Nejabsurdnější příplatek? Porsche vám za 13 tisíc prodá „elektrický sportovní zvuk“

5 nových názorů
Autor: Redakce
  • Porsche Taycan může být za příplatek vybaveno „elektrickým sportovním zvukem“

  • Umělý sportovní zvuk majitele vyjde na 499,80 €

  • V konfigurátoru Porsche ho najdete v sekci „Pohon a podvozek“ mezi natáčením zadní nápravy nebo většími brzdami

  • Taycan Turbo S má tuto vymoženost už v základní výbavě

Porsche Taycan, první elektromobil slavné sportovní značky, plní poslední týdny všechna motoristická média napříč celým světem. Z větší části jde o slova chvály, protože Porsche si na svém elektromobilu dalo opravdu záležet. Nabízí obrovský výkon, slušný dojezd a zajímavý čas na Nürburgringu. Potud by bylo vše v naprostém pořádku.

Porsche Taycan oficiálně:  První elektromobil značky nabídne 761 koní, 0-100 km/h za 2,8 s, dojezd 450 km a cenu do pěti milionů
Přečtěte si také:

Porsche Taycan oficiálně: První elektromobil značky nabídne 761 koní, 0-100 km/h za 2,8 s, dojezd 450 km a cenu do pěti milionů

Stejně jako ostatní modely značky nepatří Porsche Taycan k nejlevnějším automobilům. Výrobce ale navíc zákazníkům nabízí téměř nepřeberné množství příplatkové výbavy, jejímž studování se dá strávit hned několik hodin života. Pokud se do toho pustíte, narazíte v konfigurátoru na položku „Electric Sport Sound“ – tedy umělý sportovní zvuk. Upozornil na to magazín Electrek.

Elektrický sportovní zvuk je zařazen v sekci „pohon a podvozek“ mezi natáčením zadní nápravy, výkonnějšími brzdami nebo elektronicky řízenými tlumiči. To znamená, že Porsche to s jeho sportovností nejspíš myslí skutečně vážně.

Na samotném faktu, že Taycan nějaký umělý zvuk vydává, nic zvláštního není. EU už zavedla a USA připravují opatření, která budou umělé vnější ozvučení elektromobilů vyžadovat z důvodu ochrany chodců a ostatních účastníků silničního provozu:

Elektrická dopravní zácpa: Poslechněte si, co v budoucnu uslyšíte na silnicích
Přečtěte si také:

Elektrická dopravní zácpa: Poslechněte si, co v budoucnu uslyšíte na silnicích

Pravda také je, že se stalo běžnou praxí (i u Porsche) nahrazovat chybějící akustiku moderních přeplňovaných motorů přehráváním falešného zvuku z reproduktorů vozu. Instalovat ale takové „vylepšení“ na elektromobil, jehož pohon je z principu zcela tichý, nazvat to „sportovním zvukem“ a chtít za to třináct tisíc, to si může dovolit opravdu snad jen Porsche.

Příplatek se týká jen modelu Taycan Turbo se základní cenou v Německu 152 136 eur (3,9 milionu Kč). Vrcholné Turbo S za 185 456 eur (4,8 mil. Kč) ho má už v základní výbavě. Pro jistotu připomeňme, že Taycan Turbo ani Taycan Turbo S přirozeně žádné turbo nemají.

Fiat Marea (neregistrovaný)
Elektromobil FŮŮŮŮJ nikdy. Nejradši mám mucsles Cars sV8
Tom (neregistrovaný)
Je to nádherný auto a rozhodně se nechci zařadit mezi stádo odpůrců. Mít na to peníze už ho mám v garáži. Je to určitě krok kupředu a značka Porsche je taky známá tím, že se drží stále stejné koncepce, kterou neustále vylepšuje. Proto se jen smeju, když si čtu kritiku na taycan. Už teď je to krásná střela a jsem si jistej, že jí Porsche ještě víc poladí.
Pavel (neregistrovaný)
Turbo režim měly kdysi i počítače. Po přepnutí na turbo, se PC zrychlilo ze 4MHz na neuvěřitelných 8MHz. Možná má Porshe "turbo" také v sobě procesor s možností zvýšení frekvence a zrychlení - třeba animací v centru palubní zábavy.
  • Našli jste v článku chybu?