Po modelu RS6 Avant představuje Audi další karosářskou variantu na stejném technickém základu. Stejně jako kombi RS6 je i stylovější čtyřdveřové kupé poháněno vidlicovým osmiválcem 4,0 l. Dvěma turbodmychadly přeplňovaná pohonná jednotka generuje 441 kW (600 k) a 800 Nm. Sprint z klidu na 100 km/h proběhne za skvělé 3,6 sekundy. Pomáhá k tomu i standardně nabízená funkce launch control.
Svou roli samozřejmě hraje také pohon quattro s mechanickým středovým diferenciálem, který umí v případě potřeby poslat na zadní kola 85 % hnací síly, na přední pak 70 %. Standardní rozdělení je v poměru 40:60 ve prospěch zadní nápravy.
Maximální rychlost ingolstadtské novinky je elektronicky omezena na 250 km/h. S paketem Dynamic ji lze posunout na 280 km/h, paket Dynamic Plus až na 305 km/h.
Čtyřlitrový osmiválec je vybaven mild-hybridním systémem MHEV s 48V elektroinstalací, který umí uspořit až 0,8 litru na 100 km. Ne že by na tom záleželo. Pokud se budete s RS7 Sportback chtít opravdu svézt, bude spotřeba atakovat několikanásobně vyšší hodnoty, než uvádí výrobce. Jde spíš o to, že RS7 Sportback se tak vejde do přísných flotilových limitů.
Kromě mild-hybridního systému je osmiválec vybaven také funkcí vypínaní válců. Systém COD (cylinder on demand) při mírném zatížení vypíná 2., 3., 5. a 8. válec. O tomto faktu se řidič dozví prostřednictvím informačního displeje. Nové Audi RS7 Sportback umí také až 40 sekund jet setrvačností s vypnutým motorem a start stop systém funguje do rychlosti 22 km/h.
Standardně nabízený adaptivní vzduchový podvozek RS je speciálně naladěn pro RS7, ovšem na přání je v nabídce také sportovní podvozek RS se systémem Dynamic Ride Control. Základem jsou 21palcová kola z lehké slitiny, na přání mohou být ještě o palec větší.
Základní cena Audi RS7 Sportback pravděpodobně přesáhne tři miliony korun. Konkurence v podobě čtyřdveřového Mercedesu AMG GT S je ještě výkonnější a rychlejší, ale také podstatně dražší.