Odsuzované BMW 2 Active Tourer si získalo téměř půl milionu zákazníků. Proto přichází nová generace

06.10.2021
přidejte názor
  • BMW oficiálně představilo druhou generaci svého MPV s označením 2 Active Tourer 

  • Oproti předchůdci je novinka delší, širší a vyšší 

  • Pro začátek jsou připraveny tři zážehové motorizace, které doplní jeden diesel. S manuální převodovkou už Active Tourer nekoupíte 

  • Příští rok nabídku doplní dva plug-in hybridy 

  • Prodej bude zahájen v únoru 2022. České ceny startují na 757 900 Kč

V roce 2014 uvedla automobilka BMW na trh MPV pojmenované 2 Active Tourer. Ortodoxní fanoušky tento krok příliš nepotěšil, reální zákazníci ale (jako už v minulosti u BMW mnohokrát) tolik odmítaví nebyli. Do dnešních dnů eviduje BMW na 430 tisíc prodaných exemplářů, což je pořád dost dobrý důvod, proč navázat druhou generací. Přestože kategorie MPV je už všeobecně odepisována. A právě nová generace BMW 2 Active Tourer byla aktuálně odhalena v celé své kráse.

Základní koncepce zůstala zachována, stejně jako rozvor náprav 2670 mm. Výrazně se ale změnil design zejména přední části, kterému dominují masivní ledvinky. Karoserie je u nové generace také o 32 mm delší, o 24 mm širší a o 21 mm vyšší. Nárůst celkové šířky umožnil zvětšit rozchod kol. Vpředu činí rozdíl 25 mm, vzadu o milimetr více. Také proto BMW slibuje lepší ovladatelnost.

BMW X2 má tříválec, pohon předních kol a hraje si na sportovní SUV
Přečtěte si také:

BMW X2 má tříválec, pohon předních kol a hraje si na sportovní SUV

Interiér slibuje modernější a kvalitnější materiály. Bohužel s příchodem nové generace BMW 2 Active Tourer přichází také nové provedení systému iDrive. To sice na fotkách zaujme efektním zakřiveným displejem, sdružený otočný ovladač je ale minulostí. BMW nově upřednostňuje tlačítka na volantu, dotykové ovládání a ovládání hlasem. Je to velká škoda, protože současný iDrive byl dosud vždy chválen právě kvůli tomu, že řidiče nenutí primárně sahat na dotykový displej.

Nové BMW 2 Active Tourer by mělo nabídnout také více vnitřního prostoru a pohodlnější sedadla. Patřičnou variabilitu zajišťují zadní dělená opěradla v poměru 40/20/40, případně zadní lavice posuvná v rozsahu 130 mm. Podle konkrétní motorizace bude základní objem zavazadelníku 415 až 470 litrů. Plug-in hybrid znamená objem zmenšený na 406 litrů.

Pro začátek prodejů mají u BMW nachystány celkem čtyři motory. Nejdostupnější bude tříválec o objemu 1,5 l s označením 218i (136 k), výkonnější alternativu představuje model 220i (170 k) a na vrchol se postaví dvoulitrový čtyřválec 223i (218 k). Zájemci o diesel mohou sáhnout po variantě 218d o výkonu 150 k. Verze 220i a 223i jsou vybavené mild-hybridním systémem, což v praxi znamená pomocný elektromotor o výkonu 19 koní. Standardem je vždy automatická převodovka. S manuálem nový Active Tourer už nekoupíte.

Test BMW M2 Competition: Vážně už BMW není jako dřív?
Přečtěte si také:

Test BMW M2 Competition: Vážně už BMW není jako dřív?

Příští rok dorazí plug-in hybridní varianty 225e xDrive a 230e xDrive. V obou případech vůz dostane elektrický pohon zadní nápravy, který doplní spalovací jednotku vpředu. Slabší plug-in hybrid disponuje systémovým výkonem 245 koní, ten silnější nabídne dokonce 326 koní. Dojezd v elektrickém režimu by měl být až 80 km.

Nové BMW 2 Active Tourer už zná také české ceny. Verze 218i bude stát 757 900 Kč, silnější 220i vyjde na 809 900 Kč a za prozatímní vrchol (223i) dáte 928 200 Kč. Na dieselovou 218d budete potřebovat minimálně 863 200 Kč. Na český trh vůz dorazí v únoru 2022.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?