Po včerejší neoficiální předpremiéře automobilka Mercedes-Benz kompletně odhalila druhou generaci modelu CLA. Stalo se tak na veletrhu CES, takže nepřekvapí, že aktuální tisková zpráva rozebírá zejména multimediální systém a některé další funkce, zatímco technické údaje zatím Mercedes zveřejnil pouze pro provedení CLA 250. Přesto je z dostupných informací už teď jasné, že se CLA liší od svých sourozenců více, než by se mohlo podle fotek zdát.
Základní platforma MFA2 samozřejmě zůstala. Nové CLA navíc využívá stejný rozvor náprav 2729 mm jako sourozenci v podobě tříd A a B. Jenže oproti nim je novinka nižší, delší a výrazně širší. Ve srovnání s Mercedesem-Benz A sedan, kterému je nové CLA logicky nejpodobnější, je čtyřdveřové kupé delší o 14 cm, o 7 mm nižší a o 34 mm širší. Mezigenerační nárůst vnějších rozměrů se odráží také v interiéru. Ten je alespoň podle oficiálních informací po všech stránkách prostornější. Výjimkou je pouze zavazadelník, který se zmenšil z původních 470 litrů na dnešních 460 litrů.
Podobně jako u nové třídy B nebo třídy A s karoserií sedan i tentokrát Mercedes upozorňuje na propracovanou aerodynamiku. Výsledný součinitel odporu vzduchu má hodnotu 0,23, což je o setinu horší číslo ve srovnání s klasickým sedanem. Konkrétní hodnotu vašeho vozu ale ovlivní kromě jiného také vaše volba kol. Ty základní mají velikost 16", maximum je 19".
Kromě rozměrů se nové CLA liší od tříd A a B také designem přední části, linií střechy, přítomností bezrámových oken a jiná je nakonec rovněž záď. Mercedes v aktuální zprávě také říká, že CLA bude mít vzadu vždy víceprvkovou nápravu (některé varianty třídy A i B mají torzní příčku). Až pozdější odhalení dalších motorizací ale ukáže, zda se víceprvek opravdu týká CLA obecně, nebo zda aktuální prohlášení o přítomnosti sofistikovanější zadní nápravy je zde jen proto, že automobilka zatím představila pouze jedinou motorizaci.
Tou je zážehový přeplňovaný dvoulitr skrývající se pod označením 250 s parametry 165 kW (225 k) a 300 Nm spojený se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem. Těšit se ale můžeme i na další verze. Mercedes ve své aktuální tiskové zprávě slibuje „bohatou nabídku dieselových a benzinových motorů kombinovaných s manuální i automatickou převodovkou a pohonem všech kol dostupných při květnovém uvedení na trh“.
Další asistenční systémy pak zahrnují všechno možné od adaptivních světel, přes asistované řízení nebo aktivního asistenta změny jízdního pruhu, až po vylepšený systém MBUX. Ten nově umí více hlasových pokynů a dokáže zodpovědět větší množství dotazů. Stejně tak lze využívat ovládání gesty. Když například vytvoříte nad středovou konzolou prostředníčkem a ukazováčkem písmeno V, aktivuje se vám funkce, kterou si před tím nastavíte jako vaši oblíbenou. Může to být třeba navigování domů, přičemž systém rozpozná, zda tuto oblíbenou funkci chce aktivovat řidič, nebo spolujezdec. Další novinkou je možnost propojit MBUX s chytrými hodinkami Garmin, stejně jako automatické rozsvěcení čtecí lampičky ve chvíli, kdy se řidič za tmy natáhne pro něco na sedadlo spolujezdce.
Nový Mercedes-Benz CLA se bude vyrábět v Maďarsku a jak už bylo řečeno, na trh dorazí v květnu letošního roku.