Nejen Raptor. I běžný Ford Ranger dostal nové bi-turbo a 10st. automat

přidejte názor
Autor: Redakce
  • Evropská verze modelu Ranger se dočkala modernizace 

  • Do nabídky přichází nový dvoulitr EcoBlue 

  • K dispozici bude i dvojitě přeplňovaná varianta, která se dříve představila v provedení Range Raptor 

  • Další novinkou je desetistupňový automat 

  • Výroba modernizovaného Fordu Ranger bude zahájena koncem února 

Ford Ranger prošel modernizací. Nejvýraznější novinkou je příchod provedení Raptor, které se představilo v předstihu už minulý rok na veletrhu užitkových aut v Hannoveru. Proto už asi víte, že Raptor dostal dvakrát přeplňovaný naftový dvoulitr a desetistupňovou automatickou převodovku. Teď Ford odhalil modernizaci také pro ostatní varianty. Ukázalo se, že i ty kromě jiného nabídnou pohonné ústrojí evropského Raptoru.

Novým vrcholem se tak stává motor 2.0 EcoBlue Bi-Turbo. Nabízí 157 kW (213 k) a 500 Nm. Dosud nejsilnější pětiválcová jednotka 3.2 TDCi (147 kW/200 k) ale v nabídce zůstává. K dispozici bude i jednou přeplňovaný diesel 2.0 EcoBlue o výkonu 125 kW (170 k). Ford bude vyrábět ještě slabší verzi o výkonu 96 kW (130 k), ta se alespoň pro začátek na český trh nepodívá. Dvoulitr EcoBlue nahrazuje starší jednotku 2.2 TDCi, oproti které přináší více točivého momentu v nižších otáčkách a samozřejmě nižší spotřebu, respektive emise CO2.

Ford Ranger Double Cab 3.2 TDCi vs. Toyota Land Cruiser 5dv. 2.8 d-4d AT: Rám proti rámu
Přečtěte si také:

Ford Ranger Double Cab 3.2 TDCi vs. Toyota Land Cruiser 5dv. 2.8 d-4d AT: Rám proti rámu

Ford nabídne všechny motory v kombinaci se šestistupňovým manuálem, přičemž 3.2 TDCi bude možné koupit také se šestistupňovým automatem. Nový dvoulitr EcoBlue dostane jako samočinnou alternativu novou desetistupňovou převodovku, která se už dříve představila v americkém pick-upu Ford F-150 a kterou před časem dostal rovněž  Mustang. Větší rozsah převodových poměrů má přinést úsporu paliva až 9 procent. Raptor jinak než s tímto desetistupňovým automatem nekoupíte.

Kromě motorů byla rozšířena také nabídka asistenčních systémů. Ranger nově zvládne detekovat chodce a nabídne také inteligentní omezovač rychlosti známý z běžných osobních modelů Ford. Věci jako aktivní vedení v pruzích, sledování mrtvého úhlu nebo adaptivní tempomat jsou samozřejmostí. Vůbec poprvé si budete moci k Rangeru koupit také bezklíčkové odemykání (do systému centrálního zamykání je nově zahrnut i zámek korby) a provedení s dvojitou kabinou nabídne aktivní potlačování hluku v interiéru. Kromě toho rovněž došlo k úpravě nastavení podvozku.

Automobilky VW a Ford oznámily spolupráci. Prvním výsledkem by mohl být společný pick-up
Přečtěte si také:

Automobilky VW a Ford oznámily spolupráci. Prvním výsledkem by mohl být společný pick-up

S aktuální modernizací se změnil i vnější design. Ranger má novou masku chladiče, přepracovaný přední nárazník, dvě nové barvy karoserie (Diffused Silver a Blue Lightning) a lepší výbavy budou mít nová xenonová světla s diodami denního svícení. Verze Limited a Wildtrak (stejně jako Raptor) dostanou ještě navíc mechanismus usnadňující manipulaci se zadním čelem. Výroba modernizovaného Fordu Ranger bude zahájena koncem února.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?