- Space Star 39 530 vozů (+10 %)
- Outlander PHEV 34 729 vozů (+42 %)
- ASX 31 306 vozů (-3 %)
- Eclipse Cross 27 368 vozů ( - )
- L200 23 414 vozů (+12 %)
Technologická vlajková loď Outlander PHEV – jediný plug-in hybrid s architekturou elektromobilu dostupný na evropském trhu – byl vloni opět nejprodávanějším plug-in hybridním modelem v Evropě (napříč všemi značkami, všemi automobilovými segmenty, všemi typy karoserie – zdroj: JATO – 12 největších trhů EU), a to i přes vyšší počet konkurenčních modelů nyní dostupných evropským zákazníkům, resp. v případě některých konkurentů též přes jejich postupné dohánění ztracených prodejů v důsledku implementace předpisů WLTP od září 2018.
Od premiéry v říjnu 2013 se pro Outlander PHEV v Evropě rozhodlo celkem 159 132 zákazníků; nejdůležitějším trhem je v současnosti Německo (kalendářní rok 2019: 7 618 prodaných vozů dle údajů MME).
Ve sledovaném období se ambice značky opíraly o 32 evropských distributorů* Mitsubishi Motors; zde je desítka těch největších:
Trh Prodej
1) Německo 54 033 vozů (+4 %)
2) Velká Británie 26 788 vozů (-13 %)
3) Španělsko 14 769 vozů (+10 %)
4) Itálie 9 659 vozů (+33 %)
5) Francie 9 437 vozů (+29 %)
6) Švédsko 6 789 vozů (+32 %)
7) Polsko 6 762 vozů (+15 %)
8) Nizozemí 6 690 vozů (-7 %)
9) Norsko 5 776 vozů (+5 %)
10) Rakousko 5 059 vozů (-8 %)
Další kroky
Jakkoli Mitsubishi Motors Europe výsledky dosažené v kalendářním roce 2019 těší, společnost si je vědoma výzev – ale současně i příležitostí – které se značce v tomto regionu předestírají, jak ostatně uvádí Eric Wepierre – nový prezident a generální ředitel MME: „Na evropském trhu, jenž se mění v důsledku nových technologií, nových očekávání i přístupu zákazníků a nového regulačního prostředí, se Mitsubishi Motors nachází v situaci, kdy může těžit ze své pozice leadera v oblasti elektromobility, budované od roku 2013 prostřednictvím modelu Outlander PHEV.“
Doplnil: „Z elektromobility se postupně stává již standardní záležitost, a tak během kalendářního roku 2020 opět vystoupíme z mainstreamu a zahájíme další fázi naší strategie „SUV+EV“, a to na produktové úrovni, ale i na úrovni ekosystému, kdy začneme nasazovat náš pokrokový koncept Dendo Drive House.“
„Obě tyto cesty podpoří naši strategii udržitelného růstu v Evropě, kde spíše než hon za co největšími prodejními objemy sledujeme image značky a její ziskovost.“
*32 distributorů / 33 trhů