Nové motocykly značek Aprilia, Moto Guzzi, Piaggio a Vespa

07.11.2017
přidejte názor
Autor: Redakce

Zákazníci společnosti Faber Moto s.r.o., výhradního dovozce jednostopých vozidel značek Aprilia, Moto Guzzi, Piaggio a Vespa do České republiky, se mohou těšit na celou řadu nových modelů značek Aprilia, Moto Guzzi, Piaggio a Vespa, které slaví světovou výstavní premiéru tento týden na motosalonu EICMA 2017 v Miláně. Mezi největší novinky patří studie Moto Guzzi Concept V85 nebo elektrický skútr Vespa Elettrica.

Tento týden patří tradiční mezinárodní výstavě motocyklů EICMA 2017 v Miláně, jejíž brány se otevřou ve dnech 7. až 8. listopadu novinářům a od 9. do 12. listopadu široké veřejnosti. Koncern Piaggio Group představuje na domácí půdě ve světové premiéře celou řadu novinek. Některé z nich obohatí již zanedlouho nabídku motocyklů na českém trhu, jiné ukazují směr vývoje motocyklu v horizontu vzdálenější budoucnosti. Následuje stručný přehled hlavních novinek v expozicích značek Aprilia, Moto Guzzi, Piaggio a Vespa:

Hvězdou letošní expozice značky Moto Guzzi na motosalonu EICMA v Miláně je studie klasického endura Concept V85, která se stane technickým základem pro novou řadu motocyklů, s níž tradiční italský výrobce oslaví v roce 2021 své stoleté výročí a do sériové výroby přijde v roce 2019. Motocykl, koncipovaný pro každodenní jízdy i dálkové dobrodružné cesty, je poháněn novým motorem Moto Guzzi, uloženým napříč. Vzduchem chlazený dvouválec do V/90° poskytuje ze zdvihového objemu 850 cm3 nejvyšší výkon 80 k a vysoký točivý moment již v nízkých otáčkách. Díky nízké hmotnosti poskytne Concept V85 svému jezdci maximální potěšení z jízdy na silnici i mimo zpevněné cesty.

V rámci aktuálního produktového portfolia nabízí Moto Guzzi tři nové speciální edice modelu V7 III: Carbon, Milano a Rough. Jednotlivé verze se odlišují originálním vzhledem díky použití velmi kvalitních speciálních dílů. Originální a vkusný design limitované edice V7 III Carbon je oslavou individualizace. Autentický styl modelu V7 doplňují moderní komponenty z uhlíkového kompozitu a kontrastní detaily v červené barvě, jako jsou například hlavy válců, prošívání nového sedla čalouněného Alcantarou a třmen přední brzdy Brembo. V7 III Rough se odlišuje pneumatikami s hrubým dezénem a mnoha detaily ve venkovském stylu, zatímco V7 III Milano sází na velmi ušlechtilý styl a luxusní výbavu, mezi níž nechybí dva kruhové přístroje, chromované výfukové potrubí a madla pro spolujezdce. K modernímu vzhledu a prestižnímu charakteru přispívají zářivé barvy palivové nádrže i kol, hliníkové blatníky a boční aerodynamické kryty.

S ještě odlišnějším charakterem vstupují do modelového roku 2018 optimalizované modely Moto Guzzi V9 Bobber a V9 Roamer. V9 Roamer je elegantním a univerzálním motocyklem kategorie custom, zatímco V9 Bobber ztělesňuje odvážného ducha značky Moto Guzzi. Oba motocykly pro cestování v nenuceném stylu se vyznačují výjimečnou kvalitou použitých komponentů a mimořádnou pečlivostí věnovanou detailům. Zdrojem vysokého točivého momentu je dvouválcový motor Moto Guzzi 850 cm3 s pohotovými reakcemi na povely řidiče. Verze V9 Roamer je vybavena novými zadními tlumiči a novým ochranným panelem. V9 Bobber je nabízen v nových barvách.

V příštím roce bude uvedena na trh fascinující a elegantní Vespa Elettrica s vytříbeným stylem a elektrickým pohonem, kterou italský výrobce předvedl na tiskové konferenci. Zákazníci se mohou těšit na dynamickou a tichou jízdu s nulovými lokálními emisemi. Elektromotor s nejvyšším výkonem 4 kW překonává poskytovanou jízdní dynamikou konvenční skútry se spalovacím motorem o objemu 50 cm3. Vespa Elettrica zaručuje na jedno nabití bezúdržbových lithium-iontových akumulátorů dojezd 100 km. Verze X je navíc vybavena generátorem pro rekuperaci kinetické energie, čímž se dojezd prodlouží na dvojnásobek. Kompletní nabití akumulátorů je otázkou 4 hodin. Stejně moderní jako pohon je i výbava skútru, která zahrnuje multimediální systém Vespa Multimedia Platform s možností připojení chytrého telefonu a zcela novým uživatelským rozhraním s digitálními přístroji na barevném displeji TFT.

Vespa představuje na výstavě EICMA 2017 v Miláně také modernizovanou modelovou řadu Primavera pro modelový rok 2018 s ještě vyšší úrovní komfortu a bezpečnosti. Mezi nejdůležitější stylistické změny patří nová 12“ kola z lehké slitiny s neobvyklým pětipaprskovým designem. Aktivní bezpečnost zvyšuje moderní osvětlení s technikou LED vpředu i vzadu. Nová sportovní verze Primavera S je vybavena zcela digitálním panelem přístrojů na 4,3“ barevném displeji TFT. Speciální edice Primavera Anniversario je oslavou 50. výročí tohoto klasického modelu s nadčasovým vzhledem. Skútr se odlišuje neobvyklou kombinací světle modré a hnědé barvy se sladěným sedlem, pětipaprskovými koly s elegantní šedou povrchovou úpravou a originálním logem. Další speciální edicí je Yacht Club, dostupná jako pro řadu Primavera, tak GTS. Kombinuje jedinečný vzhled skútrů Vespa se sofistikovaným jachtařským stylem s mnoha detaily v modré barvě. Nejosobitějším prvkem je přitom sedlo s bílými a modrými pruhy.

Podobně jako Primavera vstupuje do modelového roku 2018 v modernizované podobě také Vespa Sprint s mnoha stylistickými a technickými vylepšeními, mezi něž patří mimo jiné světlomety LED vpředu i vzadu, funkce Bike Finder pro vyhledání zaparkovaného motocyklu a odklápění sedla s dálkovým ovládáním. Sprint S umocňuje celkový vzhled sportovními stylistickými prvky a stejně jako Primavera S je vybaven novým barevným multifunkčním displejem TFT.

Fanoušky speciálních edicí legendárních italských skútrů potěší také elegantní a exkluzivní Vespa GTS Super Notte, která vyčnívá z davu svým zcela černým vzhledem. Temně černý rám je doplněn leskle černými detaily, včetně zpětných zrcátek, řídítek, stupátek a mnoha dalších prvků. Dokonce i kola a ochranný panel tlumiče výfuku jsou leskle černé. Zákazníci mají na výběr verze s motory o zdvihovém objemu 125 a 300 cm3. Nejvýkonnější skútr GTS 300 Super Notte poskytuje dynamickou akceleraci díky nejvyššímu výkonu 15,6 kW (21,2 k) při 7750 min-1 a maximálnímu točivému momentu 22 N.m při pouhých 5000 min-1.

Nejdůležitější premiérou v expozici značky Aprilia jsou terénní motocykly RX 125 a SX 125, určené pro mladé, sportovní a náročné jezdce. Oba modely se vyznačují velmi osobitým designem a vysokou úrovní výkonů díky vyspělé technice. Jako jediní zástupci svého segmentu například nabízejí brzdovou soustavu s ABS. Verze SX se 17“ sportovními koly je ideálním strojem pro smíšený provoz na silnici a v terénu, zatímco varianta RX potěší jezdce, kteří vyhledávají náročné terénní trasy. Čtyřdobý jednoválec 125 cm3 splňuje přísnou emisní normu Euro 4 bez kompromisů z hlediska výkonové charakteristiky. Konstrukční základ modelové řady SX tvoří velmi pevný obvodový rám z oceli v originální stříbrné barvě. Inspiraci závodními stroji nezapře výfuková soustava z leštěné ušlechtilé oceli. Provozní údaje má jezdec přehledně na očích díky novým digitálním přístrojům. Aprilia nabízí novou řadu terénních motocyklů také ve verzích RX 50 a SX 50 s menšími motory v objemové třídě do 50 cm3.

Nejvyšší sportovní ambice značky Aprilia ztělesňuje modelová řada RSV4, pro kterou je nabízena nová závodní sada RSV4 Factory Works. Tato novinka je výsledkem loni spuštěného programu „Factory Works“, jehož účelem je zpřístupňovat všem zájemcům nejvyspělejší techniku, vyvíjenou pro závodní motocykly Aprilia RSV4, sedminásobné držitele titulu mistra světa superbiků. Nová závodní sada maximalizuje výkonové parametry motoru, snižuje hmotnost a optimalizuje aerodynamiku. Díky novým pístům, odlišným hlavám válců, závodní výfukové soustavě a nové řídicí jednotce dosahuje motor nejvyššího výkonu 215 k. Nová palivová nádrž, lithium-iontový akumulátor, nová výfuková soustava a různé díly z uhlíkového kompozitu snížily hmotnost o 10 kg. Další premiérou v modelové řadě RSV4 je nový atraktivní grafický design verze RSV4 RF.

Aprilia Tuono V4 1100 Factory, ještě exkluzivnější verze nejrychlejšího a nejsportovnějšího „naháče“, přichází v nové evoluční podobě, která oslní fanoušky extrémní jízdy v jedné stopě. Velká část komponentů je odvozena z techniky superbiku Aprilia RSV4 RF. Vidlicový čtyřválec poskytuje ze zdvihového objemu 1077 cm3 nejvyšší výkon 129 kW (175 k) při 11 000 min-1 a maximální točivý moment 121 N.m při 9000 min-1. Verze Factory se odlišuje mimo jiné prestižní vidlicí Öhlins NIX se zcela nastavitelnou charakteristikou, která je o 400 g lehčí než vidlice používaná u předchůdce. Öhlins dodává také tlumiče zadního kola a řízení, které jsou rovněž nastavitelné. Schopnosti optimalizovaného podvozku umožňují naplno využívat ještě sportovnější pneumatiky Pirelli Diablo Supercorsa, s rozměrem 200/55 vzadu.

V expozici značky Piaggio přitahuje pozornost návštěvníků milánské výstavy motocyklů nová speciální edice Medley Special Edition, která umocňuje sportovní charakter skútru Medley S několika jedinečnými stylistickými detaily. Mezi nimi vyniká především kombinace modrých detailů, včetně prošívání sedla, a prvků se vzhledem uhlíkového kompozitu. Výjimečné je i lakování skútru v matném titanově šedém odstínu.

Originální a nejoblíbenější tříkolový skútr Piaggio MP3 se vyrábí ve dvou nových verzích MP3 350 a MP3 500 s rozšířenou výbavou, vyšší úrovní komfortu a vylepšeným designem s ušlechtilejšími povrchovými úpravami. Nová příď je vybavena světlomety s elektroluminiscenčními diodami LED a efektivnějším větrným štítem s tmavě tónovaným sklem. Optimalizované čalounění sedla s novým opěradlem pro spolujezdce zvyšuje komfort sezení. Ovládání usnadňují nová řídítka. Verze Business je standardně vybavena navigačním systémem TomTom Vio, zatímco verze Sport disponuje účinnějšími tlumiči a dvojicí kotoučových brzd vpředu. Jednoválec modelu MP3 500 poskytuje o 10 % vyšší výkon (nyní 41 k), výkon verze MP3 350 přesahuje 30 k. Všechny verze jsou vybaveny systémy ABS a ASR. V segmentu skútrů do 50 cm3 nabízí Piaggio i nadále své bestsellery Piaggio NRG, Typhoon a Zip. Jejich pohon však nyní obstarává řada moderních a vyspělých dvoudobých a čtyřdobých motorů Euro 4.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?