Audi představuje nový model A6. S osmou generací úspěšné limuzíny vyšší třídy zároveň přináší do příslušného segmentu velký počet inovací. Audi A6 s dynamicky elegantním designem se vyznačuje všestranností, která je ve vyšší třídě nebývalá, ať se jedná o digitalizaci, komfort nebo sportovní charakter. Zcela digitální systém MMI touch response umožňuje intuitivní ovládání, které si může uživatel individualizovat. Početná řešení v oblastech konektivity a asistenčních systémů používají síťově propojenou inteligenci. Interiér důsledně sází na digitalizaci a ukazuje budoucí směr vývoje ve svém segmentu. Podvozek kombinuje maximální jízdní komfort a mimořádnou stabilitu s vytříbenějším sportovním charakterem. Všechny motory jsou sériově vybaveny částečně hybridním systémem, který přispívá k ještě vyšší úrovni komfortu a hospodárnosti.
Ovládací systém MMI touch response – individualizovatelný a intuitivní
Ovládací systém MMI touch response v novém modelu Audi A6 stanovuje měřítka z hlediska intuitivního ovládání a možností individualizace. Automobil se díky rozsáhlým, inteligentním možnostem individualizace dokáže přizpůsobit požadavkům řidiče. Zcela digitální ovládací systém umožňuje umístit hlavní funkce vozidla – podobně jako u aplikací pro chytré telefony – přetažením ikony na požadované místo na displeji MMI. Ikony na ploše a tlačítka oblíbených funkcí tvoří ideální základ pro nastavení individuálních preferencí a vysoký komfort při ovládání.
Pro řidiče, kteří často cestují automobilem, a provozovatele vozových parků je ideálním řešením individuální uživatelský profil. Do něho si může až sedm řidičů uložit svá preferovaná nastavení s až 400 parametry. Systém umožňuje díky své logické a ploché struktuře menu rychlý přístup k funkcím vozidla. Konfigurovatelná tlačítka pro oblíbené funkce lze přizpůsobit preferencím uživatele. Na přání mohou i tlačítka pro osvětlovací funkce a multifunkční tlačítka disponovat technikou touch response.
Hlasové ovládání hovorovou řečí (od systému MMI Navigation) promění nové Audi A6 v inteligentního partnera pro rozhovor a průvodce na cestách. Otázky a povely zpracovává dvěma způsoby, pomocí dat uložených v paměti vozidla a – ve spojení se systémem MMI Navigation plus – navíc s podrobnými znalostmi z cloudu.
Systém ovládání MMI touch response s haptickou a akustickou zpětnou vazbou umožňuje intuitivní ovládání. Jakmile prst aktivuje funkci, uživatel uslyší a pocítí kliknutí jako potvrzení.
Na horním displeji, který má u výbavy se systémem MMI Navigation plus úhlopříčku 10,1 palce, ovládá řidič informační a zábavní systém. Spodní 8,6“ displej, umístěný na konzole středového tunelu, je využíván pro klimatizaci, komfortní funkce a pro zadávání textu, přičemž zápěstí může spočinout na páce voliče automatické převodovky. Doplňkovou roli hraje průhledový displej, který promítá důležité informace na sklo čelního okna. Společně se systémem MMI Navigation plus se dodává panel přístrojů Audi virtual cockpit, jehož displej má úhlopříčku 12,3 palce.
MMI Navigation plus a Audi connect – více informací a zábavy v manažerské třídě
Nové Audi A6 přichází s rozsáhlou nabídkou řešení v oblasti konektivity, která poskytují nejvyšší úroveň bezpečnosti, komfortu a individualizace. Sériová výbava zahrnuje systém MMI Navigation, na přání se dodává MMI Navigation plus – multimediální centrála nového formátu. Modul pro přenos dat nejvyšší verze používá nový standard LTE Advanced.
MMI Navigation plus nabízí řadu novinek také v oblasti navigace. Mezi ně patří funkce samoučení na základě projížděných tras, nabízející řidiči inteligentní návrhy při vyhledávání. Navigace probíhá online na serverech poskytovatele služeb HERE, které zohledňují dopravní situaci v celém regionu. V případě přerušení datového toku přejde navigační systém do režimu navigace bez připojení k internetu, který probíhá souběžně. Sériově je k dispozici šest bezplatných aktualizací mapových podkladů v půlročních intervalech.
Ještě atraktivnější je MMI Navigation plus s doplňkovými moduly, dodávanými na přání, mezi něž patří mimo jiné dva audiosystémy. Vrcholná verze, Bang & Olufsen Advanced Sound System, poskytuje fascinující zvuk ve formátu 3D také cestujícím na sedadlech vzadu. Audi phone box posouvá na novou úroveň telefonování, a to jak z hlediska ovládání, tak i kvality zvuku a spojení.
Navíc jsou v rámci internetových služeb Audi connect k dispozici služby „car-to-x“ s informacemi o dopravním značení a nebezpečích. Tyto funkce využívají kolektivní inteligenci flotily vozidel Audi a síťově propojují Audi A6 s jeho okolím. Krátce po uvedení na trh rozšíří nabídku služba On-Street Parking, která usnadní vyhledání parkovacího místa. Prostřednictvím aplikace myAudi a chytrého telefonu mají majitelé nového modelu A6 přístup k digitálním službám značky.
Asistenční systémy
Ještě více komfortu, suverenity a bezpečnosti na dlouhých a krátkých cestách poskytuje nový model A6 díky novým a zdokonaleným asistenčním systémům, s nimiž stanovuje měřítka ve vyšší třídě. Mezi ně patří parking pilot a garage pilot. Obě funkce rozšíří nabídku výbavy v průběhu letošního roku. Limuzína díky nim samočinně zaparkuje na parkovací místo nebo do garáže a opět z něho nebo z ní vyjede.
Parking pilot a garage pilot jsou součástí paketu asistenčních systémů Park, jednoho ze tří nabízených paketů. Paket asistenčních systémů City zahrnuje mimo jiné nového asistenta pro průjezd křižovatkou. Paket asistenčních systémů Tour tvoří adaptivní asistent řízení, který doplňuje adaptivní tempomat o mírné zásahy do řízení pro udržování vozidla ve svém jízdním pruhu, a asistent pro hospodárnou jízdu, jenž podporuje řidiče ve snaze o hospodárný styl řízení.
Základem rozsáhlé nabídky asistenčních funkcí je technicky vyspělý modul Audi v podobě centrální řídicí jednotky asistenčních systémů zFAS. Ta nepřetržitě vypočítává detailní obraz okolí z fúze dat od senzorů. V závislosti na výbavě zahrnuje soubor senzorů až pět radarových senzorů, pět kamer, dvanáct ultrazvukových senzorů a jeden laserový skener, který je další velkou novinkou.
Technika částečně hybridního pohonu – elektrifikace všech motorů
Všechny motory v novém modelu A6 jsou vybaveny novou technikou částečně hybridního pohonu Audi. U agregátů V6 nalézá uplatnění hlavní elektrická síť s napětím 48 V, u čtyřválců pracuje elektrická síť s napětím 12 V. V obou případech spolupracuje řemenem poháněný generátor s funkcí spouštěče BAS (Belt Alternator Starter) s lithium-iontovým akumulátorem. Audi A6 může jet setrvačností mezi 55 a 160 km/h.
Funkce start-stop se aktivuje mezi 7 a 22 km/h. Opětovné spuštění motoru u stojícího vozu probíhá předvídavě, jakmile se vozidlo před Audi A6 rozjede. Při zpomalování dosahuje BAS u motorů V6 rekuperačního výkonu až 12 kW. V reálném provozu snižuje technika MHEV (Mild Hybrid Electric Vehicle) spotřebu paliva až o 0,7 litru na 100 kilometrů.
Karoserie a rozměry – více prostoru pro nohy ve třídě manažerských vozů
Také karoserie nového Audi A6 přispívá k příjemné atmosféře uvnitř vozu. Jedním z faktorů je velmi propracovaná aerodynamika. S hodnotou součinitele aerodynamického odporu vzduchu cx = 0,24 (u verze s motorem, který bude uveden na trh později) a optimalizovanými aeroakustickými vlastnostmi zůstává limuzína příjemně tichá i ve vysokých rychlostech. Dalším faktorem je vysoká tuhost karoserie, která tvoří základ pro dosažení nejvyšší kvality a sportovních jízdních vlastností. Audi vyrábí skelet karoserie z inteligentní kombinace oceli a hliníku. Díly, jako jsou přední věže pro uložení vzpěr s tlumiči a pružinami, jsou z hliníku, což platí i pro dveře, kapotu motoru a blatníky.
Interiér nového Audi A6 je ještě velkorysejší než u předchůdce. Ohledně prostoru pro nohy vzadu překonává jak předchůdce, tak i nejdůležitější konkurenty. Navíc je v interiéru v porovnání s předchůdcem více místa pro hlavu a ramena na předních i zadních sedadlech. Zavazadlový prostor nabízí větší šířku, takže lze do něj napříč uložit dva golfové bagy. Objem zůstává s 530 litry beze změny. Zadní víko se otvírá na přání elektricky na povel daný pohybem nohy.
Nově vyvinutá sedadla umocňují charakter modelu Audi A6 jako limuzíny pro suverénní cestování na dlouhé vzdálenosti. Mimořádně vysoký komfort nabízí v mnoha směrech nastavitelná sedadla vpředu, včetně individuálně přizpůsobitelných bočních polštářů, která mohou být na přání doplněna funkcemi odvětrávání a masáže. Příjemné klima v interiéru zajišťuje na přání dodávaný paket Air Quality, který vylepšuje vzduch dvěma decentními parfémy, ionizátorem a účinným filtrem škodlivých látek. Díky velkým skleněným dílům vpouští na přání dodávané panoramatické skleněné střešní okno do interiéru hodně světla. Mezi další prvky komfortní výbavy patří stěrače s integrovanými tryskami ostřikovačů a na přání dodávané vyhřívání skla čelního okna.
Podvozek: agilita sportovního vozu, obratnost kompaktního modelu
Nové Audi A6 získalo v porovnání s předchůdcem citelně na sportovním charakteru. Ve zvláštní míře se na tom podílejí inovativní řešení v konstrukci podvozku. Beztak již sportovní převod sériově dodávaného progresivního řízení zvětšuje s natočením volantu ještě více svou strmost. Nový koncept tlumení navíc zprostředkovává řidiči intenzivní a velmi podrobnou zpětnou vazbu o kontaktu pneumatik s vozovkou. Nové Audi A6 je ve městě obratné, na silnicích agilní a na dálnicích suverénně komfortní.
Zásadní podíl na agilitě a obratnosti má dynamické řízení všech kol, které kombinuje bezprostřední, sportovní reakce vozu na řízení se suverénní stabilitou jízdy, čímž řeší klasický konflikt cílů. V závislosti na rychlosti jízdy mění převod řízení mezi 9,5:1 a 16,5:1. Za tím účelem pracuje vpředu harmonická převodovka. Na zadní nápravě natáčí převod šroubem a maticí kola až o 5 stupňů. V nízkých rychlostech se natáčejí v opačném směru než přední kola, čímž zvyšují agilitu modelu A6 a zmenšují jeho průměr otáčení až o 1,1 metru. Díky tomu je manévrování s velkou limuzínou snadné, navzdory její bezmála pětimetrové vnější délce. To optimalizuje stabilitu při jízdě přímým směrem i při změně jízdního pruhu nebo vyhýbacím manévru.
A6 tak nabízí řidiči nejen klidnou jízdu přímým směrem ve vyšších rychlostech, ale cestující si také mohou užívat vyšší úrovně jízdního komfortu, protože změny směru jízdy působí na cestující vzadu s mnohem menší intenzitou.
Přepracovaná zavěšení kol jsou z velké části vyrobena z lehkého hliníku. Navzdory v porovnání s předchůdcem větším kolům s průměrem až 21 palců a rozměrům pneumatik až 255/35 nabízí Audi A6 vyšší úroveň komfortu z hlediska odpružení i zvukové izolace. Na přední nápravě pracují brzdy s pevnými třmeny z hliníku. Audi nabízí čtyři varianty podvozku: konvenční podvozek s ocelovými pružinami, sportovní podvozek, podvozek s adaptivními tlumiči a vzduchové odpružení adaptive air suspension, rovněž s adaptivními tlumiči.
Pohon
Audi bude nabízet nový model A6 při jeho uvedení na evropské trhy se čtyřmi motory – jedním TFSI a třemi TDI. Výkonné agregáty s kultivovaným během dosahují nejvyššího výkonu od 150 kW (204 k) do 250 kW (340 k) a poskytují maximální točivý moment od 400 do 620 N.m. Díky tomu uspokojí požadavky všech zákazníků z hlediska potěšení z jízdy, suverenity a hospodárnosti.
Zážehovou jednotkou je turbodmychadlem přeplňovaný vidlicový šestiválec 3.0 TFSI s nejvyšším výkonem 250 kW (340 k) a maximálním točivým momentem 500 N.m, s nímž manažerská limuzína dosáhne elektronicky omezené nejvyšší rychlosti 250 km/h. Podobné jízdní výkony nabízí 3.0 TDI ve verzi o výkonu 210 kW (286 k), jejíž klikový hřídel přenáší točivý moment až 620 N.m. Model A6 45 TDI pohání rovněž jednotka V6 3,0 litru, vyladěná v tomto případě na 170 kW (231 k) a 500 N.m. Tato varianta řidiče uchvátí svou harmonickou výkonovou charakteristikou a kultivovaným během. Řadový čtyřválec v modelu A6 40 TDI disponuje nejvyšším výkonem 150 kW (204 k) a maximálním točivým momentem 400 N.m.
Zatímco oba vznětové motory V6 spolupracují s osmistupňovou převodovkou tiptronic, jsou motory 3.0 TFSI a 2.0 TDI sériově vybaveny sedmistupňovou převodovkou S tronic. Všechny verze s třílitrovými motory mají v sériové výbavě pohon všech kol quattro, avšak různých koncepcí. V kombinaci s převodovkou tiptronic má samosvorný mezinápravový diferenciál, ve verzích s převodovkou S tronic se jedná o ještě hospodárnější techniku ultra, která extrémně rychle připojuje pohon zadních kol pouze v případě potřeby. Řazení probíhá výhradně automaticky.
Ve spojení s převodovkou tiptronic propůjčí na přání dodávaný sportovní diferenciál modelu A6 ještě dynamičtější jízdní vlastnosti. Sportovní diferenciál aktivně rozděluje hnací sílu mezi zadní kola. Jeho řízení je integrováno do elektronické podvozkové platformy, což platí i pro dynamické řízení všech kol, adaptivní tlumiče a adaptivní vzduchové odpružení adaptive air suspension. Díky tomuto těsnému síťovému propojení probíhá spolupráce všech systémů s nevídanou precizností. Řidič může aktivovat různé jízdní režimy prostřednictvím systému Audi drive select. V porovnání s předchůdcem je rozsah mezi komfortním a sportovním nastavením ještě větší a rozdíly mezi nimi jsou výraznější.
Vnější design
Stejně jako modely A8 a A7 Sportback je i A6 výrazným reprezentantem nového designérského stylu značky Audi. Manažerská limuzína dává napnutými plochami, ostrými hranami a markantními liniemi nezaměnitelně najevo svůj charakter, založený na sportovní eleganci, vyspělé technice a vysoké kvalitě.
Exteriér přesvědčí vyváženými proporcemi s dlouhou kapotou motoru, dlouhým rozvorem a krátkými převisy. Vnější délka modelu A6 je 4939 milimetrů, což je o 7 milimetrů více než u předchůdce. Vnější šířka vzrostla o 12 milimetrů na 1886 milimetrů. S 1457 milimetry je vnější výška o 2 milimetry větší než u předchozího modelu. Široká, nízko umístěná maska chladiče Singleframe, štíhlé světlomety a výrazně konturované otvory pro přívod vzduchu vyzařují sportovní charakter. Tři markantní linie při pohledu z profilu vůz vizuálně snižují. Výrazně napnuté kontury, které se pnou nad koly, prozrazují geny quattro značky Audi. Siluetu charakterizuje napnutá linie střechy, která přechází do šikmo skloněných střešních sloupků C. Krátké víko zavazadlového prostoru ústí do odtokové hrany ve tvaru oblouku, která optimalizuje aerodynamiku. Markantní chromovaná lišta propojuje zadní světlomety a zdůrazňuje trojrozměrné tvarové řešení zádě.
Paleta barev pro nové Audi A6 zahrnuje 15 odstínů, z nichž je osm pro tento model nových. Kromě základní výbavy jsou k dispozici dvě linie vnější výbavy sport a design, které doplňuje paket S line pro exteriér. Jednotlivé varianty se liší v mnoha detailech, například maskou chladiče Singleframe nebo bočními otvory pro přívod vzduchu. Všechny linie a barvy využívají hru světla a stínu na povrchu karoserie, která umocňuje výrazné tvarové řešení.
Světelný design
Světelný design zvýrazňuje technický charakter modelu A6. Audi nabízí světlomety ve třech verzích. U vrcholné verze, světlometů HD Matrix LED, tvoří pět horizontálních linií charakteristická světla pro denní svícení, umocňující šířku přídě. Nad nimi jsou umístěny moduly tlumených světel, které působí jako zorničky. Na přání je charakteristický světelný design koncových svítilen složen v každém světlometu z jedné horizontální linie a devíti vertikálních segmentů. Plochy mezi nimi vyplňují brzdová světla. Součástí vrcholné výbavy jsou dynamické ukazatele směru. Při odemknutí a uzamknutí dveří přichází ke slovu pulzující světlo funkcí Coming Home a Leaving Home, které symbolizuje pro Audi typické spojení designu s technikou.
Pro interiér nabízí Audi dva různé pakety osvětlení: paket dekoračního osvětlení a paket dekoračního osvětlení s osvětlenými konturami. Oba systémy decentně zdůrazňují prostor, tvary a materiály. Dekorační osvětlení vytváří u přístrojové desky a středové konzoly dojem, že se tyto části vznášejí v prostoru. Osvětlení kontur přitahuje pozornost k čistým liniím interiéru a může být nastaveno v 30 různých barvách.
Vnitřní design
Interiér nového modelu A6 se vyznačuje designem ve stylu „black panel“. Jeho decentní vzhled je vyjádřením technických kompetencí a digitálního charakteru manažerské limuzíny. Vzniká tak uvolněná atmosféra luxusního salonku, jehož design působí minimalisticky a věcně. Štíhlá přístrojová deska a klidně vedené, nepřerušované horizontální linie vytvářejí pocit vzdušného prostoru.
Středová konzola v novém modelu Audi A6 je natočena k řidiči, horní displej systému MMI touch response je rovněž nakloněn mírně doleva. Díky svému vzhledu „černého panelu“ je ve vypnutém stavu téměř nerozeznatelně integrován do hliníkové lišty. Při otevření dveří se displej aktivuje a jeho grafická plocha působí v souladu s vnitřním designem minimalisticky.
Barvy a materiály – rozmanitost výbavy pro každý vkus
Velký výběr barev a materiálů pro nové Audi A6 umožňuje vytvořit interiéry zcela odlišného charakteru, od elegantního až po sportovní, od technického až po futuristický. Na výběr je pět verzí: základní, sport, design, design selection a sportovní paket S line (s 19“ koly a sportovním podvozkem). S každou variantou se pojí různé barevné koncepty. Výběr a použití materiálů – od ozdobného obložení ze dřeva s otevřenými póry až po obšití přístrojové desky kůží – je nekompromisním důkazem vysoké kvality nové limuzíny. Pro všechny výbavové linie nabízí Audi na přání paket S line pro exteriér.
Výrobu nového modelu Audi A6 zajišťuje závod Neckarsulm. Nové Audi A6 bude uvedeno na německý trh v červnu 2018.