O elektrický Mercedes EQC stále není zájem, média mluví o katastrofě

2 nové názory
Autor: Archiv MF
  • V Německu se celkem prodalo méně než 700 kusů elektrického Mercedesu

  • Do USA, které patří mezi důležité trhy, se EQC ještě ani nedostal

  • Ostatním prémiovým výrobcům elektrombilů se v Německu i Evropě poměrně daří

Mercedes-Benz EQC se dost možná stane účetní katastrofou automobilky ze Stuttgartu. Prvního elektrického sériového modelu s trojcípou hvězdou ve znaku se totiž v Německu od jeho uvedení na trh prodalo méně než 700 kusů.

Spolkový úřad pro motorovou dopravu ve své zprávě uvedl, že v roce 2019 si svého majitele našlo 397 kusů (do listopadu 2019 to přitom bylo jen 50, o čemž jsme psali zde) a během prvních čtyřech měsíců letošního roku 276. Je ale pravda, že březen a duben byly z důvodu pandemie koronaviru mimořádně slabé pro všechny výrobce. Mercedes při uvedení modelu na trh počítal s roční výrobou 50 tisíc kusů.

Že jsou elektromobily na servis levnější? U luxusních modelů to vždy neplatí
Přečtěte si také:

Že jsou elektromobily na servis levnější? U luxusních modelů to vždy neplatí

Německý deník Handelsblatt zveřejnil zákulisní informace, které naznačují, že vedení automobilky model EQC označuje za „naprostou katastrofu“. Stejný zdroj ve svém článku podotkl, že EQC si v Evropě koupí jen jeden ze 400 zákazníků a ve zbytku světa je situace ještě horší. Ve Spojených státech se model ještě ani nezačal prodávat a Mercedes jeho uvedení na trh odsunul na rok 2021. A to se o EQC mluvilo jako o potenciálnímu kladivu na Teslu Model X!

Podobně se pro server Mercedes-Fans.de vyjádřili také prodejci, kteří nulový zájem o plně elektrické SUV potvrdili.

Přitom ostatním prémiovým výrobcům se v Německu, potažmo v Evropě, poměrně daří. Audi e-Tron se prodalo od května 2019 do dubna 2020 nějakých 4500 kusů, Tesla Model 3 zaznamenala za stejné období 8700 prodaných aut.

Pavel (neregistrovaný)
Tak za A není moc hezké to I-Pace vypadá o dost líp a je mnohem sportovnější. Dále se celkem pomalu nabíji, maximum je někde nad 100kwh a na to dostat se na 80 - 90% člověk potřebuje tak 45 minut (podobně jako u I-Pace), pak je tu E-Tron, který až se me Audi moc nelíbí a jsem majitelem u 3 Mercedesu líbí víc a dojezd je cca podobný ale za 30 je auto na 100% takže dobijeni má rychleji jen Taycan, Model 3 a Y, I Model S a X mají prumernou rychlost o dost nižší. Takže když chcu dynamické premiove SUV vezmu I-Pace, když chcu komfort a hodně rychle nabíjení vezmu E-Tron. Mercedes je tak něco mezi a není prostě zajímavý. (Teslu Model X neberu protože není premiová, teda krom ceny)
Lumix (neregistrovaný)
Nemohu přijít na "chuť" všem těm dnešním elektrickým novinkám. Považuji je výstřelek doby (slepou uličku) ve snaze změnit svět. Raději si podržím v garáži co nejdéle osvědčený benzín . Příčiny změny klimatu vidím jinde, ne v mé garáži (potažmo toho co je v ní).
  • Našli jste v článku chybu?