Sto let historie, sto let pozoruhodných motocyklů, vítězství, dobrodružství a ikonických postav, které vytvořily legendu s orlem ve znaku. Moto Guzzi slaví toto neobyčejné výročí rokem plným akcí, který vyvrcholí GMG – Giornate Mondiali Moto Guzzi (Světovými dny Moto Guzzi) plánovanými na 9.-12. září v Mandellu del Lario.
GMG – Giornate Mondiali Moto Guzzi jsou vždy povinnou a toužebně očekávanou akcí pro všechny nadšence, a teď se po deseti letech od posledního ročníku vrací. Desítky tisíc nadšenců se sjedou z celého světa, aby zažily jedinečnou a nezapomenutelnou událost, který se koná díky spolupráci společnosti Moto Guzzi, výboru Motoraduno Internazionale Committee a místních úřadů Mandella del Lario.
Při této speciální příležitosti Moto Guzzi vyrobí omezené série svých modelů ve speciální barevné kombinaci Centennial Livery, která bude v nabídce pro modely V7, V9 a V85 TT pouze v průběhu roku 2021.
Exkluzivní, elegantní a atraktivní barevné provedení připomíná unikátní odkaz historie značky a čerpá z designu legendárních motocyklů, které tvořily motocyklovou historii – především z osmiválce z roku 1955. Z bláznivého a vizionářského nápadu, neobyčejného stroje, postaveného na závody Mistrovství světa třídy 500, projektu tak odvážného, že předběhl veškerou světovou motocyklovou produkci o deset let.
Tento milník motocyklové historie má extrémně elegantní barevnou kombinaci, podtrhující jeho závodní charakter. Kovovou nádrž v saténovém lesku doplňuje zelená kapotáž a sedlo s koženým potahem. Stejné barvy charakterizovaly rovněž model 350 Bialbero, jeden z nejúspěšnějších motocyklů v historii a neporazitelného vládce třídy 350 v Mistrovství světa GP, který má na kontě obdivuhodný rekord devíti po sobě jdoucích titulů (5 jezdeckých a 4 konstruktérské) v letech 1953 až 1957.
Zelená byla také první barvou, do které Moto Guzzi oblékla svůj první model Normale, a pravděpodobně nejikoničtější z orlích barev vůbec. Designové studio ji přizpůsobilo do moderní podoby matným povrchem, který ve spojení s metalickými barvami vyjadřuje solidnost a autenticitu značky. S barvami kapotáže ladí sedlo, potažené materiálem v barvě přírodní kůže, které zvýrazňuje typickou italskou pozornost k detailům.
Dalšími odlišovacími prvky jsou zlatý orel a speciální logo, jehož grafika oslavuje 100 let Moto Guzzi.
100 LET HISTORIE NEJAUTENTIČTĚJŠÍ MOTOCYKLOVÉ ZNAČKY
Přesně na den byla společnost „Società Anonima Moto Guzzi“ založena 15. března 1921, s cílem „vyrábět a prodávat motocykly a vyvíjet další aktivity, související nebo spojené s kovodělným průmyslem”. A přesně v ten moment byl podle vzpomínek jednoho ze zakládajících bratrů vybrán orel s roztaženými křídly jako symbol nové společnosti. Od té doby je orel, který se rychle stal notoricky známým po celém světě, symbolem Moto Guzzi.
A tak bylo v Mandellu del Lario – ve stejné budově, kde se motocykly Moto Guzzi vyrábí dodnes – otevřeno výkonné ústředí průmyslového podniku, který se zapsal do historie světového motocyklismu stroji, které se později staly touhou sběratelů – například modelem GT 500 Norge (1928), na kterém dojel Giuseppe Guzzi, bratr zakladatele Carla, k polárnímu kruhu, nebo modely Airone 250 (1939) či Galletto (1950), který přispěl k masové motorizaci v poválečném období.
V té době byl otevřen aerodynamický tunel – první na světě v motocyklovém segmentu, který je stále přístupný návštěvníkům v Mandellské továrně – vytoužený úzce spolupracujícím týmem neobyčejných konstruktérů, do nějž patřili Umberto Todero, Enrico Cantoni a designér, který se brzy stal legendou: Milánský rodák Giulio Cesare Carcano, otec modelu Otto Cilindri (1955) s neuvěřitelnou maximální rychlostí 285 km/h a prototypů, které v období 1935 až 1957 vyhrály celých 15 světových rychlostních titulů a 11 závodů Tourist Trophy.
V šedesátých letech, po lehkých motocyklech Stornello a Dingo, vdechla Moto Guzzi život 700 cm3 90° V-twinu s kardanovým sekundárním převodem, předurčenému k tomu, stát se jedinečným symbolem výrobce z Mandella prostřednictvím legendárních modelů jako V7 Special, V7 Sport, California a Le Mans. Tento motor byl neustále modernizován při zachování stejné architektury až do současnosti, kdy s podporou vyspělých elektronických řídících prvků pohání nejoblíbenější soudobé Moto Guzzi jako V7 a V9 ve verzích Roamer a Bobber či V85 TT, první klasické enduro na světě.