Na každém větším autosalonu bývají k vidění i různí úpravci a nejinak tomu bude také ve Frankfurtu. Brabus je tradičním účastníkem podobných akcí, přičemž tentokrát si připravil něco opravdu speciálního. Technici se podívali na vrcholný Mercedes-Benz třídy S Cabriolet osazený přeplňovaným dvanáctiválcem. Výsledkem je luxusně se tvářící monstrum.
Doporučujeme: Test Mercedes-Benz S 500 Cabriolet: a nic víc vás nezajímá
Novinka se jmenuje Brabus Rocket 900 Cabrio, což je velmi výstižný název. Základem je řádně přepracovaný dvanáctiválec, který ve standardní verzi disponuje objemem šesti litrů. Brabus ovšem objem motoru zvýšil na 6,3 l, vyměnil klikovou hřídel a ojnice, změnil zdvih pístů i vrtání válců… Samozřejmě s těmito zásahy do samotného základu dvanáctiválce souvisí i upravené příslušenství motoru, takže zde najdete například větší turbodmychadla, přepracované sání, jiné svody, výfuk a všechno to dohromady řídí nový software řídicí jednotky.
Parametry od základů přepracovaného motoru jsou naprosto impozantní. Maximální výkon dvanáctiválce je 662 kW (900 k) při 5500 ot./min a točivý moment vrcholí hodnotou 1500 Nm. Takový příděl newtonmetrů by ale zbytek hnacího řetězce nezvládl, takže je točivý moment v automobilu omezen na „pouhých“ 1200 Nm. Převodovka je sedmistupňová automatická a poháněna jsou zadní kola. Na zadní nápravě najdeme ještě samosvorný diferenciál.
Zrychlení z nuly na 100 km/h zvládne předělaná třída S Cabriolet za 3,9 s. Škoda, že Brabus neudává ještě nějaká další zrychlení. V tomhle případě totiž bude právě rychlý rozjezd z místa tím největším problémem. Jakmile se ale vůz dá do pohybu, zajisté půjde o neuvěřitelné představení. Maximální rychlost daná omezovačem nastaveným na 350 km/h mluví za vše, tachometr pro jistotu končí číslicí 400. Kdyby vás to snad zajímalo, tabulková spotřeba v kombinovaném cyklu je 13,9 l/100 km.
Doporučujeme: Nejrychlejší čtyřmístné auto na světě se jmenuje Bentley Continental Supersports. Má 710 koní
Brabus přirozeně upravil i podvozek, který je snížený o 15 mm. O brzdách tisková zpráva nic neříká, z fotek jsou ale dobře vidět pořádné karbon-keramické kotouče. Standardem budou disky o velikosti 21 palců s pneumatikami 255/35 ZR21 vpředu a 295/30 ZR21 vzadu. Zájemci si mohou na svůj exemplář nechat nasadit disky ještě o palec větší.
Úprava zahrnuje ještě řadu dalších detailů od karbonových aerodynamických doplňků přes aktivní klapku ve výfuku umožňující i velmi tichý provoz až po extrémně luxusní interiér a především hodně vysokou cenu.
Kolik bude Rocket 900 Cabrio stát, to zatím ještě nebylo oznámeno, dobrou představu nám ale dává základní sedan Rocket 900. Ten oficiálně začíná částkou 424 030 eur, což je v přepočtu nějakých jedenáct milionů korun. Světová premiéra je naplánovaná na nadcházející autosalon ve Frankfurtu.