Porsche Taycan, první elektromobil slavné sportovní značky, plní poslední týdny všechna motoristická média napříč celým světem. Z větší části jde o slova chvály, protože Porsche si na svém elektromobilu dalo opravdu záležet. Nabízí obrovský výkon, slušný dojezd a zajímavý čas na Nürburgringu. Potud by bylo vše v naprostém pořádku.
Stejně jako ostatní modely značky nepatří Porsche Taycan k nejlevnějším automobilům. Výrobce ale navíc zákazníkům nabízí téměř nepřeberné množství příplatkové výbavy, jejímž studování se dá strávit hned několik hodin života. Pokud se do toho pustíte, narazíte v konfigurátoru na položku „Electric Sport Sound“ – tedy umělý sportovní zvuk. Upozornil na to magazín Electrek.
Elektrický sportovní zvuk je zařazen v sekci „pohon a podvozek“ mezi natáčením zadní nápravy, výkonnějšími brzdami nebo elektronicky řízenými tlumiči. To znamená, že Porsche to s jeho sportovností nejspíš myslí skutečně vážně.
Na samotném faktu, že Taycan nějaký umělý zvuk vydává, nic zvláštního není. EU už zavedla a USA připravují opatření, která budou umělé vnější ozvučení elektromobilů vyžadovat z důvodu ochrany chodců a ostatních účastníků silničního provozu:
Pravda také je, že se stalo běžnou praxí (i u Porsche) nahrazovat chybějící akustiku moderních přeplňovaných motorů přehráváním falešného zvuku z reproduktorů vozu. Instalovat ale takové „vylepšení“ na elektromobil, jehož pohon je z principu zcela tichý, nazvat to „sportovním zvukem“ a chtít za to třináct tisíc, to si může dovolit opravdu snad jen Porsche.
Příplatek se týká jen modelu Taycan Turbo se základní cenou v Německu 152 136 eur (3,9 milionu Kč). Vrcholné Turbo S za 185 456 eur (4,8 mil. Kč) ho má už v základní výbavě. Pro jistotu připomeňme, že Taycan Turbo ani Taycan Turbo S přirozeně žádné turbo nemají.