Mercedes představil kapesní monstrum. Nové AMG A 45 je extrémně rychlé a nabízí režim pro driftování

přidejte názor
  • Mercedes představil novou generaci modelů AMG A 45 a AMG CLA 45

  • Kromě základní verze bude k dispozici také ještě ostřejší varianta S 

  • A 45 S / CLA 45 S nabízí přeplňovaný dvoulitr s parametry 421 koní a 500 Nm. Jde o nejvýkonnější sériový čtyřválec

  • Standardem pro verze S bude kromě jiného také Drift Mode. Zadní diferenciál je totiž shodný s tím, co měl poslední Focus RS

Po polotučných AMG řady 35 Mercedes konečně oficiálně představil očekávanou ostrou verzi AMG 45 určenou pro kompaktní modely s motorem uloženým vpředu napříč. Na úvod byl odhalen hatchback AMG A 45 a čtyřdveřové kupé AMG CLA 45, ale časem se jistě dočkáme ještě dalších ostrých modelů. Stejně jako u předchozí generace je i tentokrát základem zážehový přeplňovaný dvoulitr, kterému automobilka opět dopřála na poli sériově vyráběných vozů poněkud neobvyklé parametry.

Nová AMG 45 se budou nabízet ve dvou variantách. Ta základní disponuje parametry 285 kW (387 k) a 480 Nm, zatímco ostřejší S má dokonce 310 kW (421 k) a 500 Nm, což z ní dělá aktuálně nejvýkonnější sériově vyráběný čtyřválec. Standardem je osmistupňová dvouspojková převodovka a pohon všech kol. Ten podle všeho dostal stejný systém, jakým se chlubil zatím poslední Focus RS. Místo zadního diferenciálu jsou zde dvě aktivní spojky. Čtyřkolka tak může účinně dělit přísun točivého momentu mezi jednotlivá kola zadní nápravy a ano, i v případě Mercedesu toto řešení umožňuje nabídnout Drift Mode.

Mercedes-AMG A 35 4Matic je velmi solidní základ rodiny AMG (první jízdní dojmy)
Přečtěte si také:

Mercedes-AMG A 35 4Matic je velmi solidní základ rodiny AMG (první jízdní dojmy)

Ten je standardem pro varianty S, u základních verzí bude dostupný v rámci paketu AMG Dynamic Plus. Stejně jako u ostrých německých osmiválců, i v těchto kapesních modelech bude možné aktivovat Drift Mode pouze po potvrzení dané volby pádly pod volantem.

Mercedes-AMG A 45 S zvládne akceleraci z nuly na 100 km/h za 3,9 s, což je na poměry kompaktních hatchbacků celkem neuvěřitelné číslo. Není to ale překvapení, protože cílem bylo pokořit pětiválcové Audi RS 3. AMG CLA 45 S je o desetinku pomalejší, základní varianty jsou opět o desetinu sekundy pomalejší oproti ostřejším derivátům. Ať už vyberete cokoliv, v rozletu vás utne omezovač. Slabší verze jsou nastavené na 250 km/h, ty ostřejší vám dovolí o 20 km/h více.

Test Audi RS 3: Pětiválcová raketa
Přečtěte si také:

Test Audi RS 3: Pětiválcová raketa

Základem nových kompaktních Test Audi RS 3: Pětiválcová raketa">modelů AMG jsou verze 35, takže i tentokrát došlo na vyztužení karoserie pomocí plechu umístěného pod motorem a dalších výztuh na podvozku. Ani provedení 45 nemá ve standardu adaptivní tlumiče, za ty se stále připlácí. Brzdy mají velikost 350 mm vpředu, respektive 330 mm vzadu. Verze S dostala na přední nápravu kotouče o 10 mm větší a místo čtyřpístkových používá šestipístkové třmeny. Nechybí různé jízdní režimy, ani zvučný výfuk, jehož koncovky mají ve verzi S průměr 90 mm.

Kdy přesně vstoupí nové AMG na trh, to tisková zpráva přímo neříká. Očekává se ale, že se tak stane ještě do konce letošního roku.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?