Zima snad už brzy skončí a automobilka Mercedes-Benz přiveze na autosalon do Ženevy tu správnou letní víkendovku. Tedy, tu správnou pro někoho, kdo tráví víkendy raději v poklidném tempu se střechou dole než nabalený v nehořlavé závodní kombinéze a helmě na okruhu. Nová třída E Cabrio dále vylepšuje fungující recept na pohodlný kabriolet.
Neskladné pevné střechy opustili výrobci už dávno, jen BMW se jí pořád drží. Mercedes-Benz tradičně sází na klasické plátno. Se střechou lze manipulovat v rychlostech do 50 km/h a celá se složí nebo natáhne za dvacet sekund. Úložný prostor pojme 385 litrů nákladu se střechou nahoře a 310 litrů, pokud si střechu složíte. Můžete také sklopit zadní sedačky a tím kufr zvětšit.
Doporučujeme: Test Mercedes-Benz S 500 Cabriolet — a nic víc vás nezajímá
Nechybí osvědčený výsuvný spoiler v rámu čelního okna, který snižuje turbulence a dovoluje jezdit se staženou střechou i vyšší rychlostí, aniž by to bylo pro cestující nepříjemné. K tomu se přidává systém Airscarf neboli přívod teplého vzduchu na krk cestujících vpředu, což zpříjemní jízdu bez střechy i v chladnějším počasí.
Třída E Cabrio je také prostornější než dříve. Například na zadních sedadlech má být o 102 mm více místa na nohy, o 6 mm více místa nad hlavou, o 14 mm více místa na ramena a o 20 mm více místa na lokty. I tak ale budou zadní sedačky spíše nouzové, nebo maximálně pro děti. Majitelé kabrioletů je rádi využívají jako dodatečný odkládací prostor.
Zajímavý detail: Mercedes speciálně pro kabriolet třídy E upravil funkci ostřikovačů čelního skla tak, aby se efektivněji omylo a zároveň nehrozilo, že se voda dostane do kabiny.
Pod kapotou se žádná zásadní revoluce nekoná. Mercedes se ani neobtěžoval doplnit tiskovou zprávu o podrobnější údaje o motorech. Zřejmě to budou úplně stejné jednotky, které najdeme ve třídě E Coupé. Oficiální komuniké pouze konstatuje, že motorovou paletu budou tvořit nejnovější vnětové i zážehové motory a že lze přiobjednat i pohon všech kol 4Matic.