Exkluzivní supersport Bugatti Chiron je nejrychlejším sériově vyráběným autem na světě s homologací pro silniční provoz. Díky čtyřmi turbodmychadly přeplňovanému motoru V16 8,0 l o výkonu 1103 kW akceleruje z nuly na 300 km/h za 13,6 sekundy a jeho maximální rychlost je omezena na 420 km/h. Až Michelin vyvine nové pneumatiky, mohl by Chiron překonat hranici 480 km/h.
Je vůbec reálné takové výkony ještě vylepšit? Tradiční cestou ne, ukazuje se. V Chironu možná automobilový průmysl nalezl limity svých současných možností. Ředitel Bugatti Wolfgang Dürheimer říká, že nástupce Chironu bude muset doplnit spalovací motor o nějakou formu elektrického pohonu.
Doporučujeme: Bugatti Chiron v prvních testech. Je to auto, nebo letadlo?
„Elektrifikace nastane,“ řekl Dürheimer britskému Autocaru. „Příští auto je ještě daleko, ale vzhledem k tomu, jak postupuje vývoj baterií a elektromotorů, se zdá jisté, že další model bude nějakým způsobem elektrifikovaný. Na plně elektrický vůz bude stále ještě příliš brzy, ale k elektrifikaci dojde.“
Pojem „elektrifikace“ se v automobilovém průmyslu vžil pro začlenění nějaké formy elektrického pohonu do hnacího řetězce. Vedle čistého elektromobilu se za elektrifikované auto považuje také jakýkoliv hybrid. Od mild-hybridu, kde elektromotor pouze asistuje spalovacímu agregátu, až po plug-in hybrid, který lze dobíjet ze zásuvky a ujet s ním někdy až desítky kilometrů jen na elektřinu.
Bugatti by se tak vydalo cestou, kterou už vyzkoušeli jiní výrobci supersportovních aut. Ferrari LaFerrari, McLaren P1 i Porsche 918 Spyder mají nějakou formu hybridního pohonu.
Nástupce Bugatti Chiron se nezačne vyrábět dříve než za sedm let, současný model je teprve na začátku svého životního cyklu.