Nová generace Mazdy3 má po premiéře. Japonská automobilka odhalila svůj velmi důležitý model (od roku 2003 se prodalo zhruba šest milionů exemplářů) na autosalonu v Los Angeles. A kromě hatchbacku rovnou přivezla také sedan. Jako první se této novinky dočkají zákazníci v Severní Americe, kam dorazí už začátkem příštího roku.
Jak bylo dopředu oznámeno, Mazda3 přijíždí na nové platformě. Ta přináší větší tuhost i více pohodlí. Kromě toho, že bude interiér tišší, do něj má pronikat také méně vibrací, protože přímo v základní karoserii je rozmístěno 16 bodů vybavených speciálním tlumicím materiálem. Myslelo se rovněž na pozici řidiče, pevnější ukotvení sedačky nebo výhled z vozu. Nově jsou proto přední sloupky tenčí. Pro úplnost, nová platforma počítá se zavěšením McPherson vpředu a nově vyvinutou torzní příčkou vzadu.
Mazda zatím mnoho faktických čísel týkajících se nové Mazdy3 nezveřejnila. Výjimkou jsou pouze základní rozměry. Najdete je v následující tabulce. Vnější rozměry obou karosářských variant se příliš nezměnily.
Základní rozměry (mm) | Mazda3/Mazda3 Sedan 2019 | Mazda3/Mazda3 Sedan 2018 |
---|---|---|
Délka | 4459/4662 | 4465/4585 |
Šířka | 1797 | 1800 |
Výška | 1440/1445 | 1450/1450 |
Rozvor náprav | 2725 | 2700 |
Tím nejzajímavějším je u nové Mazdy3 nabídka motorizací. Evropští zákazníci budou mít k dispozici zážehové čtyřválce Skyactiv-G o objemu 1,5 a 2,0 litru. Vznětovou alternativou bude čtyřválec Skyactiv-D (1,8 l) a jako první sériový vůz dostane tato novinka i „diesel na benzin“, tedy motor Skyactiv-X. Fakticky jde o první případ, kdy nějaký automobil nabízí tři druhy spalovacích motorů.
Zatím ale není jasné, na jaké výkony se můžeme těšit, ani to, kdy přesně motor Skyactiv-X přijde na trh. Mazda pouze přidala informaci o tom, že jednotka Skyactiv-X bude mild-hybridní a že mild-hybrid bude dostupný také v kombinaci s klasickými benzinovými motory. Počítá se i s nasazením pohonu všech kol i-Activ AWD, který má oproti předchozí variantě o 60 % nižší třecí ztráty. Jízdu v zatáčkách bude také u této generace vylepšovat systém G-Vectoring. Kromě šestistupňového manuálu bude možné objednat šestistupňový automat, i když se v tuto chvíli neví, ke kterým motorům.
Na další podrobnosti si musíme počkat. Veřejnost si japonskou novinku bude moci prohlédnout poprvé na Los Angeles Auto Show od 30. listopadu.