Největší nesmysl od ABT? Úpravce vylepšil aerodynamiku a podvozek dodávky s výkonem 111 koní

přidejte názor
  • Společnost ABT patří mezi tradiční vystavovatele na velkých autosalonech. Chybět nebude ani v Ženevě 

  • Představí zde upravený Volkswagen Transporter 

  • Nečekejte ale extrémně výkonný pětiválcový expres. Vůz dostal elektrický pohon o výkonu pouhých 111 koní 

Když se řekne ABT, patrně se vám vybaví nějaký koncernový automobil s řádně upraveným motorem. Třeba Audi RS 6-E s hybridním pohonem o výkonu přes tisíc koní. Teď ale společnost slibuje úpravu pro užitkový automobil, který nabízí pouhých 82 kW (111 k). Něco tak slabého jsme v péči ABT už hodně dlouho neviděli.

Vysvětlení je vcelku prosté. ABT, i když to tak třeba nemusí na první pohled vypadat, se poměrně hodně angažuje na poli elektrických automobilů a dokonce působí také v seriálu elektrických formulí. Právě proto s touto společností spolupracuje i užitková část automobilky Volkswagen. Minulý rok v Hannoveru byly představeny první dva výsledky. Model Caddy přestavěný na elektromobil (ABT e-Caddy) a elektrický Transporter (ABT e-Transporter). A právě druhou jmenovanou novinku ABT dále upravilo. Výsledek bude k vidění v Ženevě.

Audi SQ7 se díky Abt dostalo s výkonem přes 500 koní. Dynamika vás ohromí
Přečtěte si také:

Audi SQ7 se díky Abt dostalo s výkonem přes 500 koní. Dynamika vás ohromí

Prezentovaný tuning se týká zejména aerodynamiky. Nechybí prahové nástavce, zadní spoiler, upravený přední nárazník a kryty míst, kde byste normálně čekali výfuk. Vůz stojí na dvacetipalcových kolech o rozměru 275/35 R20. Změn se dočkal také podvozek. Je nejen tužší, ale zároveň podle tiskové zprávy „vylepšuje vzhled automobilu“. Z toho můžeme usuzovat, že v rámci úprav podvozku došlo na snížení světlé výšky. A konečně patřičnou pozornost má přitahovat folie v provedení odkazujícím na hybridní prototyp Audi RS 6-E.

Jako prostředek pro upoutání pozornosti upravený ABT e-Transporter možná poslouží dobře, funkčně ale postrádá smysl. Pohonné jednotky se totiž žádné změny netýkají, takže i tento efektní Transporter nabízí pouhých 82 kW (111 k). Rozhodně nebude vhodné příliš intenzivně testovat dynamické schopnosti elektrického pohonu, protože podle méně reálného cyklu NEDC ujede e-Transporter maximálně 208 km. Nabízet se ale bude i varianta s lepšími akumulátory, která by měla zvládnout zhruba 400 km. Model e-Caddy používá stejnou techniku, ale k dispozici nebude s výkonnější baterií.

Modely ABT e-Transporter a e-Caddy lze pořídit také prostřednictvím dealerů Volkswagen. Podle tiskové zprávy se první elektrické přestavby Transporteru dostanou k zákazníkům ve třetím čtvrtletí letošního roku. V případě e-Caddy ABT o prodeji nic neříká, loni v Hannoveru ale Volkswagen sliboval zahájení prodeje tohoto nového elektromobilu také na letošní rok.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?