Německé automobilky chtějí vlastní metodiku pro udávání reálné spotřeby

17.04.2017
přidejte názor
Autor: Redakce
  • Volkswagen už jednal se konkurenčnimi značkami

  • Cílem je vytvořit jednotnou metodiku pro všechny

  • Reálnou spotřebu už udává Citroën a Peugeot

  • Údaj by mohl být poměrně účinným marketingovým nástrojem

  • Volkswagen chce, aby testy prováděla nezávislá instituce

Německé automobilky zvažují, že by zavedly vlastní jednotnou metodiku pro udávání spotřeby paliva v reálném provozu. Cílem je „vrátit důvěru“ zákazníků v to, co automobilky dělají. Otázkou je, jestli o nějakou vůbec přišly, když ani po skandálu Dieselgate s šizením emisních norem prodeje Volkswagenu nijak významně nepoklesly.

Šéf Volkswagenu Matthias Müller řekl, že o tom již s konkurenčními značkami jednal a že se pravděpodobně podaří vytvořit metodiku, se kterou budou všichni souhlasit. Prostředníkem má být organizace VDA, sdružující německé výrobce automobilů. Německé automobilky tím také chtějí reagovat na francouzský koncern PSA, který již „reálnou“ spotřebu paliva u svých aut udává.

Doporučujeme: Test ojetiny — Ford Focus 1.0 EcoBoost vyvrací mýty o litrových tříválcích

Nové automobily budou brzy homologovány podle nové normy WLTP, která má věrněji odrážet reálné používání auta v provozu. Přesto se očekávají odchylky v závislosti na typu pohonu a velikosti auta. Více jsme o tom psali v článku: Kratší převody a žádný stop-start? Nové měření spotřeby změní auta.

Z dodatečných „reálných“ údajů se však nemá vyvozovat nějaká odpovědnost. Má jít čistě o marketingový nástroj. Otázkou pak samozřejmě zůstane, jak moc bude tohle „reálné“ měření odpovídat skutečnosti. Pokud se z toho stane účinný marketingový nástroj (což by dost dobře mohl, protože na reálnou spotřebu by zákazníci slyšet mohli), je možné, že se budou někteří výrobci snažit ošidit i to. I proto chce Volkswagen nějaké jednotné měření, na které by dohlédla nezávislá autorita.

Zajímavé je, že Citroën a Peugeot vykazují ve svých tabulkách o 40 až 50 % horší reálnou spotřebu, než jakou udávají dle aktuálně platné normy NEDC. Podobných odchylek od normy NEDC ale dosahují prakticky všechny ostatní konkurenční automobilky. Největší rozdíly jsou u hybridů a downsizovaných motorů. Volkswagen již plánuje u nové generace aut udávat vlastní hodnoty, ale jak již šéf VW Müller naznačil, byl by rád, kdyby se podařilo vytvořit nějakou jednotnou metodiku pro všechny německé značky.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?