Subaru slibovalo příchod hybridního XV odvozeného od aktuální generace už dříve. A jak slíbilo, tak se také stalo. Aktuálně značka představila provedení e-Boxer. Kombinuje v sobě zážehový dvoulitr, převodovku Lineartronic, pohon všech kol a malý elektromotor.
Dvoulitrový boxer vybavený systémem přímého vstřiku paliva je u varianty e-Boxer naladěn na 107 kW (145 k) a 188 Nm. Pro srovnání, konvenční provedení disponuje parametry 113 kW (154 k) a 196 Nm. Spalovací jednotce ovšem pomáhá elektromotor. Ten přidá 10 kW, respektive 65 Nm. Subaru slibuje právě díky přítomnosti elektrického motoru lepší pružnost a příjemnější jízdu.
Doporučujeme: Test Subaru Impreza 2.0i Lineartronic – Stará škola s výborným podvozkem
Jízda by samozřejmě měla být také úspornější. Podle japonského cyklu JC08 ujede Subaru XV e-Boxer 19 kilometrů na litr paliva, což v přepočtu odpovídá spotřebě 5,3 l/100 km. Klasická verze je přibližně o litr horší. S hybridním ústrojím souvisí palivová nádrž zmenšená z 63 na 48 l.
Hybridní XV bude dostupné v nové výbavě Advanced zahrnující diodová světla, stříbrné plasty na karoserii a případně také novou modrou barvu Lagoon Blue Pearl. Špatnou zprávou pro případné zájemce budiž fakt, že XV e-Boxer se týká pouze japonského trhu. XV by ale časem mělo dorazit také jako plug-in hybrid vybavený technikou z Toyoty Prius a tahle varianta se velmi pravděpodobně dostane také do Evropy.