Když se řekne auto pro jízdu za polárním kruhem, patrně se vám jako první vybaví Toyota Hilux, která se v úpravě od Arctic Trucks objevila v britském Top Gearu. Jenže podobně upravené může být prakticky jakékoliv terénní auto. Včetně Volkswagenu Amarok, jak dokazuje aktuálně představená varianta Amarok AT35.
Také ta vznikla za podpory společnosti Arctic Trucks. Celou věc má na svědomí jeden z dealerů automobilky Volkswagen působící na Islandu. Cílem bylo postavit vůz, který v místních nehostinných podmínkách vozit turisty. Amarok dostal podvozek vyšší o 25 mm a výrazně rozšířené blatníky. To proto, aby bylo na vůz možné nasadit pneumatiky o rozměru 315/70 R17.
Součástí další výbavy je také přenosný generátor elektrické energie, hasicí přístroj nebo balíček prostředků první pomoci včetně defibrilátoru. Samozřejmě nechybí nějaké to nářadí (jako třeba zvedák), vysílačka a pro pohodlí turistů je na palubě rovněž kávovar. Motor zůstal sériový. Pod kapotou je třílitrový naftový šestiválec, naladěný na 165 kW (224 k).
Podobné přestavby nejsou ničím až tak výjimečným. Jen samotná společnost Arctic Trucks takto předělává kromě Toyoty Hilux a Amaroku také některé modely Iveco, Mercedes-Benz Sprinter nebo třeba Ford F-350. Lidé z Arctic Trucks se zároveň podíleli také na přestavbě crossoveru Hyundai Santa Fe, který před časem přejel Antarktidu.