Současný elektrický Nissan Leaf je na trhu od roku 2010 a jedno prvenství mu tak už nikdy nikdo neodpáře. Je to první masově vyráběný elektromobil. Nicméně pokrok v oblasti elektrických pohonů a především palubních a elektronických systémů způsobil, že Leaf již beznadějně zastaral.
Ostatně, o zastarání Leafu jsme se mohli přesvědčit také v našem srovnávacím testu aktuálních sériových elektromobilů. Japonský elektromobil ukázal nejmenší dojezd, nejhorší dynamiku, nejhorší jízdní vlastnosti a bezkonkurenčně nejhůř se s ním jezdí. O ergonomii a pozici za volantem radši ani nemluvíme.
Doporučujeme: Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3 — Kdo dojede nejdál? Na 200 km zapomeňte
Nissan má rozhodně co zlepšovat. Nová generace se ukazuje na první upoutávce, na které můžeme vidět přední světlomet. Design nového Leafu se bude ve velkém inspirovat v konceptu IDS. Nissan Leaf nabídne více prostoru a především dostane novou platformu. Ta umožní zástavbu několika typů akumulátorů o různé kapacitě.
Kapacita akumulátorů by se mohla pohybovat od současných 30 kWh v základní verzi až do přibližně 60 kWh. Marketingově působí slibovaný dojezd „500 km“ velice silně, k tomu bude Leaf potřebovat veliké baterky. Pokud jde o konkrétní výkony a další technické parametry, Nissan zatím nic bližšího neřekl. Premiéru si Leaf nové generace odbude během některého z nadcházejících velkých autosalonů.