Nejrychlejší kabriolet, jaký kdy Aston Martin vyrobil, se jmenuje DBS Superleggera Volante

přidejte názor
  • Model DBS Superleggera Volante je nejrychlejší kabriolet, jaký kdy Aston Martin vyrobil 

  • Stejně jako v případě kupé automobilka použila i zde dvakrát přeplňovaný dvanáctiválec s parametry 725 koní a 900 Nm

  • Akcelerace z nuly na 100 km/h je záležitostí na 3,6 s a nejvyšší rychlost činí 340 km/h

  • Základní cena na německém trhu je v přepočtu zhruba 7,6 milionu korun

Automobilka Aston Martin představila nový kabriolet. A ne jen tak ledajaký. Model DBS Superleggera Volante je prezentován jako vůbec nejrychlejší automobil se stahovací střechou, jaký kdy značka svým zákazníkům nabídla. Není se čemu divit. Pod kapotou má dvakrát přeplňovaný dvanáctiválec a jeho nejvyšší rychlost leží daleko za hranicí 300 km/h.

DBS Superleggera Volante navazuje na kupé, což lze snadno poznat už na první pohled. Automobilka ale upozorňuje na výrazně přepracovanou aerodynamiku. Přestože karoserie kabriolet je z tohoto pohledu obecně horší, Aston Martin uvádí, že DBS Superleggera Volante generuje přítlak 177 kg, což je pouze o 3 kg méně oproti dříve představenému kupé.

DBS Superleggera je nejrychlejší Aston Martin všech dob. Stojí 7 milionů
Přečtěte si také:

DBS Superleggera je nejrychlejší Aston Martin všech dob. Stojí 7 milionů

Samotná střecha je plátěná a skládá se z osmi vrstev. Na stažení vůz potřebuje čtrnáct sekund, natažení trvá o dvě sekundy déle. Aston Martin se také chlubí skutečností, že ve složeném stavu je střecha vysoká pouze 25 cm a tudíž nový kabriolet nemá příliš velkou záď. Ovládat střechu můžete z interiéru, případně (jak to známe z jiných kabrioletů) také přes klíček dálkového ovládání, pokud se nevzdálíte od vozu na více než dva metry. Mechanismus střechy by měl vydržet nejméně 100 000 cyklů. Na výběr je osm různých barev.

Nový britský kabriolet používá dvakrát přeplňovaný dvanáctiválec o objemu 5,2 litru. Parametry této jednotky jsou 533 kW (725 k) a 900 Nm. Spojena je s osmistupňovou automatickou převodovkou ZF a pohání samozřejmě kola zadní nápravy. Sprint na 100 km/h je záležitostí na 3,6 s (+0,2 s oproti kupé), nejvyšší rychlost je 340 km/h a ve srovnání s kupé se tedy neliší. V interiéru můžete očekávat jen ty nejlepší materiály typu jemné kůže nebo karbonu. Karbon mimochodem najdete třeba také na předních sloupcích.

Jak asi tušíte, cena takového auta není zrovna nízká. Na německém trhu bude tahle dvanáctiválcová střela s plátěnou střechou začínat částkou 295 100 eur, což je v přepočtu zhruba 7,6 milionu korun.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?