Německý automobilový průmysl a někteří vysocí političtí představitelé stále hlasitěji volají po dalším dotačním programu na podporu nákupu nových automobilů, tzv. šrotovném, který by po koronavirové krizi oživil poptávku. Mezi navrhovatele z řad automobilek patří zejména Volkswagen, Daimler a BMW.
Šéf BMW Oliver Zipse v rozhovoru s DPA v této souvislosti hovořil o "inovační prémii", která by mohla podpořit hospodářský růst a zároveň urychlit přesun zákazníků k autům šetrným k životnímu prostředí.
Provozní ředitel značky Volkswagen Ralf Brandstatter ke stejné věci pro Automotive News uvedl: „Podpora prodeje může být rozumným příspěvkem k ochraně klimatu, protože by se zaměřila na prodej ekologických automobilů.“
V Evropě v březnu poklesl prodej nových aut o 52 %, což je nejvíce v celé historii, především z důvodu zavření všech prodejních míst i výrobních závodů.
Šrotovné už Německu jednou pomohlo nastartovat automobilový průmysl, konkrétně před 11 lety v době celosvětové krize. Evropa je na výrobě aut ekonomicky závislá. Jedná se o její největší průmyslové odvětví a zajišťuje stovky tisíc pracovních míst. Celkově je v Evropě na automobilovém průmyslu závislých 13,8 milionu lidí.
Nejvyšší představitelé německého automobilového průmyslu a zástupci odborů mají 5. května v Berlíně s vládou diskutovat o způsobech, jak hospodářskou krizi překonat. Německá vláda program šrotovného nevylučuje, ovšem v současné době žádný detailní plán nemá.
[yop_poll id="76"]