Po neoficiálním odhalení nového Mercedesu-Benz třídy E s karoserií kupé přichází oficiální představení. Po základním sedanu, kombi a provedení All-Terrain tak současná generace tohoto modelu dostává čtvrtou variantu. Výstavní premiéru naplánovala automobilka na lednový autosalon v Detroitu.
Doporučujeme: Mercedes-Benz třídy E All-Terrain je „esko“ pro špatné cesty [první jízdní dojmy]
Nové kupé logicky vychází ze základního sedanu. Kompletně přepracovaná karoserie ve výsledku hodně připomíná větší S Coupé. Samozřejmostí jsou bezrámová okna a absence B-sloupku. Specialitou E Coupé jsou nová koncová světla, která zatím žádný jiný Mercedes nedostal.
Když vůz odemknete, světla se postupně rozsvítí od vnitřního kraje k tomu vnějšímu. Když naopak vůz zamknete, zhasnou postupně od vnějšího kraje k vnitřnímu. Podle automobilky vás tak E Coupé přivítá, respektive se s vámi rozloučí. Malou demonstraci najdete ve videu:
Mercedes-Benz E Coupé je dlouhý 4826 mm, široký 1860 mm a vysoký 1430 mm. Na délku tak ve srovnání se svým předchůdcem přibral více než 12 cm, na šířku 74 mm a na výšku 32 mm. O 113 mm byl prodloužen také rozvor náprav a o necelých sedm centimetrů narostl rozchod kol na přední i zadní nápravě.
Doporučujeme: Mercedes-AMG E 63 běží na čtyři válce, má pohon 4×4 a výkon větší než Ferrari 458 Italia
Nové vnější rozměry se samozřejmě ve velkém promítnou do interiéru. Také kabina je proto ve srovnání s předchůdcem výrazně větší. Podle údajů automobilky nabídne novinka například o 74 mm více místa pro nohy zadních cestujících a o 50 mm více co do šířky v úrovni ramen vpředu.
Jinak interiér následuje ostatní modely. Místo klasického přístrojového štítu tu mohou být dva displeje o velikosti 12,3" spojené do jednoho celku tak, jak jsme to například nedávno viděli při prvních jízdách s verzí All-Terrain. Zájemci o výraznější kabinu mohou sáhnout po výbavě AMG Line. Ta nabízí čalounění kombinující černou a bílou, respektive černou a červenou barvu. Verze AMG Line také přidá na karoserii agresivnější nárazníky, prahové nástavce a jiná kola.
E 220 d | E 200 | E 300 | E 400 4Matic | |
---|---|---|---|---|
motor | vznětový řadový čtyřválec | zážehový řadový čtyřválec | zážehový řadový čtyřválec | zážehový vidlicový šestiválec |
zdvihový objem cm3 | 1950 | 1991 | 1991 | 2996 |
výkon kW/k při ot./min. | 143/194 v 3800 | 135/184 v 5500 | 180/245 v 5500 | 245/333 v 5250–6000 |
točivý moment Nm v ot./min. | 400 v 1600-2800 | 300 v 1200-4000 | 370 v 1400-44000 | 480 v 1600-4000 |
kombinovaná spotřeba dle NEDC | 4,0 | 6,0 | 6,4 | 8,1 |
emise g/km CO2 | 106 | 136 | 147 | 183 |
zrychlení 0-100 km/h v s | 7,4 | 7,8 | 6,4 | 5,3 |
nejvyšší rychlost km/h | 242 | 240 | 250 (el. omez.) | 250 (el. omez.) |
Na úvod bude k dispozici pro E Coupé paleta zahrnující čtyři motory. Zájemci o diesel musí sáhnout po novém čtyřválci OM 654 naladěném na 143 kW (194 k) v rámci provedení E 220 d. Jiný vznětový agregát se pro začátek nabízet nebude. Za to benzinové varianty budou k dispozici hned tři. Dva čtyřválce (E 200 a E 300) a jeden šestiválec E 400. Ten bude standardně spojen s pohonem všech kol. Bez ohledu na konkrétní volbu dostanete vždy devítistupňovou automatickou převodovku.
Doporučujeme: Test Mercedes-Benz S 500 Cabriolet: a nic víc vás nezajímá
Oproti sedanu dostane E Coupé o 15 mm nižší podvozek. Ten lze na přání dovybavit nastavitelnými tlumiči, případně rovnou systémem vzduchového odpružení Airmatic. Samozřejmostí jsou rovněž všechny možné asistenční systémy včetně parkování bez řidiče nebo systému Drive Pilot. Díky němu dokáže E Coupé zcela samo následovat vůz před sebou a to na všech typech silnic do rychlosti 210 km/h.
Jak už bylo řečeno, nová třída E Coupé se veřejnosti poprvé ukáže za pár týdnů na autosalonu v Detroitu. Do prodeje by tento model měl dorazit přibližně v létě 2017.