[su_label type="info"]TIP[/su_label] Klikněte na galerii pro větší zobrazení
-
Nová generace VW Polo se představí letos v září
-
Platformu MQB má už nová generace Seatu Ibiza
-
Stejnou techniku dostane i Fabia, ale až za pár let
-
Pod kapotou ještě bude diesel, ale také už i hybrid
Volkswagen Polo patří ke stálicím v nabídce německé automobilky. Od roku 1975, kdy se představila první generace tohoto modelu, se koncepce nijak zásadně nezměnila. Pořád je to klasický hatchback segmentu B. A nic se nebude měnit ani s novou šestou generací, která se představí letos v září na autosalonu ve Frankfurtu.
Velké novinky ale můžeme očekávat pod kapotou. Nové Polo totiž dostane modifikovanou modulární platformu MQB, která je určena pro menší vozy. Stejnou už má nová generace Seatu Ibiza. Tato platforma umožní zástavbu nových systémů pohonu a především zvýší pevnost a sníží hmotnost.
Uvnitř bude zase o trochu více místa, ale základní vnější rozměry Pola se příliš měnit nebudou. Rozšíří se výbava a za příplatek bude možné dostat moderní bezpečnostní a asistenční systémy obvyklé spíše ve vozech vyšší cenové kategorie.
Doporučujeme: Galerie 16 věcí, které již brzy v automobilovém světě neuvidíme
Volkswagen Polo a jeho příbuzné deriváty (počítá se s malým SUV a crossoverem) budou poslední koncernová auta, která dostanou naftový motor. Zároveň bude Polo jedním z prvních modelů, který nabídne jako alternativu mild-hybridní systém. Ten využije jednoduché akumulátory a kompaktní elektromotor, který slouží zároveň jako startér a generátor.
Volkswagen vidí budoucnost právě v těchto jednoduchých a levných mild-hybridech. Na výrobu a servis jsou dokonce levnější než moderní složité diesely s filtry pevných částic a systémem SCR.
Naprostým základem bude atmosférický litrový tříválec, který známe třeba z Fabie. Pokud jde o další motory, samozřejmostí je tříválec 1.0 TSI v několika výkonových verzích. S motory 1.2 TSI a 1.4 TSI se už nepočítá. Místo nich přijde motor 1.5 TSI s vypínáním válců, na vrcholu se usadí jednotka 2.0 TSI ve sportovní verzi Polo GTI a možná i Polo R.
S jakým motorem bude spojený hybrid, to zatím není jisté. Posledním dieselem bude jednotka 1.6 TDI, vývoj nového motoru 1.5 TDI Volkswagen zastavil.