Mitsubishi Motors Europe – výsledky za 2019

19.02.2020
přidejte názor
Autor: Redakce

I přes poněkud nepředvídatelný vývoj evropského trhu (zavádění nových emisních předpisů, dopady nových systémů zdanění, politická nejistota atd.) dosáhlo Mitsubishi Motors na nejnáročnějším automobilovém trhu světa dalších úspěchů. Společnost Mitsubishi Motors v průběhu loňského roku uvedla na evropské trhy dva modernizované modely (ASX a L200, po nichž bude během několika týdnů následovat nový Space Star), jejichž dopad se naplno projeví až během kalendářního roku 2020. Prodeje značky opět táhly modely Space Star a Outlander PHEV, které představovaly 43 % celkových prodejů MME: Model                                 Prodej

  • Space Star                 39 530 vozů (+10 %)
  • Outlander PHEV        34 729 vozů (+42 %)
  • ASX                            31 306 vozů (-3 %)
  • Eclipse Cross             27 368 vozů ( - )
  • L200                          23 414 vozů (+12 %)

Technologická vlajková loď Outlander PHEV – jediný plug-in hybrid s architekturou elektromobilu dostupný na evropském trhu – byl vloni opět nejprodávanějším plug-in hybridním modelem v Evropě (napříč všemi značkami, všemi automobilovými segmenty, všemi typy karoserie – zdroj: JATO – 12 největších trhů EU), a to i přes vyšší počet konkurenčních modelů nyní dostupných evropským zákazníkům, resp. v případě některých konkurentů též přes jejich postupné dohánění ztracených prodejů v důsledku implementace předpisů WLTP od září 2018.

Od premiéry v říjnu 2013 se pro Outlander PHEV v Evropě rozhodlo celkem 159 132 zákazníků; nejdůležitějším trhem je v současnosti Německo (kalendářní rok 2019: 7 618 prodaných vozů dle údajů MME).

Ve sledovaném období se ambice značky opíraly o 32 evropských distributorů* Mitsubishi Motors; zde je desítka těch největších:

Trh                                       Prodej

1) Německo                        54 033 vozů (+4 %)

2) Velká Británie                26 788 vozů (-13 %)

3) Španělsko                      14 769 vozů (+10 %)

4) Itálie                              9 659 vozů (+33 %)

5) Francie                           9 437 vozů (+29 %)

6) Švédsko                         6 789 vozů (+32 %)

7) Polsko                            6 762 vozů (+15 %)

8) Nizozemí                        6 690 vozů (-7 %)

9) Norsko                           5 776 vozů (+5 %)

10) Rakousko                     5 059 vozů (-8 %)

 

Další kroky

Jakkoli Mitsubishi Motors Europe výsledky dosažené v kalendářním roce 2019 těší, společnost si je vědoma výzev – ale současně i příležitostí – které se značce v tomto regionu předestírají, jak ostatně uvádí Eric Wepierre – nový prezident a generální ředitel MME: „Na evropském trhu, jenž se mění v důsledku nových technologií, nových očekávání i přístupu zákazníků a nového regulačního prostředí, se Mitsubishi Motors nachází v situaci, kdy může těžit ze své pozice leadera v oblasti elektromobility, budované od roku 2013 prostřednictvím modelu Outlander PHEV.“

Doplnil: „Z elektromobility se postupně stává již standardní záležitost, a tak během kalendářního roku 2020 opět vystoupíme z mainstreamu a zahájíme další fázi naší strategie „SUV+EV“, a to na produktové úrovni, ale i na úrovni ekosystému, kdy začneme nasazovat náš pokrokový koncept Dendo Drive House.“

„Obě tyto cesty podpoří naši strategii udržitelného růstu v Evropě, kde spíše než hon za co největšími prodejními objemy sledujeme image značky a její ziskovost.“

*32 distributorů / 33 trhů

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?