Německo postupně omezuje dotace na elektrická auta a k jejich dalšímu snížení dojde od ledna příštího roku. A prodejní výsledky už teď ukazují, jak negativní vliv mají tyto změny na zájem zákazníků o elektromobily. Jestliže v červenci bylo nově registrováno na německém trhu 48 682 elektromobilů a v srpnu dokonce 86 649 bateriových aut, v září už to bylo 31 714, v říjnu 37 334 a podle nejnovějších údajů federálního úřadu pro motorovou dopravu KBA byl listopadový prodej na úrovni 44 942 elektromobilů.
V meziročním srovnání znamená listopadový výsledek pokles o 22,5 %. Jde o druhý výrazný letošní pokles. Ten první přišel v září, kdy se elektromobily meziročně propadly o 28,6 %.
Pro Volkswagen není vůbec dobrou zprávou, že se ve statistikách na prvních příčkách neobjevují domácí modely řady ID, ale často okupuje pozici nejprodávanějšího elektromobilu Škoda Enyaq. Ta byla nejprodávanějším elektromobilem také v listopadu s výsledkem 3588 exemplářů.
Lidé chtějí hlavně benzinová auta
Benzinových vozů bylo v Německu během listopadu prodáno 81 743 kusů, což je naopak v meziročním srovnání nárůst o 12,5 %. Dieselových aut němečtí zákazníci pořídili 39 470, tedy o jedno procento méně než ve stejném měsíci před rokem. Pro zajímavost, vodíkový pohon je v Německu naprosto okrajová záležitost. Pozici jedničky mezi automobily s palivovými články obsadila Toyota Mirai, které se v listopadu prodaly slovy dva exempláře.
V listopadu bylo v Německu registrováno 245 701 nových automobilů. U firemních zákazníků došlo k poklesu o 4,1 % a u soukromníků o 8,6 %. Navzdory všemožným tlakům na snižování emisí KBA uvádí, že průměrné emise CO2 u aut nově registrovaných v listopadu 2023 byly 111,2 g/km, což představuje meziroční nárůst o 15,1 %.