá Ampera-e jako úplně normální auto. Zatím nevíme, jak to bude s prodejem u nás
Opel Ampera-e (1) Pod podlahou Opelu Ampera-e je bezkonkurenčně největší akumulátor v této kategorii. Má kapacitu 60 kWh a v provozu by měl stačit na dojezd 300 km

V našem srovnávacím testu elektromobilů jsme dosáhli nejlepšího výsledku spotřeby 17 kWh na 100 km, spíše jsme se ale pohybovali okolo 20 kWh na 100 km. S takovou by ale Opel Ampera-e ujel i tak velmi pěkných 300 km, čemuž odpovídá i údaj podle měřicího cyklu WLTP. V něm ujede elektrický Opel 380 km. Spotřeba 15,8 kWh na 100 km se přeci jen zdá reálnější a při troše snahy snad i dosažitelná.

Doporučujeme: Elektromobily produkci CO2 nesníží, dokud se bude elektřina vyrábět hlavně z uhlí

Opel také udává, že z 50kW veřejné DC nabíječky se na dojezd kolem 150 km nabije za 30 minut. Klasická domácí zásuvka má výkon maximálně 3,7 kW, takže na plnou kapacitu byste doma Ameperu-e nabíjeli zhruba 16 hodin. Opel se prozatím nezmínil, jestli nabídne i speciální domácí rychlonabíječku.

Opel Ampera-e rozhodně nebude pomalé auto. Jeho elektromotor má výkon 150 kW (204 k) a točivý moment 360 Nm. Z 0 na 50 km/h akceleruje vůz za 3,2 sekundy a na 100 km/h za 7,3 sekundy. Akcelerace z 80 na 120 km/h se odehraje za 4,5 sekundy, což také není špatná hodnota. Maximální rychlost je omezena na 150 km/h.

Konstrukčně je elektrický Opel pětimístný hatchback a v zavazadlovém prostoru odveze 381 litrů nákladu. Pokud sklopíte zadní sedačky, vejde se dovnitř až 1274 litrů. Opel poskytuje osmiletou záruku na životnost akumulátorů, limituje ji však nájezdem 160 000 km.

vana (neregistrovaný)
Na rozdíl od autora článku se domnívám, že auto s maximálnírychlostí pouhých 150 km/h JE pomalé
  • Našli jste v článku chybu?