Dnešním dnem byl na český trh oficiálně uveden Opel Insignia nové generace. Jako první dorazil liftback s obchodním označením Grand Sport. Pokud toužíte po kombi, dočkáte se velmi brzy. Praktičtější verze bude následovat v horizontu několika málo týdnů. Případní zájemci se mohou těšit na poměrně bohatou výbavu a cenu od 569 900 Kč.
Doporučujeme: Nejen Škoda Kodiaq, také nový Opel Insignia chce zachraňovat lidské životy
Opel si s novou Insignií věří. Novinka by údajně měla soupeřit nejen s přímou konkurencí typu Škody Superb nebo VW Passat, ale podle názoru automobilky by mohla odlákat zákazníky prémiových modelů, protože prý nabízí to samé za podstatně nižší cenu.
Jde o celkem ambiciózní prohlášení, na které se podíváme až v rámci běžného testu. Faktem ovšem je, že nastupující Insignia určitě není nezajímavý automobil.
Nová platforma znamená nižší hmotnost
Druhá generace modelu Insignia stojí na nové platformě Epsilon 2. Na délku vůz narostl o 55 mm, na šířku přibral 11 mm a o plných 92 mm byl prodloužen rozvor. Naopak výška klesla o 29 mm. Příchod nové platformy znamená také o devět procent vyšší tuhost karoserie a především nižší hmotnost. Opel dříve prezentoval Insignii jako robustní auto, ale právě hmotnost byla častým terčem kritiky. Samotný skelet karoserie je teď lehčí o 60 kg. Grand Sport shodil v závislosti na konkrétní verzi až 175 kg.
Větší karoserie přinesla více prostoru v interiéru. Podle údajů automobilky mají teď vzadu sedící cestující před koleny o 25 mm víc, zároveň si mohou užívat o 25 mm větší šířku v úrovni ramen. Protože chce být nová Inisgnia sportovnější, inženýři snížili posaz. Přední sedadla jsou ve srovnání s předchozí generací o tři centimetry níž.
Doporučujeme: Nový Opel Insignia se ukázal také jako Country Tourer. Premiéra proběhne až ve Frankfurtu
Jak přesně na tom nový Opel Insignia s prostorem v interiéru je, to ukazuje tabulka naměřených rozměrů. Pro úplnost jsme přidali také vnitřní rozměry Škody Superb a Volkswagenu Passat. Ne, zázrak se nekoná. Pokud jde o prostor, Insignia není lepší než mladoboleslavská vlajková loď.
Prostor pro cestující (cm) | Opel Insignia Grand Sport | Škoda Superb | Volkswagen Passat |
---|---|---|---|
Šířka v úrovni loktů vpředu | 151 | 151 | 154 |
Šířka v úrovni loktů vzadu | 149 | 151 | 153 |
Prostor pro hlavu vpředu min/max. | 97/105 | 89/98 | 91/101 |
Prostor pro hlavu vzadu | 88 | 91 | 91 |
Délka sedáku vpředu | 52 | 47 | 51/55 |
Výška opěradla vpředu | 62 | 65 | 65 |
Délka sedáku vzadu | 46 | 47 | 50 |
Výška opěradla vzadu | 64 | 66 | 67 |
Šířka prostředního sedáku vzadu | 24 | 25 | 25 |
Minimální prostor pro nohy vzadu | 17 | 21 | 18 |
Maximální prostor pro nohy vzadu | 43 | 47 | 44 |
Prostor pro nohy vzadu za řidičem 190 cm | 25 | 26 | 20 |
Zavazadelník Opelu Insignia Grand Sport nové generace disponuje základním objemem 490 litrů, po sklopení zadních opěradel dostanete 1450 litrů. Níže v další tabulce najdete základní rozměry zavazadelníku opět doplněné o hodnoty dříve naměřené ve Škodě Superb a VW Passat:
Prostor pro zavazadla (cm) | Opel Insignia Grand Sport | Škoda Superb | Volkswagen Passat |
---|---|---|---|
Šířka mezi bočnicemi | 103 | 103 | 102 |
Maximální šířka | 135 | --- | --- |
Výška po plato | 44 | 55 | 51 |
Délka ložné plochy | 106 | 113 | 110 |
Výška nakládací hrany | 72 | 70 | 75 |
Udávaný objem (l) | 490/1450 | 625/1760 | 586/1152 |
Jak bude váš konkrétní interiér vypadat, to samozřejmě záleží na zvolené výbavě. Opel dokonce nabízí verzi Exclusive, což je něco jako program Individual od BMW. Zákazník si tak může do své Insignie objednat téměř cokoliv.
Od 1.5 Turbo po dvakrát přeplňovaný diesel
Dnešní prezentace pro nás znamenala možnost se vůbec poprvé svézt v nové Insignii. Na úvodních pár desítek kilometrů jsme si vzali motor 1.5 Turbo. Ve slabší verzi naladěné na 103 kW (140 k) a v kombinaci s manuální převodovkou je právě tento zážehový čtyřválec tím nejlevnějším motorem v nabídce. Nás se týká varianta se šestistupňovým automatem, který k základní motorizaci pořídit nejde. Případní zájemci tak musí sáhnout po silnějším provedení o výkonu 121 kW (165 k).
Na první nastartování motor překvapí na poměry podobných jednotek trochu hlučnějším chodem, při jízdě ale panuje v interiéru příjemné ticho. Insignia osazená tímto motorem sice zvládne rychlosti kolem 160 km/h, na předjíždění ovšem budete potřebovat více prostoru. Nabízená dynamika je trochu zklamáním, protože nejde o nejlevnější motor v nabídce a protože naše auto vybavené paketem OPC Line vypadalo skutečně sportovně.
Doporučujeme: Nový Opel Insignia Sports Tourer má o 100 litrů větší zavazadelník a je o 200 kg lehčí
Spotřeba šetřivé povahy zřejmě příliš nepotěší. Průměr na trase dlouhé přibližně 80 km vedoucí většinou po okreskách a z části také po dálnici skončil na hodnotě 9,6 l/100 km. I tohle číslo ale berte s rezervou, hodnocení spotřeby si necháme do redakčního testu.
Jestliže vám dynamika silnější zážehové patnáctistovky nestačí, pak je vaší jedinou alternativou přeplňovaný dvoulitr, což ale znamená obrovský skok. Tento motor nabízí výkon 191 kW (260 k), vždy má osmistupňový automat, pohon všech kol a nejdostupnější výbavou je až třetí úroveň Dynamic. Potřebovat proto budete minimálně 850 tisíc.
Dieselová část nabídky obsahuje čtyřválce 1.6 CDTI (81 kW/110 k a 100 kW/136 k) a 2.0 CDTI (125 kW/170 k). Nejlevnější vznětová verze stojí 639 900 Kč. Na podzim bude paleta rozšířena ještě o vznětový dvakrát přeplňovaný dvoulitr o výkonu 154 kW (210 k). Ten přijde spolu s provedením Country Tourer.
Výbava může být bohatá
Už základní úroveň Selection zahrnuje přednárazový systém, manuální klimatizaci, detekci chodců, tempomat, kůží potažený volant nebo audiosystém se sedmipalcovým dotykovým displejem. Ve výbavě toho ovšem můžete mít mnohem více. Kromě adaptivních tlumičů, pohonu všech kol se zadním „diferenciálem“ shodným s tím, co používá Focus RS, nebo systému OnStar stojí za pozornost například adaptivní diodová světla. Ta už známe z Astry, ale Insignia je má řešené trochu jinak. Jsou celkově užší a místo osmi modulů na každé straně pracují s dvojnásobným počtem. To přináší lepší osvětlení vozovky (až do vzdálenosti 400 m) a přesnější odstínění ostatních vozidel.
Některé verze pak využívají rovněž systém aktivního potlačení hluku, nechybí lepší multimediální systém s osmipalcovým dotykovým displejem, head-up displej, možnost připojení chytrých telefonů přes Android Auto a Apple CarPlay, řada bezpečnostních systémů a tak podobně. Jak už bylo řečeno, vzhled své Insignie si můžete vylepšit za pomoci paketu OPC Line (pro exteriér i interiér) a k dispozici máte až dvacetipalcová litá kola.
Ceny nového Opelu Insignia jsme si už dříve podrobně probrali v samostatném článku:
Cenové srovnání: Nový Opel Insignia vs. Škoda Superb vs. Volkswagen Passat
Jestliže vám ani plně vybavená Insignia stačit nebude, Opel dokáže nabídnout ještě víc. Nad vrcholnou ceníkovou výbavou stojí verze Exclusive, která za patřičný příplatek dále rozšiřuje nabídku o nejrůznější prvky. Ať už jde třeba o čalounění, nebo o lak karoserie. Specialisté automobilky vám namíchají jakoukoliv barvu. Stačí přinést na Opel předmět požadovaného odstínu (třeba rtěnku).
Na OPC zapomeňte
Po liftbacku velmi brzy dorazí také kombi. Fanoušci ostré sportovní verze OPC ale přijdou zkrátka. Opel zatím s tímto provedením nepočítá. Důvodem je údajně skutečnost, že modely OPC vždy používaly motory, které nejsou k běžným variantám dostupné, a takovou jednotku aktuálně Insignia nemá. Náhradou bude Insignia GSi.
Ta dostane například sportovnější nárazníky nebo sedačky Recaro a dostupná bude s vrcholnými motory převzatými z nabídky civilních variant. Konkrétně se zážehovým přeplňovaným dvoulitrem a s dvakrát přeplňovaným dieselem 2.0 CDTI.
Kompletní ceníky nového Opelu Insignia jsou již k dispozici na oficiálních stránkách Opelu. Stáhnout si můžete ceník jak pro liftback (ke stažení zde), tak pro kombi (zde).
První generace Opelu Insignia dosáhla v Evropě na přibližně milion prodaných exemplářů, na českém trhu jich bylo prodáno zhruba 4600. Pro letošní rok plánuje české zastoupení prodat 500 kusů.