Aby svým zákazníkům mohla nabídnout maximální úsporu pohonných hmot, představuje společnost Volvo Trucks model Volvo FH se systémem I-Save.
Propojením nového motoru D13TC (Turbo Compound) s vylepšenými funkcemi pro úsporu paliva zajišťuje toto nové vozidlo snížení nákladů na pohonné hmoty až o 7% bez negativních dopadů na jízdní vlastnosti. Poptávka po dopravě v celé Evropě roste a nákladní vozidla překonávají stále větší vzdálenosti. Současně se ovšem dopravci potýkají s rostoucími cenami nafty, což jim snižuje ziskovost.
„Volvo FH s I-Save je naše odpověď na tyto výzvy. Toto vozidlo představuje komplexní řešení, které díky propojení našich nejnovějších technologií výrazně snižuje spotřebu paliva u dálkové přepravy. A to bez negativních dopadů na jízdní vlastnosti,” říká Roger Alm, prezident společnosti Volvo Trucks.
Základním stavebním kamenem modelu Volvo FH s I-Save je motor D13TC – nejmodernější a dosud nejúspornější pohonná jednotka pro dálkovou přepravu od společnosti Volvo Trucks. Dno pístu má patentovaný tvar, který zvyšuje účinnost spalování paliva ve válci. Přebytečná energie výfukových plynů se pak ještě využívá k pohonu motoru pomocí přídavné turbíny Turbo Compound ve výfukovém potrubí.
Motor D13TC dosahuje až o 300 Nm vyššího točivého momentu, což znamená, že pro udržení stabilní rychlosti v dálničním provozu nemusíte tolik zrychlovat a vystačíte si s menším množstvím paliva. Je to ideální řešení pro zákazníky z oblasti dálkové přepravy.
Dalšími součástmi systému I-Save jsou nové energeticky úsporné zadní nápravy, aktualizovaný systém I-See využívající mapy, který analyzuje trasu, přizpůsobuje jízdu výškovému profilu silnice před vozidlem a je vybaven softwarem pro řazení optimalizovaným pro dálkovou přepravu. Vylepšený efekt všech těchto produktů a služeb může dohromady vést ke snížení nákladů na pohonné hmoty až o 7 % ve srovnání s motorem D13 Euro 6, krok D. (Při porovnání motoru D13TC certifikovaného dle normy Euro 6, krok D, který má balíček pro dálkovou přepravu (I-Save) s motorem D13 eSCR certifikovaným dle normy Euro 6, krok D, bez balíčku pro dálkovou přepravu. Skutečná spotřeba paliva se bude lišit v závislosti na mnoha faktorech, jako např. použití tempomatu, topografie trasy, zkušenost řidiče a povětrnostní podmínky).
„Přizpůsobili jsme každou funkci systému I-Save potřebám nákladních dopravců, zvláště těch, kteří běžně najedou více než 120 000 km ročně” říká Mats Franzén, ředitel pro strategii Powertrain ve společnosti Volvo Trucks. „Čím delší trasa, tím větší potenciální úspora. Je to výkonný motor, díky kterému je jízda velmi úsporná a příjemná.”
Volvo FH s I-Save bude na evropských trzích možné objednávat od 11. března 2019.