Detroit se stal dějištěm premiéry Subaru WRX STI v provedení S209. Evropští zájemci si také tentokrát mohou tohle auto prohlédnout leda tak s tichou závistí, protože k nám namířeno nemá. Jde o model určený výhradně pro Ameriku. A navíc i pro tamní obrovský trh je připraveno pouze 200 exemplářů.
Umístění na americký trh je v případě verze S209 docela paradoxem, protože základem novinky je závodní speciál připravený pro asi nejslavnější evropský okruh: WRX STI Nürburgring Challenge, který vyhrál minulý rok čtyřiadvacetihodinovku na Nürburgringu v třídě SP3T.
S209 si od závodního speciálu vypůjčilo bodykit zahrnující zejména rozšířené blatníky. Celkově je S209 širší o zhruba čtyři centimetry oproti běžnému WRX STI a samozřejmě má také širší rozchod kol. Ze závodního WRX STI byly použity rovněž prvky aerodynamiky v čele s výrazným karbonovým spoilerem vzadu. Karbonová je také střecha.
Motor zůstal stejný. I v případě S209 je pod kapotou plochý čtyřválec o objemu 2,5 litru (EJ25). Ten ovšem dostal větší turbodmychadlo, kované písty i ojnice a celkově vyšší výkon. Řidič tak bude mít k dispozici 254 kW (345 k). Jde o jedno z nejvýkonnějších STI určených běžným zákazníkům, ale nejvýkonnější není. Před časem se v Jižní Americe prodávalo STI nabízející dokonce 260 kW (354 k).
Důkladnou péčí prošel i podvozek. Tlumiče pocházejí od společnosti Blistein, pružiny jsou tužší a jiný je třeba také zadní stabilizátor. Brzdy dodalo Brembo a devatenáctipalcová kovaná kola BBS obouvají pneumatiky Dunlop SP Sport Maxx GT600A o rozměru 265/35.
Subaru plánuje vyrobit „přibližně 200 exemplářů“, a to výhradně pro americký trh. Tamní zájemci si budou moci vybrat ze dvou barevných kombinací (modrá karoserie/šedá kola, bílá karoserie/zlatá kola). Cena ještě zveřejněna nebyla. Prodej odstartuje koncem letošního roku.