Nárazové testy Euro NCAP jako formalita? Ze šestnácti aktuálně testovaných vozů nedostal pět hvězd jen jeden

16.11.2022
přidejte názor
  • Poslední kolo testů Euro NCAP prověřilo hned šestnáct různých modelů od Tesly přes Range Rover Sport až po nový Smart 

  • Patnáct z nich si odneslo plný počet pěti hvězd 

  • Výjimkou je pouze sedan DS 9, který dostal o hvězdičku méně

  • Metodika testů Euro NCAP se od příštího roku změní 

Nárazovými testy Euro NCAP prošlo v nedávné době hned šestnáct automobilů. Řada z nich má výhradně elektrický pohon a některá jména budou pro české zákazníky naprosto neznámá. Přesto všechny automobily prošly zkouškami bez zaváhání, čímž se mimochodem potvrdilo, že už nastal čas na určité zpřísnění. Jedinou výjimkou z celé této skupiny je model DS 9, který dostal čtyřhvězdičkové hodnocení.

Důvodem je ale penalizace. Model DS 9 tak paradoxně nepřišel o hvězdičku kvůli tomu, že by špatně chránil svou posádku, ale kvůli dodatečné analýze zpomalení nárazového vozíku a deformovatelné bariéry. Z té vyplynulo, že tento sedan napáchá v případě nehody na autě, se kterým se srazí, příliš mnoho škod. Vůz byl proto označen za „příliš agresivní“ a bylo mu sníženo hodnocení.

Čínské modely Ora Funky Cat a WEY Coffe 01 získaly od Euro NCAP pět hvězd. Zazářila také Tesla Model Y
Přečtěte si také:

Čínské modely Ora Funky Cat a WEY Coffe 01 získaly od Euro NCAP pět hvězd. Zazářila také Tesla Model Y

Euro NCAP ve své tiskové zprávě vyzdvihuje výsledky nového Hyundaie Ioniq 6, a to za ochranu dospělých osob. Nový korejský elektromobil totiž obdržel hodnocení 97 %. Naopak výsledek 66 % za ochranu zranitelných účastníků provozu patří z celé této skupiny k nejhorším.

Posledním kolem testů Euro NCAP prošla také Tesla Model S a její výsledky jsou přímo příkladné. Tesla excelovala zejména v kategorii asistenčních systémů, kde dostala hodnocení 98 %. Přehled všech testovaných automobilů i s jejich výsledky najdete v komentované galerii.

Od roku 2023 budou testy Euro NCAP v některých ohledech přísnější. V případě přednárazového systému se zavádí protokoly také pro motocykly a používat se budou nové scénáře pro chodce a cyklisty, které rozšíří hodnocenou oblast automobilu, kde se mohou tito účastníci provozu s vozem střetnout.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?