Osmá generace Porsche 911 se světu poprvé ukázala minulý rok na autosalonu v Los Angeles. O pár měsíců později byl představen kabriolet a dnes, přesně řečeno 4. dubna, se novinka oficiálně představila českým novinářům. Definitivně tak vstoupila na tuzemský trh. Pokud máte zájem, připravte si minimálně 3,2 milionu korun.
Devětsetjedenáctka nesoucí označení 992 se na pohled příliš nezměnila, takže si fanoušci mohli jako už poněkolikáté oddechnout. Po technické stránce jde v zásadě o důkladnou modernizaci generace předchozí. Rozvor náprav zůstal shodných 2450 mm. Porsche 911 992 vychází ze širší varianty generace předchozí, která měla zadní blatníky rozšířené o 44 mm. Přední část byla v rámci generační obměny rozšířena o 45 mm. Automobilka bude v generaci 992 nabízet už pouze jednu (tu širší) verzi karoserie.
Výkon na úrovni GTS
Uvnitř se toho měnilo víc. Plochý šestiválec dostal nové vstřikovače, jiné filtry vzduchu, jinak řešené chlazení, samozřejmě také filtr pevných částic a změny se rovněž týkají turbodmychadel. Výsledkem je jednak schopnost plnit aktuální emisní limity, ale také vyšší výkon. Na úvod si zájemci mohou pořídit pouze motorizace S a 4S. Ty původně nabízely parametry 309 kW (420 k) a 500 Nm, u nové generace dostanete výkon 331 kW (450 k) a vrchol točivého momentu 530 Nm. Jinak řečeno, verze S a 4S se posunuly tam, kde dříve bylo sportovnější GTS:
S příchodem nové generace Porsche 911 dorazila také nové osmistupňová automatická převodovka PDK. Technici změnili převodové poměry, tím podstatnějším je ale skutečnost, že nový automat je připraven na zástavbu elektromotoru. Hybridní verze je tedy pouze otázkou času. Manuální převodovka zatím k dispozici není, což možná vzbudí nevoli v internetových diskuzích, nikoliv však u zákazníků, kteří 911 s manuálem zásadně (až na velmi malé množství výjimek) nekupují.
Podvozek nově stojí na kolech s rozdílnou velikostí vpředu a vzadu (20"/21"). Vpředu najdeme zavěšení McPherson, vzadu víceprvkové. V příplatkové výbavě nechybí třeba řízení zadní nápravy, systém Porsche Active Suspension Management vybavený novou elektronikou nebo karbon-keramické brzdy za pěkných 243 500 Kč (a víc). Novinkou je pro nastupující generaci takzvaný Wet Mode. Tato funkce rozpoznává pomocí senzorů v podbězích předních kol přítomnost vody na vozovce a na základě toho vyzve řidiče k aktivaci režimu Wet Mode, který upraví nastavení systémů vozu právě s ohledem na kluzkou silnici. Více se dočtete v samostatné tiskové zprávě. Nová 911 také může mít ve výbavě noční vidění, adaptivní diodová světla a řadu dalších asistentů.
Jak jezdí?
V rámci české prezentace mnoho prostoru pro svezení s touto novinkou nebylo. Rozhodně ne v režimu, jaký by si Porsche 911 zasloužilo, takže si musíme počkat na běžný test. Každopádně i těch pár kilometrů a několik málo rychleji projetých zatáček stačilo k tomu, abych mohl s klidným svědomím říci, že horší tahle generace oproti té předchozí rozhodně není. Dynamiky opět bude na rozdávání, stabilita v rychle projížděných zatáčkách opět bude příkladná a běžné cestování vůz také zvládne.
Interiér zůstal v zásadě stejný, vůz ale dostal lepší displeje a menší počet tlačítek na středovém panelu. Sympatické je, že v době hromadného příchodu digitálních přístrojových štítů Porsche ponechalo 911 klasický otáčkoměr umístěný tradičně uprostřed. Zastánce motoristických tradic by mohla pouze zamrzet přítomnost nového voliče automatické převodovky. Je menší a nenabízí možnost řadit tradičně přímo pákou. V nové 911 jsou pro manuální řazení připravena už pouze tlačítka pod volantem.
Porsche 911 generace 992 se už vyrábí a první zákaznické exempláře aktuálně míří na české silnice. O něco později představená verze kabriolet dorazí do ČR v průběhu května. Základní 911 S stojí 3 239 000 Kč, 4S vyjde na 3 451 000 Kč, S Cabriolet nese cenovku 3 625 000 Kč a prozatím nejdražší je 4S Cabriolet za 3 870 000 Kč.
Další informace o Porsche 911 992 najdete v tiskové zprávě: