Nový Peugeot 3008 rozšiřuje trh SUV – segment C, což je kategorie vozů, které zažívají po celém světě ohromný rozmach. Vůz je určen pro náročnou klientelu, která se chce odlišit a objevit nové zážitky z jízdy. Nové SUV Peugeot 3008 se hodlá již od počátku prosadit jako důležitý zástupce segmentu. K tomu mu má napomoci velkolepý Peugeot i-Cockpit® nejnovější generace, mimořádně zdařilý design, optimalizovaná účinnost celé architektury vozu či high-tech výbava. Jde o prvního zástupce nové řady SUV značky Peugeot, jejímž bude celosvětovým symbolem.
Nový Peugeot 3008 se chystá prosadit v segmentu C SUV
Trh SUV je již několik let ve všech kategoriích na vzestupu. Segment C byl vždy největší a nejrozmanitější. V rámci něho se v Evropě od roku 2009, kdy se na trhu objevila první generace Peugeot 3008, zvýšily prodeje 2,5krát.V současnosti v Evropě v součtu všech segmentů dohromady patří každý 10. vůz do rodiny SUV.
SUV je skutečným ztělesněním moderního automobilu. Je majestátní, technologický, vzbuzuje emoce a osobní potěšení. SUV zdůrazňuje status svého majitele a nabízí hodnoty, které jsou v souladu s dobou. Představuje nejen realizaci snahy po osobním projevu, ale také chuť ukázat vlastní úspěch. Demonstruje rovněž touhu po cestování a nových zážitcích. Svým vzhledem dává najevo, že zvládne jakýkoli terén. Dnešní řidiči ovšem od svého vozu očekávají především to, že jim obohatí zážitek z jízdy, že se čas strávený za volantem, který je dnes příliš často vnímaný jako nezbytná všední záležitost, promění v čas plný zážitků, emocí a sdílení. Očekávají, že interakce s vozem bude intuitivní a probouzející smysly, jako by auto chápalo potřeby posádky a bylo schopné se jim přizpůsobit. A že nabídne příjemný interiér, který půjde upravit na míru a bude stejně pohodlný jako vlastní domov. A jaký vůz splňuje tato přání nejlépe? „Sport Utility Vehicle“, SUV, které již překročily hranice svého pojmenování a budují si vlastní svět.
Výrobci po celém světě reagovali na poptávku a nyní je k dispozici nepřeberné množství modelů SUV. Zážitek z jízdy ve vozech SUV je však málokdy na úrovni očekávání. Výzva, která stojí před značkou Peugeot, je tak obrovská: jde nejen o to, začlenit všechny principy segmentu, ale zejména nabídnout homogenní, moderní, elegantní a inteligentní celek.
Značka hodlá s novým vozem Peugeot 3008 zakotvit v segmentu C SUV a přinést sem žádaný produkt odpovídající její strategii přesunu k luxusnějším vozům, při jehož koncepci využila to nejlepší ze svého know-how. Pohyb směrem k vyšším kategoriím se konkretizuje především sériově montovaným uspořádáním interiéru Peugeot i-Cockpit®.
Dech beroucí styl interiéru
Sednout si do nového SUV Peugeot 3008 je jako vstoupit do nového, překvapivého, originálního a luxusního světa. Pohled okamžitě upoutá úžasná, téměř futuristická palubní deska. Tento velmi technologický soubor je součástí nejnovější generace systému Peugeot i-Cockpit®, který zcela převrátil zažité principy místa řidiče. Vše působí přizpůsobeno prožitku a koncentraci řidiče.
Volant je ještě kompaktnější. Získal nový tvar se dvěma ploškami pro lepší uchopení. Díky jeho malému tvaru se zvětšilo zorné pole řidiče a uvolnilo se místo pro nohy. Velká pozornost byla věnována výběru materiálu a péči o detail. Volant je od 2. stupně výbavy potažen plnohodnotnou kůží. Jsou do něj zabudovány chromované saténové a černě lakované prvky. To vše mu dodává kvalitnější a atraktivnější vzhled.
Velký 8" dotykový displej[1] je jako tablet umístěný uprostřed palubní desky. Používá kapacitní technologii pro rychlejší reakceschopnost a větší uživatelskou praktičnost. Je doplněn šesti „klavírními klávesami“[2] – velmi elegantními páčkovými přepínači poskytujícími přímý a trvalý přístup k hlavním funkcím: rádio, klimatizace, navigace, parametry vozu, telefon a mobilní aplikace.
Vyvýšený přístrojový panel nabízí již v základní verzi obrazovku 12,3’’ s vysokým rozlišením a futuristickou grafikou. Lze ho kompletně nakonfigurovat a upravit podle přání a nabízí vše, co si řidič přeje mít v zorném poli. K dispozici je pět různých režimů zobrazení (přístup k nim je přes ovladač na volantu), pomocí kterých si řidič může navolit přístroj podle libosti. Na dotykovém displeji si může nakonfigurovat režim „Osobní“ a zobrazit velkou škálu informací: pokyny z navigace, podpůrné prvky řízení, parametry motoru, palubní počítač, informace o jízdě atd. Vzhled každé konfigurace podtrhuje bohatá animace, která je pastvou pro oči.
Vývoj systému Peugeot i-Cockpit® zde však nekončí. Vzhledem k tomu, že jednou ze základních hodnot značky Peugeot jsou emoce, posunuly se smyslové hranice ještě dále. Nové SUV Peugeot 3008 tak jednoduchým stisknutím speciálního vypínače – umístěného vedle páčkových přepínačů – umožňuje zapnout systém i-Cockpit® Amplify[3], který funguje jako skutečný „dirigent“, jenž dokáže zlepšit zážitek z jízdy.
Díky němu se okamžitě probudí téměř všechny smysly:
- Zrak, díky změně intenzity jasu a barvy displejů;
- Sluch, pomocí nastavení parametrů přehrávání hudby;
- Hmat, s vícebodovou masáží v sedadlech (až pět programů);
- Čich, díky parfémovanému osvěžovači vzduchu.
(viz podrobný popis na str.14)
Zrak, hmat a sluch posádky si navíc stejně jako ve voze Peugeot 308 přijdou na své díky specifickým vlastnostem paketu Driver Sport Pack[4].
(viz podrobný popis na str.14)
Řidiči se tak nabízí opravdový gejzír pocitů, díky nimž může emoce za volantem prožít do větší hloubky. Posádka má na výběr dva režimy: „Boost“ určený pro dynamický styl jízdy a „Relax“ pro klidnější jízdu. Oba režimy lze nakonfigurovat dle přání a řidič i posádka tak může posunout hranice potěšení z jízdy dál, takže je jejich zážitek z jízdy zcela neopakovatelný.
K zážitkům na palubě přispívá i bohatě vybavený interiér, který ještě více zintenzivňuje úroveň kvality a modernost interiéru. Materiály prošly pečlivým výběrem a jejich zpracování je nekompromisní. Najdeme zde kůži, řadu saténově chromovaných prvků, velké karbonové nebo textilní ozdobné plochy… Textilie inspirované stylem „home design“ se objevují na dveřních panelech, stropě, sloupcích čelního skla a dokonce na místech, kde se v automobilech běžně nevyskytují, jako je lišta palubní desky… Celek je velmi moderní a příjemný.
Inspirující design exteriéru
Design interiéru nového Peugeotu 3008 je jedinečný. Koncepce je velmi zdařilá, kvalita provedení vysoká a technologie ve voze velice slibné.
Pocit z interiéru je přenesen i vně vozu. Nový Peugeot 3008 je nápadný a překvapuje silou svého charakteru. Účinek je intenzivní, jasný a samozřejmý: jde o SUV. Nový Peugeot 3008 nabízí všechny vlastnosti, které k tomuto typu vozu patří:
- Vertikální přední maska,
- Dlouhá plochá kapota,
- Vyšší linie karoserie,
- Široké ochranné lišty (nárazníky, podběhy kol, prahy dveří),
- Velká kola,
- Větší světlá výška,
- Profilované střešní lišty.
Nové SUV Peugeot 3008 se však jen s tímto nespokojuje. Přidává smysl a emoce pro výsledný celek. Z vozu totiž především vyzařuje pocit harmonie, vyváženosti proporcí, správného dávkování. Design se inspiroval bezmeznou kreativitou designérů.
Přední vertikální maska je velmi výrazná, vyzařuje z ní pocit síly, až agresivity šelmy. Linie jsou čisté, jasné a vyvážené. Tón udává široká maska chladiče s chromovanými ploškami. Uprostřed hrdě trůní logo značky - lev harmonických proporcí. Vůz má díky halogenovým světlometům pronikavý pohled šelmy. Pokud jsou světlomety opatřeny full LED diodami[5], je pohled ještě výraznější. Najdeme zde mnoho širokých přívodů vzduchu. Expresivita této přední masky vyjadřuje sounáležitost se značkou.
Dlouhá horizontální kapota je žebrovitá a celému vozu dodává robustnost. Pokračuje vzpřímenějším čelním sklem, které je umístěno za osou přední nápravy a bočně je doplněno chromovanou lištou v přímém prodloužení světlometů. Tento boční podpis, který je připomínkou koncepčního vozu Peugeot HX1, dynamizuje přední profil a ještě zvyšuje elegantní moderní vzhled vozu.
Podokenní linie je vyšší, poměr plechových / prosklených ploch se výrazně zvýšil, ale z linie vyzařuje elegance a plynulost. Výsledkem je štíhlejší profil. Vyšší linie kapoty pokračuje žebrovím se zabudovanými klikami dveří, vůz je protaženější a získal finesu a styl. Jde o skvěle proporčně pojatý vůz, který působí méně masivně a méně vysoce než většina jeho konkurentů. Jak toho designéři Peugeot dosáhli? Částečně tím, že vůz vybavili černě lesklou střechou[6] s nerezovou lištou zasahující až k zadnímu spojleru. Tato střecha „Black Diamond“ představuje klíčový stylový prvek celé koncepce vozu, kterému dodává větší osobitost, dynamiku, modernost a statut.
Boční ochranné lišty, velká kola, střešní nosiče, vše je provedeno s důmyslnou směsicí charakteru a sofistikovanosti. Díky všem těmto prvkům je výsledkem vysoce moderní až futuristické dílo, které se vyhnulo stylovým kompromisům.
Překvapení pokračuje i vzadu, kde opět najdeme čistý a velmi moderní design. Pod šikmým zadním sklem jsou do černě lesklé horizontální lišty zabudované opalescenční zadní světla s LED diodami, které vytvářejí tři drápy značky, díky nimž je vizuální podpis Peugeot jasně identifikovatelný, a to ve dne i v noci.
Ať už se na nové SUV Peugeot 3008 podíváte z jakéhokoliv pohledu, na první pohled vás upoutá vysoká kvalita. K tomuto celkovému dojmu přispívá řada faktorů: přesnost zarovnání spojů, chromované prvky důmyslně rozmístěné po celém voze, dvoubarevná karoserie atd. Peugeot 3008 je atraktivní, promyšlený a vkusný. Díky svému vzhledu působí jako jeden z nejmodernějších SUV na trhu.
Vynikající zážitek z jízdy…
Pověst značky Peugeot, pokud jde o zážitek z jízdy, je již dobře zavedená, dovednost vývojových inženýrů značky spočívá ve schopnosti neustále přicházet s vozy umožňujícími nejpříjemnější řízení na trhu. V případě SUV však není úkol malý: větší světlá výška, zvýšené těžiště i pozice při řízení, … V této kategorii vozů je volba stylu často na úkor řízení. V případě vozu Peugeot 3008 však pocítíte kouzlo hned od začátku. Jízdní vlastnosti jsou dokonalé, řízení je přesné, pocit mrštnosti a bezpečnosti, všechno je tak, jak má být. Jde o výsledek dlouholetých zkušeností a nejefektivnějších moderních technologií.
Nový Peugeot 3008 dosahuje díky nové platformě EMP2 a uznávaným dynamickým vlastnostem rovnováhy mezi komfortem a jízdní stabilitou, jaké se v segmentu C SUV nevidí. Nápravový systém je vhodný pro každý motor, výsledkem je jízda odpovídající reputaci značky. Platforma rovněž přispívá k dalšímu snižování hmotnosti, tedy k nižší spotřebě, lepší pasivní bezpečnosti a vyšším výkonům.
Nový Peugeot 3008 je skutečné SUV, a jako každé správné SUV je schopný vyjet do terénu. K tomu mu napomáhá především Advanced Grip Control. Tento systém posílené mobility nabízí:
- vylepšený protiprokluzový systém s pěti režimy (Standard, Sníh, Bláto, Písek, ESP OFF), které se přepínají pomocí ovladače na středové konzole;
- speciální pneumatiky 18’’ M+S (Mud & Snow);
- Hill Assist Descent Control (HADC), nová funkce pomáhá při jízdě ze svahu. Díky ní má řidič dokonalou kontrolu nad vozem a jeho dráhou na strmém svahu. Inovace systému spočívá v tom, že dokáže udržet vůz při velmi nízké rychlosti (3 km/hod) a dodává kontrolu a bezpečí ve všech rizikových situacích. Tato funkce se spouští speciálním tlačítkem na středové konzole.
Řidič i posádka si tak mohou jízdu užívat. I ty nejkratší a každodenní cesty jsou bohatší o nové zážitky. Nový Peugeot představuje pozvání k cestě v prvotřídních podmínkách, které zajišťuje dokonalá akustická izolace a řada prvků komfortní výbavy, ve většině případů přesahující standardy trhu:
- přední obepínající sedadla vybavená za příplatek pneumatickým osmibodovým masážním systémem;
- Panoramatické otevíratelné střešní okno s elektrickou clonou a modrým podélným osvětlením[7];
- Hi-Fi systém Premium FOCAL®[8] od významného francouzského výrobce audio systémů.
Peugeot tak v exkluzivní spolupráci s luxusní značkou FOCAL® nabízí jako první na světě ve voze továrně zabudovaný Hi-Fi systém s technologií FOCAL®.
(viz podrobný popis na straně 15)
… podporovaný bohatou nabídkou podpůrných prvků řízení…
Řidič zažívá radost z řízení, kterou umocňuje kompaktní volant, a díky mnoha podpůrným prvkům řízení může naplno využít dynamických vlastností SUV. Tyto systémy označované ADAS (Advanced Driver Assistance Systems) nejnovější generace minimalizují zdroje nebezpečí na silnici. Zahrnují celou řadu bezpečnostních prvků:
- Systém automatického nouzového brzdění (AEBS2 kamera + radar) a systém varování před srážkou (ARC)[9];
- Zásah při neúmyslném opuštění jízdního pruhu (Active Lane Departure Warning);[10]
- Systém sledování bdělosti řidiče[11];
- Automatické přepínání dálkových světel;[12]
- Snímání dopravních značek a zobrazení povolené rychlosti (Informace o povolené rychlosti / Doporučení povolené rychlosti)[13];
- Adaptivní tempomat s funkcí Stop (s automatickou převodovkou)[14];
- Aktivní systém sledování mrtvého úhlu[15].
V městském provozu má řidič k dispozici další podpůrné prvky pro určité manévry, jako je Visio Park[16] (výhled v úhlu 360°) a poslední generace systému Park Assist[17].
(viz podrobný popis na straně 15– 18)
… a nepřetržitou konektivitou.
Nový Peugeot 3008 je stejný jako jeho řidič: žije s dobou. Odpovídá tak jeho potřebě zůstat za volantem připojený a mít přístup k internetu a navigaci díky výbavě, jako je funkce Mirror Screen[18], nabíjení telefonu indukcí (přístroje kompatibilní s normou Qi) nebo 3D on-line navigace[19].
Navigace 3D je opět o něco realističtější, nabízí zobrazení budov a památek s přihlédnutím k profilu terénu. Pomocí ovladače na volantu lze přenést zobrazení pro snadnější prohlížení z dotykového displeje na digitální obrazovku vyvýšeného přístrojového panelu. Služba TomTom® Traffic ukazuje v reálném čase informace důležité pro řízení: lokální informace o počasí, umístění parkovišť, čerpacích stanic atd. Za příplatek je rovněž možné přihlásit se k odběru zobrazování rizikových oblastí TomTom® a získat spolehlivé informace o trvale nebo dočasně nebezpečných oblastech, které do systému hlásí ostatní řidiči.
Funkce Mirror Screen umožňuje duplikovat displej chytrého telefonu na dotykový displej automobilu a využívat tak co nejlépe jeho aplikace. Je kompatibilní s protokoly MirrorLink (telefony Android), Android Auto a Apple CarplayTM (iPhone 5 a následující verze). Jednoduchým stisknutím tlačítka na volantu se spustí hlasové ovládání prostřednictvím telefonu (Android S-Voice a Apple Siri). Řidič nemusí spustit oči ze silnice a zcela bezpečně se mu otevírají nové možnosti: volání, výběr hudby, čtení a odesílání textových zpráv, informace o trasách.
Balíček Peugeot Connect ještě více rozšiřuje možnosti nových technologií, a to hned ve třech oblastech: navigace, bezpečnost (Peugeot Connect SOS & Assistance) a údržba (služby ke stažení v rámci paketů Peugeot Connect).[20]
Všechny tyto informace jsou řidiči podávány co nejjednodušším a nejintuitivnějším možným způsobem. Rozhraní používaná v novém Peugeotu 3008 umožňují používat tyto funkce v klidu a bezpečí.
Inteligentní koncepce pro praktické využití
Inteligentní koncepce se neomezuje jen na to, aby posádce nabídla nejlepší komfortní a bezpečností výbavu na trhu. Nový Peugeot 3008 umožňuje cestujícím prožít nezapomenutelné okamžiky, a musí proto zaručit maximální multifunkčnost. Obrovská modularita a důmyslná funkčnost byly promyšleny tak, aby vůz dokázal splnit veškerá očekávání a dokázal zvládat všechny situace. Převážíte objemný náklad? Sklopitelná lavice dělená v poměru 2/3-1/3 „Magic Flat“ dokáže vytvořit po složení plochou podlahu. Chcete si usnadnit nakládání nebo se na maximum věnovat volnočasovým aktivitám? Velmi originální dvoupolohová posuvná podlaha umožňuje snadné využití objemu zavazadlového prostoru a dokonce možnost pohodlně se na ni posadit. Převážíte obzvlášť dlouhý předmět? Po sklopení sedadla spolujezdce do vodorovné polohy můžete převážet předměty dlouhé až 3 metry. Středová loketní opěrka u zadní lavice má u všech verzí výbavy zabudovaný otvor pro převážení dlouhých předmětů, jako jsou např. lyže. Zavazadlový prostor může být navíc doplněn funkcí hands-free otevírání[21], kdy stačí vsunout nohu pod zadní nárazník a dveře opatřené motorkem se samy otevřou nebo zavřou. Důmyslnost nového Peugeotu 3008 se tak ukazuje ve všech konfiguracích.
Vůz navíc využívá vylepšené architektury. S vnějšími rozměry na průměrné úrovni trhu nabízí jedny z největších objemů interiéru, jaké jsou v segmentu k vidění.
(viz popis na straně 11)
Objem zavazadlového prostoru i prostornost kabiny se oproti předchozí generaci výrazně zlepšily. Zavazadlový prostor o objemu 520 l (měřeno metodou VDA 210) má jeden z nejnižších prahů ve své kategorii.
(viz podrobný popis na straně 12)
Tato optimalizovaná architektura přináší i zásadní úsporu hmotnosti. Příznivé účinky nové platformy EMP2 spojené s vynikající optimalizací poměru hmotnost / vnější rozměry / výbava na všech úrovních přinesly průměrnou úsporu hmotnosti o 100 kg oproti předchozí generaci. Nejlehčí verze vozu nový Peugeot 3008 tak váží 1325 kg u benzínové verze a 1375 kg u dieselové verze.
(viz podrobný popis na straně 13)
Řada silných a úsporných motorů
Vylepšená architektura vozu a snížení jeho hmotnosti jsou významnými faktory v neustálé snaze o snižování spotřeby paliva a emisí CO2. To však není vše. Aerodynamický design a optimalizované vnější rozměry umožňují vykázat vynikající SCx 0,76 m2 (u nejlepších verzí). K účinnosti vozu nový Peugeot 3008 přispívá i použití pneumatik s ultra nízkým valivým odporem (UBRR) 17 ", 18" nebo dokonce 19'' (205 55 R19).
V Evropě je nové SUV Peugeot 3008 je opatřeno výkonnými a velmi úspornými benzínovými i dieselovými motory Euro 6.1.
Všechny benzínové motory jsou ve své výkonnostní kategorii „Best in Class“. Motor 1.2 PureTech 130 k S&S vykazuje emise od 117 g CO2 / km, emise motoru 1.6 THP 165 k S&S s automatickou převodovkou EAT6 činí pouhých 129 g CO2 /km. V nabídce jsou 3 motory:
- 2 PureTech 130 k S&S s manuální šestistupňovou převodovkou;
- 2 Puretech 130 k S&S s automatickou převodovkou EAT6;
- 6 THP 165 k S&S s automatickou převodovkou EAT6.
U dieselových motorů umožňuje technologie BlueHDi snížit emise na 104 g CO2 /km, výkonnost motorů je 120, 150 a 180 k[22].
1.6 BlueHDi a 2.0 BlueHDi tak patří mezi nejlepší motory na trhu:
- 6 BlueHDi 120 k S&S s manuální šestistupňovou převodovkou;
- 6 BlueHDi 120 k S&S s automatickou převodovkou EAT6;
- 0 BlueHDi 150 k S&S s manuální šestistupňovou převodovkou;
- 0 BlueHDi 180 k S&S s automatickou převodovkou EAT6[23].
Rozšířená mobilita: inovace v praxi
V situaci stále obtížnějšího přístupu do center měst si značka Peugeot vybudovala pozici poskytovatele inovativních řešení dnešních problémů mobility. Je stále jedinou značkou vyvíjející jednostopá a dvojstopá vozidla a rovněž tříkolky. Uvedení nového Peugeotu 3008 využívá k nabídce nového řešení individuální mobility:
- Skládací koloběžku s elektromotorem (e-Kick) by MICRO
- Skládací jízdní kolo s elektromotorem (e-Bike) by PEUGEOT
Tato jedinečná nabídka je určena zákazníkům, kteří hledají doplňková řešení pro snadné absolvování poslední části svých cest. Vozy jsou navíc opatřeny dokovacími stanicemi, díky nimž je koloběžka e-Kick či kolo e-Bike dokonale zafixováno v zavazadlovém prostoru, je okamžitě k dispozici a během jízdy dochází k dobíjení baterií.
Výroba ve Francii
Nový Peugeot 3008 se vyrábí v továrně v Sochaux, motory dodávají francouzské továrny v Trémery a v Douvrinu. Vůz tak bude mít od počátku nárok na označení „Origine France Garantie“ (Záruka francouzského původu).
Nový Peugeot 3008 byl představen veřejnosti poprvé na pařížském autosalonu 2016. Prodej v České republice začíná v listopadu 2016.
Nový Peugeot 3008 podrobně
1 – Optimalizovaná architektura
Nové SUV Peugeot 3008 není jen krásné na pohled, je také dobře promyšleno tak, aby dosahovalo úrovně nejlepších vozů segmentu a současně, aby patřičně reprezentovalo značku Peugeot.
Jeho délka 445 cm odpovídá segmentu. Oproti předchozí generaci se vůz prodloužil o 8 cm, což bylo ve prospěch rozvoru a tedy i prostornosti. Rozvor, který se oproti předchozí generaci zvětšil o 62 mm na 2675 mm, je jeden z největších na trhu. Šířka nového Peugeotu 3008 je 184 cm, tedy stejně jako u předchozí generace, přitom poskytuje větší vnější prostor. Výška dosahuje 162 cm (včetně střešního nosiče), což zvyšuje aerodynamiku a přitom posádce zajišťuje vynikající prostor ve výši hlavy. Vůz je opatřen velkými koly a působí tak velice impozantně. Světlá výška je 22 cm.
Uvnitř vozu všechny klíčové rozměry určující prostornost předčily předchozí generaci:
- Prostor pro nohy na zadních sedadlech +24 mm
- Šířka ve výši loktů vepředu: + 17 mm
- Šířka ve výši loktů vzadu: +4 mm
- Prostor nad hlavou vzadu : + 36 mm (v případě plechové střechy)
Výrazně se zvětšil i zavazadlový prostor: s 520 litry (měřeno metodou VDA 210) pod krytem zavazadlového prostoru je větší o téměř 90 litrů oproti předchozí generaci (432 l VDA). Jeho větší modularita umožňuje zvětšit prostor až na 1482 litrů.
Tuto optimalizovanou architekturu doplňuje zásadní snížení hmotnosti, která se oproti předchozí generaci zmenšila průměrně o 100 kg. K dosažení tohoto výsledku se vývojáři pečlivě věnovali každému vyráběnému dílu a každému použitému postupu, aby snížili celkovou hmotnost vozu pro nižší spotřebu paliva, lepší pasivní bezpečnost a dynamické chování vozidla.
Nejdůležitější vylepšení:
- Oceli THLE (velmi vysokopevnostní ocel) a UHLE (ultra vysokopevnostní ocel);
- Podlaha a víko zavazadlového prostoru z termoplastu;
- Blatníky, ramena přední nápravy a kostra zadních sedadel z hliníku;
- Méně hlučný motor umožňující úsporu zvukově izolačních materiálů.
2 – Nový Peugeot i-Cockpit přináší intenzivnější pocity
Nový Peugeot i-Cockpit® je krokem kupředu ve všech oblastech. Jeho vzhled je kvalitnější, jeho design technologičtější, nabízí lepší připojení, je intuitivnější, přináší ještě intenzivnější emoce a rozšiřuje možnosti úprav na míru.
Za příplatek je tak v nabídce i-Cockpit® Amplify[24], který pomocí tlačítka na středovém panelu dokáže okamžitě probudit téměř všechny smysly:
- Zrak, díky změně intenzity jasu a barvy displejů;
- Sluch, pomocí nastavení parametrů přehrávání hudby;
- Hmat, s vícebodovým masážním systémem v sedadlech;
- Čich, díky parfémovanému osvěžovači vzduchu (viz níže).
Posádka má na výběr dva režimy: „Boost“ určený pro dynamický styl jízdy a „Relax“ pro uklidňující jízdu. Oba režimy lze nakonfigurovat dle přání a řidič i posádka tak mohou posunout hranice zážitků z jízdy.
Kvalitu lze pocítit i ve vůních, které i-Cockpit® Amplify nabízí. Byly vyvinuty ve spolupráci s firmou Scentys a mezinárodně uznávaným výrobcem parfémů Antoinem Lie. Výsledkem je výjimečný čichový zážitek.
Každá z tří vůní v nabídce má své vlastní charakteristiky:
- „Cosmic Cuir“: pulzující a smyslná vůně vytvářející skutečný podpis značky;
- „Aerodrive“: živá a stimulující vůně (standardně spojená s režimem „Boost“);
- „Harmony Wood’: autentická relaxační vůně (standardně spojená s režimem „Relax“).
Intenzita rozptylu vůně má tři stupně nastavení.
Podobně jako ve voze Peugeot 308 lze zintenzívnit zrakové, hmatové a sluchové zážitky pomocí doplňku Driver Sport Pack[25], který mění následující parametry:
- pevnější a přesnější řízení;
- reaktivnější nastavení pedálu akcelerátoru;
- větší reaktivita motoru a převodovky (u verze s automatickou převodovkou doplněnou páčky na volantu);
- intenzivnější a sportovnější zvuk motoru (prostřednictvím digitálního zesilovače, který zlepšuje akustiku v kabině vozu);
- barevné osvětlení displejů (sdružený přístroj a dotykový displej), na přístroji se objeví údaje o dynamice vozu: výkon, tlak přeplňování, příčné a podélné zrychlení.
3 – Systém Hi-Fi Premium FOCAL®[26] pro luxusní akustické cestování
Nový Peugeot 3008 nabízí ve světové premiéře tovární zabudování vynikajícího akustického systému francouzské značky Focal®, která se již před více než 35 lety prosadila jako specialista v oblasti akustiky a je po celém světě uznávána za své patentované inovace a jedinečný zvuk.
Tento systém je vybaven deseti reproduktory s exkluzivními technologiemi Focal®, které na palubu vozu přinášejí potěšení z čistého a jasně definovaného zvuku:
- Hi-fi woofers / midwoofer: technologie Polyglass zaručující vyvážený a přesný zvuk;
- Tweeters TNF: Technologie obráceného vyklenutí vyrobená z hliníku, zajišťující optimální rozložení zvuku a velmi přesné výšky;
- Subwoofer: Technologie s trojitou cívkou Power FlowerTM 200 mm, pro jasně definovanou a dynamickou reprodukci basů;
- Aktivní 12kanálový zesilovač – 515 Watt: Hybridní technologie Třída AB / Třída D, poskytující bohaté a jemné vysoké frekvence a skutečně mocné basy.
Reproduktory jsou vybaveny kovovými mřížkami nesoucími logo Focal® na předních i zadních tweeterech.
4 – Řada podpůrných prvků řízení nejnovější generace
Řidič nového Peugeotu 3008 má k dispozici celou řadu podpůrných prvků řízení, díky nimž může naplno využít dynamické schopnosti svého SUV. Všechny tyto funkce lze zapínat a vypínat podle libosti pomocí menu „Parametry vozidla“.
Systém automatického nouzového brzdění a systém varování před srážkou[27]
Funkce varování před srážkou umožňuje varovat řidiče, že jeho vozidlu hrozí kolize s vpředu jedoucím vozem nebo s chodcem na vozovce.
Systém automatického nouzového brzdění zakročí, pokud po upozornění řidič dostatečně rychle nezareaguje a nesešlápne brzdový pedál. Tímto bez zásahu uživatele vozu předchází nehodám nebo zmírňuje jejich závažnost tím, že sníží rychlost vozu. Systém bere v úvahu stojící vozidla nebo vozy jedoucí ve stejném směru a chodce na vozovce (cyklisty, motocykly, zvířata a předměty na silnici detekovány nejsou).
Systém automatického nouzového brzdění funguje za těchto podmínek:
- Rychlost vozu v rozmezí 5 až 140 km/hod, pokud je zaměřeno jedoucí vozidlo;
- Rychlost vozu do 80 km/hod, pokud je zjištěno stojící auto;
- Rychlost vozu nesmí přesáhnout 60 km/h, pokud je detekována přítomnost chodce.
Zásah při neúmyslném opuštění jízdního pruhu[28]
Výstražné upozornění při opuštění jízdního pruhu je systém, který pomocí kamery rozpoznávající plné či přerušované čáry na silnici detekuje neúmyslné překročení podélného značení. Kamera hlídá bezpečnost tak, že analyzuje obraz a v případě poklesu pozornosti řidiče při rychlosti nad 80 km/hod spustí při změně směru vozu zvukovou a vizuální výstrahu.
V rychlosti od 65 do 180 km/hod dojde kromě aktivní výstrahy při opuštění jízdního pruhu i ke korekci dráhy vozu. Jakmile systém zjistí, že hrozí riziko neúmyslného překročení přerušované nebo plné čáry, systém postupně působí v opačném směru na řízení, aby se vůz udržel v příslušném pruhu. Pokud chce řidič dráhu vozu zachovat, může korekci zabránit tím, že volant drží pevně v rukou (například při vyhýbání se překážce). Korekce se vypne po zapnutí směrovky.
Systém sledování bdělosti řidiče
Nová 3008 je sériově vybavena funkcí sledování doby řízení: jakmile systém zjistí, že řidič si již více než 2 hodiny nepřetržité jízdy při rychlosti nad 65 km/hod neudělal pauzu, spustí se zvuková výstraha a na displeji se objeví zpráva, která řidiče vyzve, aby si udělal přestávku.
Tuto funkci doplňuje hlídáním bdělosti řidiče. Vůz je vybaven kamerou umístěnou v horní části čelního skla, která analyzuje dráhu vozu. Systém vyhodnocuje stav pozornosti řidiče pomocí srovnávání dráhy vozu a podélného značení na silnici. Může pak spustit různé úrovně zvukové a vizuální výstrahy (např. „Udělejte si přestávku!“).
Automatické přepínání dálkových světel[29]
Vůz je vybaven kamerou v horní části čelního skla, která umožňuje analyzovat zdroje světla. Podle podmínek osvětlení a hustoty provozu systém automaticky přepíná dálková a potkávací světla. Umožňuje tak optimalizovat dobu jízdy s dálkovými světly pro větší bezpečnost.
Snímání dopravních značek a zobrazení povolené rychlosti
Kamera umístěná v horní části čelního skla rozpoznává údaje na dopravních značkách s uvedením povolené rychlosti a s uvedením konce platnosti omezené rychlosti a zobrazuje je na displeji přístroje. Systém bere rovněž v úvahu informace o omezení rychlosti z map navigačního systému. Specifická omezení rychlosti, například pro nákladní vozidla, nejsou zobrazována. Tato funkce je k dispozici jako součást sériové výbavy od 1. stupně výbavy.
Systém doplňuje doporučení povolené rychlosti: řidič si může upravit rychlost nastavenou v omezovači rychlosti / tempomatu podle omezení rychlosti, které přečte kamera. Stačí stisknout tlačítko „MEM“ na ovladači omezovače rychlosti / tempomatu.
Adaptivní tempomat s funkcí Stop (s automatickou převodovkou)[30]
Uprostřed předního nárazníku je umístěn radar s maximálním dosahem 150 metrů. Adaptivní tempomat s funkcí Stop (ACC Stop) zajišťuje v rychlosti od 30 do 180 km/hod dvě funkce:
- Automatické udržení rychlosti, kterou řidič naprogramuje;
- Automatická úprava vzdálenosti od vozu vepředu (3 předem nastavené úrovně: dlouhá, normální, krátká).
Tento systém zjistí přítomnost vozu vepředu jedoucí ve stejném směru a automaticky pomocí brzdění motorem a brzdového systému (rozsvítí se brzdová světla) upraví rychlost vozu tak, aby se mezi vozy udržela stálá vzdálenost, a to až do úplného zastavení vozu.
Tato funkce je součástí příplatkové výbavy pouze u motorů s automatickou převodovkou (kromě motoru 1.2 PureTech 130 k S&S EAT6).
Aktivní systém sledování mrtvého úhlu[31]
Tento systém, který je aktivní v rychlosti od 12 do 140 km/hod, upozorní řidiče na přítomnost jiného dopravního prostředku v mrtvých úhlech, pokud to představuje potenciální nebezpečí. Výstraha probíhá pomocí kontrolky, která se rozsvítí ve zpětném zrcátku na straně, kde je dopravní prostředek (auto, kamion, motocykl, jízdní kolo) zjištěn.
Systém funguje společně s aktivní výstrahou při opuštění jízdního pruhu: vedle trvale rozsvícené kontrolky v příslušném zpětném zrcátku dojde k úpravě dráhy vozu, pokud dojde k přejetí dělicí čáry se zapnutou směrovkou, aby nedošlo ke kolizi.
Visiopark 1 & 2[32]
Vůz je vybaven video kamerou 180° ve víku zavazadlového prostoru (Visiopark 1) a v masce chladiče (Visiopark 2). Tento systém umožňuje pomocí kamer zobrazit na dotykovém displeji blízké okolí vozu. Informaci doplňují čidla parkovacího asistenta o pohled shora. Pohled na vůz a jeho okolí snímaný shora se v reálném čase přenáší na displej postupně s tím, jak vůz couvá, a řidič tak má pohled v úhlu 360°.
Toto zařízení usnadňuje srovnání vozu při parkování a zobrazení všech překážek v okolí.
Park Assist[33]
Tento systém využívající boční ultrazvuková čidla poskytuje aktivní pomoc s parkováním:
- najde místo k zaparkování podle rozměrů vozu, používá k tomu čidla zabudovaná v předním a zadním nárazníku;
- poté ovládá řízení tak, aby vůz v tomto místě zaparkoval.
Řidič ovládá akcelerační a brzdový pedál, spojku a řazení (v případě manuální převodovky). Ve fázích vjíždění a vyjíždění z parkovacího místa dodává systém vizuální a zvukové informace, aby byl manévr bezpečnější. Řidič může kdykoliv převzít kontrolu nad řízením tím, že uchopí volant do ruky.
Park Assist pomáhá s podélným parkováním (vjezd a výjezd) nebo při příčném parkování.
[1] V sérii od úrovně výbavy Active
[2] V sérii od úrovně výbavy Active
[3] V sérii pro úroveň GT, v úrovni Allure za příplatek, pro ostatní úrovně výbavy není k dispozici
[4] Driver Sport Pack je spojen s i-Cockpit Amplify
[5] Za příplatek u verze Allure, sériově u úrovně GT.
[6] Za příplatek od úrovně Active, sériově u úrovně GT.
[7] Za příplatek od úrovně Active
[8] Za příplatek od úrovně Allure
[9] V sérii pro GT, pro všechny ostatní úrovně za příplatek
[10] V sérii pro GT, pro Allure za příplatek
[11] Sériově pro všechny úrovně výbavy
[12] V sérii od verze Active
[13] Sériově pro všechny úrovně výbavy
[14] Za příplatek od úrovně Active
[15] Za příplatek od úrovně Allure
[16] Visiopark 1 (couvací kamera 180°) za příplatek od úrovně Active / Visiopark 2 (couvací kamera + přední kamera 360°) za příplatek od Allure
[17] Za příplatek od úrovně Allure
[18] Za příplatek pro Active, v sérii pro Allure a GT
[19] Za příplatek od úrovně Active, v sérii pro GT
[20] Služby Peugeot Connect nejsou zatím v ČR dostupné.
[21] Za příplatek od úrovně Active
[22] Motor 2.0 BlueHDi o výkonu 180 k je vyhrazen pro úroveň výbavy GT.
[23] Motor 2.0 BlueHDi o výkonu 180 k je vyhrazen pro úroveň výbavy GT.
[24] V sérii pro úroveň GT, v úrovni Allure za příplatek, pro ostatní úrovně výbavy není k dispozici
[25] Driver Sport Pack je spojen s i-Cockpit Amplify
[26] Za příplatek od úrovně Allure
[27] V sérii pro GT, pro všechny ostatní úrovně za příplatek
[28] V sérii pro GT, pro Allure za příplatek
[29] V sérii od verze Active
[30] Za příplatek od úrovně Active
[31] Za příplatek od úrovně Allure
[32] Visiopark 1 (couvací kamera 180°) za příplatek od úrovně Active / Visiopark 2 (couvací kamera + přední kamera 360°) za příplatek od Allure
[33] Za příplatek od úrovně Allure