Nová Mazda3 slibuje zaměření na řidiče a tři druhy spalovacího motoru

přidejte názor
Autor: Redakce
  • Mazda3 nové generace se představila jako hatchback i sedan 

  • Design navazuje na nedávné koncepty 

  • Vůz opravdu slibuje tři druhy spalovacího motoru 

  • K dispozici budou benzinové jednotky, diesel i „diesel na benzin“

  • Přesné údaje motorů zatím schází 

Nová generace Mazdy3 má po premiéře. Japonská automobilka odhalila svůj velmi důležitý model (od roku 2003 se prodalo zhruba šest milionů exemplářů) na autosalonu v Los Angeles. A kromě hatchbacku rovnou přivezla také sedan. Jako první se této novinky dočkají zákazníci v Severní Americe, kam dorazí už začátkem příštího roku.

Jak bylo dopředu oznámeno, Mazda3 přijíždí na nové platformě. Ta přináší větší tuhost i více pohodlí. Kromě toho, že bude interiér tišší, do něj má pronikat také méně vibrací, protože přímo v základní karoserii je rozmístěno 16 bodů vybavených speciálním tlumicím materiálem. Myslelo se rovněž na pozici řidiče, pevnější ukotvení sedačky nebo výhled z vozu. Nově jsou proto přední sloupky tenčí. Pro úplnost, nová platforma počítá se zavěšením McPherson vpředu a nově vyvinutou torzní příčkou vzadu.

Mazda 3_06 Design ve velkém následuje koncept Kai z minulého roku. Hlavně hatchback vypadá na pohled velmi slibně
Mazda 3_30 V interiéru se Mazda zaměřila spíše na detaily. Řadicí páka je více vpředu a výš, loketní opěrka je delší, přední sloupky tenčí a ergonomie jednoduchá

Mazda zatím mnoho faktických čísel týkajících se nové Mazdy3 nezveřejnila. Výjimkou jsou pouze základní rozměry. Najdete je v následující tabulce. Vnější rozměry obou karosářských variant se příliš nezměnily.

Základní rozměry (mm) Mazda3/Mazda3 Sedan 2019 Mazda3/Mazda3 Sedan 2018
Délka 4459/4662 4465/4585
Šířka 1797 1800
Výška 1440/1445 1450/1450
Rozvor náprav 2725 2700

Tím nejzajímavějším je u nové Mazdy3 nabídka motorizací. Evropští zákazníci budou mít k dispozici zážehové čtyřválce Skyactiv-G o objemu 1,5 a 2,0 litru. Vznětovou alternativou bude čtyřválec Skyactiv-D (1,8 l) a jako první sériový vůz dostane tato novinka i „diesel na benzin“, tedy motor Skyactiv-X. Fakticky jde o první případ, kdy nějaký automobil nabízí tři druhy spalovacích motorů.

Mazda Skyactiv-X je téměř „diesel na benzin“. Vyzkoušeli jsme, jak jezdí v praxi
Přečtěte si také:

Mazda Skyactiv-X je téměř „diesel na benzin“. Vyzkoušeli jsme, jak jezdí v praxi

Zatím ale není jasné, na jaké výkony se můžeme těšit, ani to, kdy přesně motor Skyactiv-X přijde na trh. Mazda pouze přidala informaci o tom, že jednotka Skyactiv-X bude mild-hybridní a že mild-hybrid bude dostupný také v kombinaci s klasickými benzinovými motory. Počítá se i s nasazením pohonu všech kol i-Activ AWD, který má oproti předchozí variantě o 60 % nižší třecí ztráty. Jízdu v zatáčkách bude také u této generace vylepšovat systém G-Vectoring. Kromě šestistupňového manuálu bude možné objednat šestistupňový automat, i když se v tuto chvíli neví, ke kterým motorům.

Na další podrobnosti si musíme počkat. Veřejnost si japonskou novinku bude moci prohlédnout poprvé na Los Angeles Auto Show od 30. listopadu.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?